Στο διπλανό διάγραμμα παριστάνεται η κινητική ενέργεια Κ συναρτήσει της γωνίας στροφής θ ενός στερεού σώματος που στρέφεται γύρω από σταθερό άξονα. Η ροπή αδράνειας του σώματος περί τον άξονα περιστροφής είναι Ι. Αν η τιμή του μέτρου της συνισταμένης ροπής στο σημείο Α είναι τA και η τιμή του μέτρου στο σημείο Β είναι αντίστοιχα τB, τότε για τα μέτρα των ροπών ισχύει:
α) τA>τB
β) τA=τB
γ) τA<τB
Επιλέξτε τη σωστή πρόταση.
Δικαιολογείστε την επιλογή σας.
Απάντηση
στο blogspot ή σε word ή σε pdf
Ένα Β θεματάκι που ήταν έτοιμο απο καιρό.
Ξεφεύγει λίγο αλλά μιας και αρέσουν τα διαγράμματα είπα να την βάλω τώρα μαζί με του Αποστόλη.
Πολύ καλή ιδέα.
Καλημέρα Χρήστο.
Ξεφεύγει …εννοείς ως προς τη δυσκολία; Καλά κάνει… στα δύσκολα ψάχνεις για σκαλοπάτια και οι εμπειρίες ωφελούν.
Με αιφνιδίασε ομολογώ .
Κ με θ λέω …μπα, δεν σκέφτηκα το ΘΜΚΕ και πήγα την Κ ομαλά μετ/νης μέχρι Κ= Ιαγ θ=Στ θ και μπήκα!
Ωραιότατον
Γιάννη και Παντελή
Ευχαριστώ πολύ.
Παντελή αυτό εννοώ ως προς τη δυσκολία. Φαντάζομαι αν το κάνω σε μαθητές θα τους χάσω ειδικά αυτούς που δεν έχουν πάρει μαθηματικά. Σε διαγράμματα αυτό που λέω στους μαθητές είναι να πονηρεύονται και να κάνουν διερεύνιση πάντα ως προς την κλίση και να την εκφράζουν Δy/Δχ και να προσπαθούν να συσχετίσουν με αυτά που έχουν στη θεωρία. Βέβαι αθεωρητικά πάντα γιατί στην πράξη….

Στη συγκεκριμένη άσκηση αν σκεφτεί κάποιος το ΘΜΚΕ και συσχετίσει θα βγει. Η τρίπλα που έκανες δηλώνει εμπειρία και μετα γενικέυεις. Ενάς μαθητής πιστεύω δύσκολα θα συσχετίσει γι αυτό και είπα ότι ξεφεύγει λίγο. Επιπλέον αν σκεφτούμε ότι υπάρχουν και μαθητές που δεν έχουν πάρει μαθηματικά αυξάνεται η δυσκολία.
Οι δυσκολίες στην επίλυση θεμάτων στην ουσία για όλους υπάρχουν …μικρές η μεγάλες ανάλογα με τις εμπειρίες τους.
Στα θέματα με δεδομένες παραστάσεις που προφανώς πρέπει να αξιοποιηθούν για τη επίλυση πέραν αυτών που ορθότατα λες ,πρέπει να ξέρουν ότι η παράσταση είναι απόδοση μιας μαθηματικής σχέσης που βέβαια εν προκειμένω δεν μπορούμε να βρούμε όμως γενικότερα εννοώ με κάποιο τρόπο να σχετίσουμε το δυο μεγέθη (Κ-θ) για να δούμε αυτό που λες κλίση και προσθέτω πιθανώς και εμβαδόν κάτι να κάνει. ( Καταλαβαίνεις βέβαια ,εννοώ αν στην απλούστερη των κινήσεων την ομαλή ευθ/μη ο μαθητής καταλάβει ότι στην υ-t το εμβαδόν …εκφράζει μετατόπιση και η κλίση επιτάχυνση ε …όπου και να δει παράσταση υ-t αυτό που έμαθε στην απλή θα ισχύει … Έτσι κι εγώ που δεν μου 'κοψε το ΘΜΚΕ πήρα το δρόμο να βρώ μια σχέση Κ-θ …για να δω κλίση η εμβαδόν τι εκφράζει.
