Στο διπλανό κύκλωμα οι αντιστάσεις των αντιστατών είναι: R1 = 10 Ω , R2 = 6 Ω , R3 = 6 Ω , R4 = 3 Ω και η πηγή με ηλεκτρεγερτική δύναμη E, έχει εσωτερική αντίσταση r. Οι αγωγοί σύνδεσης έχουν αμελητέα αντίσταση. Αρχικά ο διακόπτης είναι ανοικτός. Να υπολογίσετε:
Γ1. Το λόγο των ισχύων P3/P4 που δαπανούν οι αντιστάτες R3 και R4 αντίστοιχα.
Γ2. Την ΗΕΔ της πηγής και την εσωτερική της αντίσταση r.
Γ3. Τις εντάσεις των ηλεκτρικών ρευμάτων Ι και Ι3, Ι4 που διαρρέουν τους αντιστάτες R3 και R4 αντίστοιχα.
Γ4. Το ποσοστό μεταβολής της ισχύος που δαπανά ο αντιστάτης R2, αν κλείσουμε τον διακόπτη δ.
![]()
Πολύ καλά θέματα Βασίλη.
Καλησπέρα Βασίλη. Σ΄ευχαριστούμε για το διαγώνισμα, το οποίο θα έλεγα ότι μας δίνει ωραίες ιδέες για το τελικό του Ιουνίου.
Τα θέματα είναι πολύ υψηλού επιπέδου, αλλά νομίζω μόνο κάποιοι μαθητές θετικής κατεύθυνσης θα μπορούσαν να απαντήσουν. Εννοείται πως εμείς δεν πρέπει να απαξιώνουμε το μάθημα και τα θέματα είναι συνάρτηση της δουλειάς μας στην τάξη.
Κι εγώ σε αυτό το επίπεδο θα έβαζα θέματα, αλλά θα ήξερα πως οι μαθητές της Θεωρητικής ή των Οικονομικών θα έδιναν λευκές κόλες με λίγο Σ-Λ στο Α΄θέμα…
Κάνω λάθος ή οι οδηγίες του υπουργείου γράφουν “να μην γίνουν παραδείγματα/ ασκήσεις που να περιέχουν παραπάνω από τρεις αντιστάτες σε αυτή την τάξη; Εκτός αν δόθηκαν σε φροντιστήριο.
Χαράλαμπε, κλείσε το διακόπτη, ώστε οι αντιστάτες να γίνουν 3 🙂
Εντάξει ο Βασίλης δουλεύει σε φροντιστήριο, αλλά και σε σχολείο να ήταν, εγώ μαζί του…
κι εγώ μαζί του είμαι δεν καταλαβαίνω κανένα κόφτη ούτε για κεκλιμένα, ούτε για τροχαλίες, ούτε για δύναμη μεταβλητού μέτρου, ούτε κυρίως για Cp, Cv αλλά για να καταλάβεις ποιοί και γιατί βγάζουν τη διδακτέα ύλη πρέπει να έχεις σπουδάσει… χαοτική δυναμική. Αν δεν ήταν θέμα διαγωνίσματος ή εξετάσεων δεν θα το σχολίαζα καν. Αλλά αν τύχεις σε τυπολάτρη σύμβουλο ή αν κάποιος μαθητής προσβάλλει νομικά τις εξετάσεις ή το διαγώνισμα θα βρεις μπελά χωρίς λόγο (έχει τύχει παλιότερα σε συνάδελφο από το σχολείο μου)
Γιάννη, Ανδρέα, Διονύση, Χαράλαμπε, καλημέρα!
Σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό.
Ανδρέα μάλλον ξέχασες πως δεν έχουμε φυσική γενικής τον Ιούνιο!!!
Το δύσκολο με αυτά τα θέματα όταν θες για δύο ομάδες είναι να προσπαθήσεις να μην αδικήσεις κανέναν, έτσι παίρνει ώρα να φτιάξεις την ίδια άσκηση για δύο θέματα και να σου ταιριάξουν τα νούμερα.
Στο Α θέμα σχετικά καλά τα πήγαν και το Α2 μάλλον ήταν το θέμα του λαού αφού το γράψαν σχεδόν όλοι.
Στο Β θέμα έγινε σφαγή (το Β1 είναι του Διονύση), αν και είχαμε κάνει πολλά τέτοια στην τάξη, τα όργανα (βολτόμετρο, αμπερόμετρο) δυσκολεύουν τα παιδιά.
Γ και Δ δεν είχαμε γενικά προβλήματα και όσοι διαβάζουν γενικώς τα αντιμετώπισαν εύκολα.
Εν κατακλείδι από 40 άτομα δύο μόνο ήταν τα 100 (από θέματα της Α ομάδας) και καμιά δεκαριά άτομα κάτω από 50 (κυρίως κοντά στο 30). Οπότε θα συμφωνήσω με την εξωτερική σας ματιά ότι ήταν ανεβασμένο το επίπεδο.
Χαράλαμπε με κάλυψε ο Διονύσης, αλλά αυτή η οδηγία που λες, είχε βγει από τον καιρό της τράπεζας όπου εκεί υπήρχαν θέματα με 4 αντιστάτες!!!
Όσο για την διδακτέα ύλη και αυτά που λες συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Κόψε από δω κόψε από κει στο τέλος χάνεται η συνοχή.