web analytics

Μια ράβδος και η κινητική της ενέργεια.

Σε λείο οριζόντιο επίπεδο ηρεμεί μια ομογενής ράβδος ΑΒ μάζας m=6kg και μήκους ℓ=4m. Σε μια στιγμή t=0 ασκείται πάνω της μια σταθερή οριζόντια δύναμη, μέτρου F=3Ν, με αποτέλεσμα τη στιγμή t1=2,14s η ράβδος να έχει περιστραφεί κατά 90°, όπως φαίνεται στο σχήμα (σε κάτοψη). Για τη στιγμή t1 ζητούνται:

  1. Η κινητική ενέργεια της ράβδου.
  2. Η ταχύτητα του άκρου Α της ράβδου.
  3. Ο ρυθμός μεταβολής της κινητικής ενέργειας της ράβδου.

Δίνεται η ροπή αδράνειας της ράβδου ως προς κάθετο άξονα ο οποίος περνά από το μέσον της Ι=mℓ2/12.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Μια ράβδος και η κινητική της ενέργεια.
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Μια ράβδος και η κινητική της ενέργεια.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Ευφυέστατο!!!

Και διδάσκει! Ότι το έργο σταθερής δύναμης είναι ίσο με το γινόμενο του μέτρου της δύναμης επί το μήκος της προβολής της τροχιάς του σημείου εφαρμογής της στη διεύθυνση της δύναμης.

W(F=σταθ)=F•(προβολή τροχιάς στη διεύθυνση της δύναμης F).

Πόσοι μαθητές το γνωρίζουν; Έμμεσα το εφαρμόζουν για το έργο του βάρους, W=mgh για κάθοδο του κέντρου μάζας, και W=-mgh για άνοδο. Το h η κατακόρυφη μετατόπιση του κέντρου μάζας σώματος.

Το θέμα Β του 2005, με το δίσκο πλαγιασμενο σε λείο οριζόντιο επίπεδο, μπορεί να γίνει κανονικό πρόβλημα με δεδομένα, και λύση μέσω του τρόπου επίλυσης που έκανες στην άσκηση της ανάρτησής σου.

Διόρθωσε τη μονάδα του ω1 από ..m/s σε rad/s.

Να είσαι καλά και να .. έχεις τέτοιες ωραίες εμπνεύσεις με τη θαλασσινή αύρα!

Μανόλης Μαργαρίτης

Εξαιρετική Διονύση 

ενα από τα πραγματα που επιμένω στην Α λυκειου ειναι ο ορισμός του έργου σταθερής δύναμης

'το γινόμενο της δυναμης επί τη μετατόπιση  του σημειου εφαρμογής της κατά τη διεύθυνσή της''

συνοδεία πολλών παραδειγμάτων  μη ευθύγραμμων κινήσεων

 

Νικος Γουλοπουλος
15/07/2020 11:43 ΜΜ

Πολύ έξυπνος τρόπος υπολογισμού του έργου της F, θυμίζει την άθροιση στοιχειωδών έργων που μαθαίνουν τα παιδιά στη θεωρία για τον υπολογισμό έργου εφαπτόμενης δύναμης.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Είναι μια ιδέα που δεν χρησιμοποιείται σε προβλήματα Γ΄ Λυκείου.

Μάλλον θα αρχίσει τώρα η χρήση της.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Μια άσκηση στην οποία είναι εμφανές γιατί σε επίπεδο Λυκείου τη σύνθετη κίνηση οφείλουμε να τη μελετάμε

ως επαλληλία δύο υποθετικών ανεξάρτητων κινήσεων…..

Αυτό επεκτείνεται και στην ενεργειακή μελέτη. Η μεταφορική κινητική ενέργεια υπολογίζεται εύκολα. Η περιστροφική όχι.

Δεν έχουμε σταθερή ροπή, ούτε εμβαδόν στο διάγραμμα τ-θ που μπορεί να υπολογιστεί χωρίς ολοκλήρωμα.

Όντας λοιπόν αρχιμάστορας Διονύση, στη μελέτη  σύνθετης κίνησης ράβδου, κάνεις μια εξαιρετική ντρίμπλα στα παραπάνω

και υπολογίζεις τη μετατόπιση του σημείου εφαρμογής της δύναμης στη σταθερή διεύθυνσή της…..

Μετά, συνεχίζοντας από το βιβλίο της εποχής των δεσμών, όλα είναι φυσιολογικά….

Με βάση όσα όμως διδάσκουμε από τη συρραφή των υπαρχόντων βιβλίων, η λύση είναι πολύ μακριά από αυτό

που γνωρίζει ή αν προτιμάτε οφείλει να γνωρίζει ο μαθητής που τελειώνει το σχολείο…..

Γι αυτό νομίζω, πως τέτοιες πανέξυπνες ιδέες, ταιριάζουν περισσότερο ως θέματα διαγωνισμών, παρά ως

θέματα εξετάσεων…..

Σε κάθε περίπτωση, η άσκηση ανεβάζει το επίπεδο της σύνθετη κίνησης…συγκριτικά με την εφαρμογή των γνωστών

στην κύλιση χωρίς ή με ολίσθηση…

Στο ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας, θεωρώ πως μπορούμε να περιοριστούμε στον ορισμό dK/dt=Fυσυνφ

όπου F το μέτρο της δύναμης και υ το μέτρο της ταχύτητας του άκρου Α