Εμπειρίες για όσο περισσότερα πρέπουν στους μαθητές … σε ανύποπτη κατάσταση μπορεί να ενεργοποιήσουν σκέψεις για λύση…γόρδιου δεσμού
Παντελή προφανώς και έχεις δίκιο και συμφωνουμε.
Ξέχασα να αναφέρω όπως λες ότι και το εμβαδό μπορεί να δώσει κατι.
Όταν είπα για εμπειρία εννοούσα τητδικη σου ή γενικά τους διδάσκοντες που θα το δουλέψουν ετσι. Ένας μαθητής είναι πιο δύσκολο.
Καλησπέρα Χρήστο.
Μετά το εμβαδόν του Αποστόλη, λογικό να έρθει και η κλίση
Πραγματικά πρέπει να “προπονηθούν” οι μαθητές στο να ψάχνουν κλίση και εμβαδόν.
Το ότι δεν τους είναι ευχάριστο (στην πλειοψηφία…) είναι σίγουρο, αλλά αν επιμείνουμε διαπιστώνουν γρήγορα ότι μπορούν να αποκτήσουν πλεονέκτημα, βρίσκοντας σημαντικά ζητούμενα από ένα διάγραμμα…
Σε ευχαριστώ Διονύση.
Έχεις απόλυτο δίκιο.
Πολύ καλή Χρήστο. Το πώς την κάνεις βέβαια – όπως λες- στους υποψηφίους των Επιστημών Υγείας είναι ένα ερώτημα…
Αποστόλη
Σε ευχαριστώ
Χρήστο καλησπέρα, αυτό ήταν δύσκολο! Όταν το πρωτοείδα δεν κατάλαβα ότι τελικά είναι μόνον η σύγκριση δύο κλίσεων… συγχαρητήρια από εμένα!
Καλησπέρα Χρήστο , ωραία ιδέα, φοβάμαι ότι την κρίσιμη στιγμή ο μη εξοικειωμένος στο Δy/Δx θα γράψει yτ-yα/xτ-xα και όπως στη περίπτωση που παρουσιάζεις θα χάσει ένα ερώτημα, ίσως να είναι από τις περιπτώσεις που η παραγώγιση να σώζει αυτόν που δεν έχει συνείδηση τι ακριβώς είναι ο ρυθμός μεταβολής, χωρίς να είναι πανάκεια, αφού η η ιστορία των εξετάσεων δείχνει ότι κάποιοι παραγωγίζουν συναρτήσεις που δεν υπάρχουν(π.χ L=σταθερή και dL/dt=I αγων=…)
Θεματάκι ε;
Δεν θα το έλεγα, πολύ ωραία η σκέψη σου Χρήστο
Στάθη, Ξενοφώντα και Τασο καλησπέρα
Ευχαριστώ για το σχολιο.
Ξενοφώντα μετά το τέκνον Βρούτε που μου είχες πει άκουσες και αυτό. Προχθές εγώ άκουσα μαθήτρια να μου λέει αν θα αναλύσουμε τη γωνία Φ σε συνιστωσες….
Ως προς το Δy/Δx εννοουσα την κλίση.. οπως την εκφραζουμε αποατην Α λυκειου…
Τώρα βέβαια πόσοι θα κάνουν αυτό που προτεινεις; Θα είναι πολλοί. Κλασικο παραδειγμα στο Ρυθμό μεταβολής της ορμής στις ταλαντώσεις την χρονική στιγμή t1 όπου κάνουν p2-p1/t1.
Τάσο όντως δεν το λες και θεματακι.
Πολύ έξυπνη Χρήστο, μπράβο!!
Γενικά όποιος μπορεί δεν έχει κλίση προς τα μαθηματικά,έδει.. κλείσει την πόρτα για τέτοια θέματα, δυστυχώς!
Αυτό γίνεται με τους μαθητές που πάνε για Ιατρικές σχολές , καί τό έχουν αποφασίσει από τη Β Λυκείου. Το βλέπω…
Δεν μιλάω για τους μαθητές που πάνε εξαιτίας των μαθηματικών..
Να είσαι καλά.