web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2020

Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Για τα θέματα Φυσικής πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Ημερήσια)’ παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Εσπερινά)’  παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.

Οι λύσεις των θεμάτων Β, Γ και Δ από τον Κώστα Ψυλάκο, τον οποίο ευχαριστώ.

Οι αντίστοιχες λύσεις των θεμάτων του παλαιού συστήματος, ξανά από τον Κώστα Ψυλάκο.

Τα θέματα του νέου συστήματος σε Word από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστώ.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
422 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βασίλης Ράγγος
22/06/2020 3:34 ΜΜ

αν δείτε λύσεις από φροντιστές όλοι το έχουν λάθος το Δ5i

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Στο θέμα Α3 η ΕΕΦ προτείνει να ληφθούν ως σωστές απαντήσει η γ και δ λόγω ασάφειας. Συμφωνώ απόλυτα. Εσείς; 

Θανάσης Γκότσης
22/06/2020 4:08 ΜΜ

Το γνωρίζω Ανδρέα, απλά ήθελα να κάνω τον συνήγορο του πολύ καλά επιστημονικά καταρτισμένου σχολικού βιβλίου.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διαφωνώ. Δεν υπάρχει ασάφεια. Το σχήμα είναι σαφές. Όπως άλλες φορές έχουμε ασκήσει έντονη κριτική για την ασάφεια του σχήματος, τώρα είναι προφανές Α1 > Α2. Ίσα ίσα που θα αδικηθεί ο υποψήφιος που πρόσεξε το σχήμα.

Γιώργος Καλέμης
22/06/2020 4:16 ΜΜ

Θα συμφωνήσω και εγώ ότι λόγω της μείωσης της ύλης το Δ δεν ήταν και η καλύτερη συρραφή.

Στο Δ θα μπορούσε να ζητηθεί κάτι με την τριβή στο οριζόντιο επίπεδο αντί για το Δ5 το οποίο μπήκε στο παρά 5 για να μπει κάτι ή αντί για το σώμα στην τροχαλία να ήταν δοχείο με νερό στο οποίο να αυξάνεται η μάζα οπότε θα μπορούσε να ζητηθεί η μεταβολή της δύναμης ή κάτι άλλο και όχι συρραφή.

Μου άρεσε το Β2 και όλο το Γ. Για τη θερμότητα υπάρχουν κάποιες λύσεις, θεωρώ ευκολότερη αυτή που υπολογίζεται ο χρόνο από το φορτίο μιας και η ένταση είναι σταθερή.

Για την αναπήδηση ανντα σώματα είναι πλαστικά και όχι άκαμπτα θα μπορούσε να μην υπάρχει.

Τέλος δεν χρειάζεται η δυναμική ενέργεια του ελατηρίου αν η άσκηση λυθεί με χρήση μόνο των γνώσεων των ταλαντώσεων.

Μου πήραν 2.30 ώρες λύνοντας πρώτα στο πρόχειρο και γράφοντας αναλυτικά και γρήγορα. Ομολογώ ότι ζαλίστηκα, περνάνε και τα χρόνια. Και έκανα και ένα αριθμητικό λάθος ξεχνώντας το ρίζα 3 οπότε βρήκα λάθος ταχύτητα πριν την κρούση και ύψος.

Η εκτίμηση μου είναι ότι ήταν αρκετά αλλά επειδή συνδύαζαν και γνώσεις από τη Β είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Συνεχίζοντας για το Α3. Δεν αναφέρει πουθενά ότι είναι κάτοψη. Άρα δεν μπορεί να πει κάποιος με σιγουριά ότι η πάνω διατομή είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη από την κάτω. Έχει ασάφεια.

Γιώργος Κόμης
22/06/2020 4:34 ΜΜ

 Καλησπέρα.

Για το Δ5 με το παλαιό σύστημα.

 Ο Λαμπράκης είχε κάνει μια ανάρτηση σχετική που δεν βρίσκω. Βρήκα κάποια μαιλ που είχαμε ανταλλάξει το …14 πριν την ανάρτηση.

