Η ζυγαριά με ίσους βραχίονες, που φαίνεται στην εικόνα, ισορροπεί έχοντας στον αριστερό της δίσκο τρία μήλα και στον δεξιό της ένα μήλο και ένα “βαράκι” μάζας 200g (δεχόμαστε ότι όλα τα μήλα έχουν την ίδια μάζα).Να βρεθεί η μάζα κάθε μήλου…
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Η ζυγαριά με ίσους βραχίονες, που φαίνεται στην εικόνα, ισορροπεί έχοντας στον αριστερό της δίσκο τρία μήλα και στον δεξιό της ένα μήλο και ένα “βαράκι” μάζας 200g (δεχόμαστε ότι όλα τα μήλα έχουν την ίδια μάζα).Να βρεθεί η μάζα κάθε μήλου…
Τι δεν ξέρω Βαγγέλη:
Ο μικρός γιος (22 τώρα) έκανε εξισώσεις στο Δημοτικό. Τώρα κάνουν; Στο Δημοτικό μια και στο Γυμνάσιο ίσως όχι ακόμα.
Αν κάνουν, δεν θα ήταν άσχημο το 3x=20+x. Όχι ως μοναδική λύση. Θεωρώ ανώτερη νοητική διαδικασία την αφαίρεση των δύο μήλων (ένα από κάθε δίσκο) και το άμεσο συμπέρασμα. Στο κάτω-κάτω είναι και μια καλή εισαγωγή στην επίλυση εξισώσεων.
Όμως ένα παιδί βλέπει κάτι από τα Μαθηματικά να εφαρμόζεται σε άλλο μάθημα.
αφιερώνεται στην Ελίνα Παπασγουρίδη
και σε όλες τις “Ελίνες” και τους “Ελίνους” της Α΄ Γυμνασίου
(ωχ, προσοχή μην τα δει αυτά ο …Βαγγέλης)
για να “παιδεύουν” τους γονείς τους,
ιδιαίτερα αν είναι συνάδελφοι…
μα, εννοείται, Γιάννη, ο στόχος είναι να σκεφτούν ότι η αφαίρεση ίσων ποσοτήτων από τους δίσκους (όπως και η προσθήκη, που εδώ δεν μας κάνει) δεν αλλοιώνει την ισορροπία, άρα η επιθυμητή συλλογιστική είναι: "αφαιρούμε ένα μήλο από κάθε δίσκο οπότε η ισορροπία παραμένει με δύο μήλα αριστερά και το "βαράκι" δεξιά, άρα…100g"
Βαγγέλη σε ευχαριστούμε, είσαι μεγάλος "μάστορας"….πραγματικά
Η Ελίνα σε "ξέρει" αφού το καλοκαίρι στη Νεάπολη, της είχα πει για
το φίλο μου το Βαγγέλη που είναι από τη Νεάπολη…
Και φαντάσου τώρα, να με ρωτήσει:
"Το περιστέρι τρώει τα σπόρια ομοιόμορφα από το "βουναλάκι" ή μήπως τα τρώει
"μονόπατα" από τη μεριά που είναι το κεφάλι του, οπότε το ΚΒ…….;;;
Πάντως το πρώτο θα το δώσω και στον Ηρακλή….Γ' Δημοτικού
Τα πολλαπλάσια του 100 τα ξέρει, οπότε…
Γιάννη εξισώσεις έκαναν στη Στ Δημοτικού, αλλά με άγνωστο μόνο στο ένα μέλος
και με λογική των αντίθετων πράξεων, πρόσθεση-αφαίρεση, πολ/σμός-διαίρεση
Είναι σημαντικό να μάθουν να εφαρμόζουν στη φυσική όσα μαθαίνουν στα μαθηματικά
Καλημέρα Βαγγέλη
Όμορφες και πολύχρωμες για χρωματιστές σκέψεις! Θα διατηρηθεί για τα εγγόνια.
Απαντήσεις δεν βλέπω και ρωτώ …" να ληφθεί υπ' όψιν το βιολογικό γεγονός πως η τροφή δημιουργεί και "αέρια" τα οποία διαφεύγουν στην ατμόσφαιρα "
Να'σαι καλά και με το καλό να εκδόσεις.