Κάποιες απορίες στο επαναληπτικό διαγώνισμα του ΨΕΒ

Καλημέρα σε όλους και καλή Πρωτομαγιά. Δημοσιεύτηκε το Επαναληπτικό διαγώνισμα του ΨΕΒ για το 2020. Διαβάζοντας τις εκφωνήσεις – και πάντα με σεβασμό προς την εθελοντική εργασία των εμπλεκομένων συναδέλφων -, διατυπώνω κάποιες απορίες:

α. στην ερώτηση Α1α θα απαντούσα το δ, αφού απουσία του εμβαδικού διανύσματος η ροή θα μπορούσε να είναι και – ΒΑ. H διατύπωση του ερωτήματος θα μπορούσε να είναι: “Η μαγνητική ροή που περνά από κάθε σπείρα του σωληνοειδούς μπορεί να είναι”

β. στην ερώτηση Α1β δεν υπάρχει απάντηση. Είτε πρέπει να αναφερθεί ότι ο τροχός είναι ομογενής, είτε να αντικατασταθεί η έκφραση “ταχύτητας του κέντρου μάζας” με την “ταχύτητας του γεωμετρικού κέντρου”.

γ. στην ερώτηση Α5Γ δεν είναι σαφές τι υπονοείται με το σύμβολο V0.

(Visited 2,648 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
23 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μαλάμης Γρηγόρης
11 μήνες πριν

Καλημέρα και καλή Πρωτομαγιά.

Να προσθέσω Αποστόλη και για την Α4α, μήπως θα έπρεπε να υπάρχει αναφορά για ίδιο μήκος L των σωληνοειδών ή εναλλακτικά να ζητούνταν η σχέση μεταξύ των ni*=Νi/Li

Βαγγέλης Κουντούρης
11 μήνες πριν

καλημέρα σε όλους 

στο Α2α, εξαρτάται από το ποια είναι η αρχική θέση του πλαισίου

στο Α5Α η φράση "Όταν σε ένα πλαίσιο με Ν σπείρες μεταβάλλεται η μαγνητική ροή", "πάσχει" Φιλολογίστικα

Μαλάμης Γρηγόρης
11 μήνες πριν

Αποστόλη δες λίγο την επεξεργασία του Δημήτρη ( Τσ ) παρακάτω και πές μου.

Συμφωνείς με τη σχέση που δίνει την ένταση του μαγνητικού πεδίου στο κέντρο;

Αν ναι τότε εμπλέκεται το μήκος του πηνίου και όχι μόνο ο αριθμός των σπειρών του

Δημήτρης Τσάτσης
11 μήνες πριν
Απάντηση σε  Μαλάμης Γρηγόρης

Γρηγόρη η σχέση που έγραψα αφορά σε σωληνοειδές (μήκος πολλαπλάσιο διαμέτρου…περίπου δέκα φορές για το Σχ. Βιβλίο)…αν δεν ισχύει αυτό η ένταση στο κέντρο δεν λογαριάζεται έτσι…για αυτό αν δεις βάζω κάτι ερωτηματικά εκεί…νομίζω

Βαγγέλης Κουντούρης
11 μήνες πριν

Σωστά Αποστόλη (ως προς το κυκλικό πηνίο στο σχολικό βιβλίο δεν υπάρχει ορισμός, όπου να γράφεται ότι το πάχος του είναι μηδέν, αφήνω την περίπτωση όπου αν οι μαθητές έχουν δει πηνίο στο Εργαστήριο, αυτό δεν είναι κυκλικό)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Καλημέρα παιδιά και καλή Πρωτομαγιά.

Τα διαγωνίσματα και οι ασκήσεις του ΨΕΒ  (αλλά και αναρτήσεις εδώ και αλλού) είναι ειδικού σκοπού. Βοηθούν ένα μαθητή στην προετοιμασία του και έναν συνάδελφο στο να στήσει ένα φυλλάδιο ή ένα διαγώνισμα.

Δεν είναι τα θέματα των Πανελλαδικών στα οποία πρέπει σαφώς να αναγράφεται π.χ. ότι το σύμβολο Vo αφορά το πλάτος και όχι την ενεργό τιμή. Εκεί οι διατυπώσεις τροποποιούνται συνεχώς, τα κόμματα αλλάζουν θέσεις, προστίθενται ή αφαιρούνται μετά από πολλές συζητήσεις, οι εκφωνήσεις μεγεθύνονται ώστε να μην υπάρξουν ενστάσεις. Οι διατυπώσεις των αναρτημένων διαγωνισμάτων και ασκήσεων ας είναι απλές σύντομες και ευανάγνωστες. Δεν πειράζει αν κάποιος μαθητής διερωτηθεί "τι είναι αυτό το Vo;". Ωφελήθηκε είτε παρεξηγήσει το σύμβολο είτε όχι.

Φυσικά όπου οι προσθήκες είναι μικρές (λ.χ. ομογενής τροχός) ας γίνονται.