Ο Κυριακόπουλος μάλλον κάπου είχε αποδείξει ότι στην κύλιση (χο) σε οποιαδήποτε καμπύλη ισχύει διάστημα που διαγράφει το cm ισούται με αριθμό στροφών επί μήκος περιφέρειας.

Πάντως όποτε ρωτώ μαθητές πόσες στροφές κάνει ένα ευρώ κυλιόμενο στην περιφέρεια άλλου ευρώ για να έλθει στην  θέση που ξεκίνησε το βρίσκουν μόνο πειραματικά.

Έξυπνο αλλά μπήκε για να μην  απαντηθεί.

Άγγελος Γ. Αγγελίδης

Και μια μικρή στατιστική επεξεργασία για τη σημερινή μοριοδότηση ανα ενότητα! 

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
22/06/2020 4:39 ΜΜ

για το Δ5 παλαιό

Γεώργιος Μπέλτσης
22/06/2020 4:52 ΜΜ

Όλα καλά με το παλαιό σύστημα αλλά: από όλα τα ερωτήματα του κόσμου, αυτό με τον αριθμό στροφών στο τεταρτοκύκλιο είναι εκτός τόπου και χρόνου. Καλησπέρα 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
22/06/2020 5:03 ΜΜ
Απάντηση σε  Γιώργος Κόμης

Γιώργο, το έδωσα και παραπάνω:
Και όμως ισχύει! 
Είναι του 2007!

Αναστασια Νικολαιδου

Καλησπερα.Στο θεμα Δ ερωτημα 4 μπερδεψα τις γωνιες οποτε εβγαλα διαφορετικη ταχυτητα του Σ2.Μετα χρησιμοποιωντας αυτη την ταχυτητα βρηκα διαφορετικο υψος ,κανοντας χρηση ομως σωστης μεθοδολογιας.Το ερωτημα θα θεωρηθει ολοκληρο λανθασμενο;

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
22/06/2020 5:16 ΜΜ

Ο υπολογισμός ταχύτητας και ύψους είναι δύο διαφορετικά "υπο-θέματα", τα οποία θα βαθμολογηθούν ανεξάρτητα.

Θα χάσεις κάποια μόρια από την λανθασμένη γωνία, αλλά από κει και πέρα το ύψος, αν έχει υπολογιστεί σωστά (με λάθος ταχύτητα…) θα πάρεις τα αντίστοιχα μόρια.

Καραγιαννάκης Γιάννης

Καλησπέρα, μπήκα κι εγώ να δω τις πρώτες εκτιμήσεις σας. Τελειώσαμε με τους Φ.Α. σχετικά αργά. 2 ενστάσεις έχω, το σχήμα δεν αρκεί στο Α3΄πρεπε κατά την γνώμη μου να αναφέρεται ρητά ότι Α1>Α2 και επιπλέον δεν κλαταλαβαίνω τι προσφέρεις η επανάληψη του ίδιου ακριβώς ερωτήματοςμέσα στην ίδια άσκηση. Εννοώ την εύρεση της οριακής ταχύτητας στο Γ Θέμα , στο Γ1 και στο Γ4. Θα συμφωνήσω επίσης με το ότι το Β3 είναι άσκηση και όχι θέμα θεωρίας. Πάνω σ' αυτό αν προσέξετε το θέμα είναι ισομοιρασμένο ανάμεσα σε οριζόντια βολή και ρευστά. Επίσης οι μονάδες στο εναλλασσόμενο είναι 5/100 (που διδάχτηκαν φέτος) σε σχέση με τουλάχιστον 10/100 συνεχές ρεύμα

Αντώνης Γεωργίου
22/06/2020 5:31 ΜΜ

Καλησπέρα,

Ποια η εκτίμηση σας σχετικά με την δυσκολία των φετεινών θεμάτων (νεο) σε σχεση με πέρσι.

Τι επίπτωση θα έχει στην διαμορφωση των βάσεων

Ευχαριστώ