Ένα διπλό σύστημα αστέρων αποτελείται από δύο σφαιρικά άστρα, που κινούνται με ομόρροπες γωνιακές ταχύτητες σε κυκλικές τροχιές γύρω από ένα σημείο Ο που ονομάζεται κέντρο μάζας. Ας υποθέσουμε ότι ένα τέτοιο σύστημα αποτελείται από το άστρο Α1, κέντρου Ο1 και μάζας Μ1 = Μ και το άστρο Α2, κέντρου Ο2 και μάζας Μ2 = 3Μ, όπου Μ = 3∙1030kg.Η απόσταση μεταξύ τους (διάκεντρος) είναι r = 2∙1010m και η σταθερά της παγκόσμιας έλξης G = 6,67∙10-11 Nm2/kg2. Υποθέτουμε αμελητέα οποιαδήποτε άλλη δύναμη εκτός της μεταξύ τους βαρυτικής έλξης.
Καλημέρα και από εδώ Ανδρέα.
Επιτέλους και ένα θέμα που δεν αναφέρεται στις Πανελλαδικές.
Και τι θέμα; Από τα ομορφότερα θέματα μηχανικής
Αρκεί να κλιθεί ο μαθητής να απαντήσει στο ερώτημα "γιατί η Σελήνη γυρίζει γύρω από τη Γη και δεν συμβαίνει το αντίθετο";
Σημαντική Φυσική…
Καλημέρα Διονύση. Χαίρομαι που είσαι και συ "οπαδός" της βαρύτητας. Ευτυχώς που μπήκε στην ύλη, γιατί ενδιαφέρει τους μαθητές. Βροχή μετεωριτών οι ερωτήσεις τους – το μάθημα μετατρέπεται σε αστρονομία. Η γενιά του δορυφορικού internet, των εμπορικών διαστημικών πτήσεων, της αποίκησης του Άρη, πρέπει να γνωρίζει το θέμα της βαρύτητας. Πολύ ωραία ερώτηση έθεσες, που πάει αυτή την άσκηση λίγο πιο πέρα…
Καλημέρα και πάλι Ανδρέα.
Μου θύμισες πριν μερικά χρόνια που δίδασκα "Κοσμογραφία".
Ήταν ένα δευτερεύον μάθημα, που μάλλον κανείς δεν το ήθελε, αλλά εγώ το ζητούσα!
Ήταν ένα μάθημα Φυσικής σε "lite" εκδοχή (τουλάχιστον όπως το δίδασκα, αφήνοντας στην άκρη ένα σωρό λεπτομέρειες και μένοντας σε παρατηρήσεις και ερμηνείες…)
Γιατί αλήθεια να έχει ατμόσφαιρα η Γη και όχι η Σελήνη;
Καλημέρα Ανδρέα. Ωραίο ταξίδι στο σύμπαν μας πρόσφερες και μια καλή αφορμή για γενικότερη κουβέντα στην τάξη. Να είσαι καλά!
Ανδρέα καλημέρα .
Μου φάνηκα περίεργο πως στο ε) ερώτημα βρήκες διαφορετικό αριθμό περιστροφών για να βρεθούν στη θέση του σχήματος (θα συμπλήρωνα για 1η φορά) ,αφού στην ουσία είναι δεμένα στη διάκεντρό τους …
Έψαξα που έγινε σφάλμα και το βρήκα στον υπολογισμό της υ2 όπου έχεις αντικαταστήσει την Μ2=Μ1=3 10^30
Υποθέτω πως δεν παρεξηγώ τα πράγματα.
Γεια σου Παντελεήμονα. Είμαι στο σχολείο. Έχεις δίκιο. Θα το διορθώσω μόλις πάω σπίτι. Νάσαι καλά.
Αποστόλη καλησπέρα. Σε ευχαριστώ. Πραγματικά μπορούν να γίνουν ωραίες συζητήσεις στην τάξη στο κεφάλαιο της βαρύτητας, ιδαίτερα στις εκτοξεύσεις δορυφόρων και στα διαστημικά ταξίδια…
Έκανα τη διόρθωση που είπε ο Παντελεήμονας και άλλαξα το (ε) ερώτημα για να έχει νόημα.