Ας μετατραπεί "η μαγνητική ροή" σε "το μέτρο της μαγνητικής ροής". Πρώτον διότι είναι τσάμπα και δεύτερον διότι δεν προστίθεται ραψωδία.

Όμως αυτά είναι προβλήματα της ΚΕΕ κυρίως. Λιγότερο του ΨΕΒ και ημών.

Βαγγέλης Κουντούρης
11 μήνες πριν

"Πρώτον διότι είναι τσάμπα και δεύτερον διότι δεν προστίθεται ραψωδία.", το χάρηκα Γιάννη…

Δημήτρης Τσάτσης
11 μήνες πριν

Καλημέρα Αποστόλη …καλημέρα Γρηγόρη…καλημέρα Βαγγέλη…καλημέρα Γιάννη

Γιάννη δίκιο …. κουβέντα να γίνεται…

Αποστόλη τυχαία…είχα αϋπνίες χτες και έλυσα γρήγορα…το εν λόγω διαγώνισμα…να δώσω τις λύσεις στους μαθητές αν αποφασίσω να το γράψουν

πρόχειρες λύσεις εδώ (ελπίζω να μην έκανα λάθος δεν ξανατσέκαρα τίποτα και ήταν αργά)

Βαγγέλη συμφωνώ μαζί σου για το πηνίο..

εγώ αυτό με το πηνίο και το σωληνοειδές δεν το "έπιασα"…

άμα δεις Αποστόλη έχω δύο απαντήσεις …

υπονοεί κυκλικό πηνίο;; λόγω της λέξης ακτίνας…ας γραφόταν ξεκάθαρα….

δεν ξέρω αν μου ξεφεύγει αλλά ότι εικόνα θυμάμαι από το σχολικό σωληνοειδές πηνίο σχεδιάζεται…

αν τώρα εννοούμε πως για να ισχύουν οι τύποι θέλουμε δεκάπλασιο μήκος από τη διάμετρο…

για μένα η ερώτηση μπερδεύει…και δεν έχει μία απάντηση…γιατί να συμπεράνει ο μαθητής το αμελητέο πάχος; εκτός αν εγώ κάτι χάνω εδώ;

π.χ. φέτος με ρώτησε μαθήτρια καλή γιατί στο "κυκλικό αγωγό από Ν σύρματα" (έτσι αναφέρεται στο βιβλίο) δεν λογαριάζουμε το πάχος και τις έφερα διάφορα μπιχλιμπίδια σχετικά να δει πως είναι το ένα και το άλλο …και  να κάνουμε κανένα και κανένα πείραμα να δούμε μαγνητικές συμπεριφορές, βελόνες κλπ

Κατά τα άλλα το διαγώνισμα ωραίο, ισορροπημένο, εξετάζει αρκετά…μία χαρά…

Καλημέρα σας

Δημήτρης Τσάτσης
11 μήνες πριν
Απάντηση σε  Δημήτρης Τσάτσης

είπα να τσεκάρω τις απαντήσεις που έδωσα παραπάνω…είχα κάνει κοτσάνα στο γ και διόρθωσα…

αν λύνεις γρήγορα ώρες ακατάλληλες …γράφεις άλλα για άλλα

διόρθωσα το link

Δημήτρης Τσάτσης
11 μήνες πριν
Απάντηση σε  Δημήτρης Τσάτσης

και λάθος μάζα στο Δ…

και ξαναδιόρθωσα..

όσοι το είδατε συγνώμη για το μπέρδεμα

Μαλάμης Γρηγόρης
11 μήνες πριν

Σωστά Δημήτρη.

Ετσι η μόνη επιλογή είναι δεν μπορούμε να απαντήσουμε.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
11 μήνες πριν

Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους.

Πάνω στο θέμα πηνίο – σωληνοειδές να καταθέσω μια γνώμη.

Και το σωληνοειδές, είναι σωληνοειδές πηνίο!

Βέβαια αν ο μαθητής έχει μπει στο εργαστήριο, έστω μία φορά, πρέπει να γνωρίζει ότι το όνομα "πηνίο" αποδίδεται σε κάθε περίπτωση πολλών διαφορετικών κατασκευών, με διαφορετική γεωμετρία, ενώ το σωληνοειδές πηνίο είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
11 μήνες πριν

Καλημέρα Αποστόλη. Η συζήτηση που στράφηκε στη διαφορά σωληνοειδούς από πηνίο, είναι ενδιαφέρουσα.

Το βιβλίο νομίζω ότι δίνει ορισμό του πηνίου και του σωληνοειδούς.

image

δηλαδή λέει ξεκάθαρα ότι το σωληνοειδές έχει σχήμα κυλίνδρου.

Με βάση αυτόν τον ορισμό τι είναι τα παρακάτω πηνία;
Ποιον τύπο θα παίρναμε σε κάθε περίπτωση;

owMf0                   qJdFP