Στη διπλανή διάταξη τα δύο δοχεία στο κάτω τμήμα τους καταλήγουν σε δύο οριζόντιους σωλήνες Σ1 και Σ2 με εμβαδά διατομής Α1=4Α2. Οι δύο σωλήνες φέρουν κατάλληλο εφαρμοστό έμβολο που δεν παρουσιάζει τριβές με τα τοιχώματα και εμποδίζει την ανάμιξη των υγρών. Αρχικά το αριστερό δοχείο είναι άδειο ενώ το δεξί περιέχει νερό πυκνότητας ρν=1000kg/m3 που έχει ανέλθει σε ύψος H1=1m. Στο αριστερό δοχείο γεμίζουμε υδράργυρο πυκνότητας ρυδ=13.600kg/m3.
i) Η μέγιστη ποσότητα υδραργύρου που μπορούμε να βάλουμε στο αριστερό δοχείο ώστε να μην μπει υδράργυρος στο σωλήνα Σ1 είναι:
α) Η2=0,5m β) H2=1,5m γ) H2=2,5m
ii) Στη συνέχεια αφαιρούμε ποσότητα νερού μέχρι το ύψος του νερού να….
Συνέχεια στο blogspot ή σε word ή σε pdf
Καλημέρα σε όλους
Είπα να κάνω την αρχή στα ρευστά …. για να μην πέφτουν μετά μαζεμένες.
ΥΓ. Διονύση δεν μπορώ να βάλω την εικόνα στο ”καλώς ήρθατε”. Όσο και να την μικρύνω δεν εμφανίζεται.
Καλημέρα Χρήστο και χρόνια πολλά.
Βλέπω ότι πρέπει να περάσουμε στα υγρά… Δίκιο έχεις.
Εννοείς για το Slide; Άφησέ το να το βάζω εγώ. Ήδη υπάρχει…
Αν εννοείς στη κεντρική στήλη που εμφανίζονται οι πρόσφατες δημοσιεύσεις, μην βάζει πολύ μικρή εικόνα. Κάντην μεγάλη και θα την μικρύνει το ίδιο το πρόγραμμα…
Βλέπω ότι επεξεργάζεσαι ξανά την ανάρτηση.
Κοίτα το κριτήριο είναι στις σελίδες “Δημοσιεύσεις” και “Αναρτήσεις” να έχουμε καλή απεικόνιση. Άρα η εικόνα πρέπει να είναι αρκούντως φαρδιά…
Χρήστο, αυτό που έλεγα παραπάνω, με εικόνες.
Βάζοντας σαν χαρακτηριστική εικόνα μια μικρή, παίρνουμε στις αναρτήσεις ή στις δημοσιεύσεις την εξής εικόνα:
Ορίζοντας μεγαλύτερης έκτασης εικόνα (κυρίως μεγαλύτερου πλάτους) βλέπουμε αυτό:
Η διαφορά φαίνεται στην στοίχιση.
Χρήστο Καλησπέρα! Χρόνια Πολλά και για τη γιορτή σου.
Πολύ όμορφη έμπνευση αυτό το «έμβολο» που, λόγω της Fτοιχ, έχει μόνο μια δυνατή κατεύθυνση κίνησης. Ο χειρισμός και η όλη παρουσίαση άψογες. Συγχαρητήρια!
Καλή Χρονιά και με άλλες, δυνατές, εμπνεύσεις!
Καλησπέρα Διονύση και Τάσο
Διονύση χρήσιμες οι οδηγίες.
Τάσο χαίρομαι που σου άρεσε. Προσπαθούσα να δω ξανά τις ασκησεις μεμε τ κρούσεις 7 ερωτήσεις μαθητων αλλά δεν δουλεύει ο σύνδεσμος.
Καλή χρονιά να εχουμε
έξυπνη η ιδέα για το “μονόδρομο” του εμβόλου, Χρήστο, λόγω του τοιχώματος
(ίσως ήταν καλύτερα το έμβολο να είναι συμμετρικό ως προς το αριστερό δοχείο, ώστε οι πιεστικές δυνάμεις να ασκούνται στο ίδιο σημείο, δεν βλέπω, πάντως, πρόβλημα λόγω ροπών)
Χρήστο, από το πρωί χτες και ως σήμερα το απόγευμα είχα βλάβη στο ιντερνετ και νομίζω ότι έφταιγε το γεγονός ότι οι σύνδεσμοί μου παραπέμπουν στο drive μου. Τώρα πιστεύω ότι έχει αποκατσταθεί. Αν παρόλα αυτά εξακολουθεί να υπάρχει το πρόβλημα στείλε μου email.
Καλησπέρα Βαγγέλη
Σε ευχαριστώ για το σχολιο.
Αρχικά το ειχα όπως προτείνεις κατόπιν σκέφτηκα να βάλω τους “πυθμένες” στο ίδιο επίπεδο ώστε στον υπολογισμό της πίεσης να έχω ρgh+patm και να μην έχω διαφορες στο ύψος h. Και πάλι όμως έχω ένα μικρό σφαλμα. Οπότε η λύση που προτεινεις είναι καλύτερη.
Καλημέρα Χρήστο και χρόνια πολλά.
Πολύ ωραία η επιλογή σου να θέσεις συμπαγές έμβολο με διαφορετικές διατομές αριστερά και δεξιά των δοχείων!!
Οι μαθητές δυσκολεύονται γενικώς να διαχειριστούν τέτοια θέματα.
Θυμάμαι από παλιά άσκηση ,όχι με υγρά, αλλά με αέρια.
Καλή αρχή και στα ρευστά στις αναρτήσεις εδώ στο υλικονετ!
Καλημέρα Πρόδρομε
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο
Χρήστο υποδειγματική επεξεργασία…σε θέμα πάνω από το μέσο βαθμό δυσκολίας
Θα είχε ενδιαφέρον και μία κλιμάκωση ερωτημάτων αφού εστιάζεις στη δύναμη
από τα τοιχώματα:
α) Ποια η δύναμη από το τοίχωμα όταν το αριστερό δοχείο είναι άδειο
β) Ποια η δύναμη από το τοίχωμα όταν υπάρχει Hg σε ύψος Η2…..<2,5m
γ) Ποιο το μέγιστο ύψος της στήλης Hg ώστε…….
Θεωρώ πως ελάχιστοι μαθητές θα κάνουν αναφορά στη δύναμη από το τοίχωμα,
αν δεν τους ζητηθεί…..Οι καλοί θα απαντήσουν Fυδρ=Fνερ έχοντας ψιλιαστεί
τη σημασία των διαφορετικών διατομών και αυτοί που ψωνίζουν fast food
θα την πατήσουν θέτοντας pυδρ=pνερ…..εγώ που είμαι “κακός” θα έβαζα
και μια απάντηση 1/13,6 m….
Θοδωρή καλησπέρα
Σε ευχαριστώ.
Η αλήθεια είναι ότι το ήθελα λίγο πιο δύσκολο για αυτό απέφυγα τα κλιμακούμενα ερωτήματα όπως προτείνεις.