
Ένας αγωγός ΑΓ με αντίσταση R, ισορροπεί όπως στα σχήματα, σε επαφή με δύο κατακόρυφους στύλους, μέσα σε ένα ομογενές οριζόντιο μαγνητικό πεδίο έντασης Β, διαρρεόμενος από ηλεκτρικό ρεύμα, που οφείλεται σε πηγή ΗΕΔ Ε και εσωτερικής αντίστασης r, η οποία συνδέεται στην κορυφή των δύο στύλων. Αν κλείσουμε τον διακόπτη δ, τότε ο αγωγός θα συνεχίσει να ισορροπεί ή θα κινηθεί; Να εξετάσετε τις τρεις παρακάτω εκδοχές:
i) Στο σχήμα (1) η αντίσταση του αγωγού είναι μηδενική (R=0)
ii) Στο σχήμα (2) η εσωτερική αντίσταση της πηγής είναι μηδενική (r=0)
iii) Στο σχήμα (3) δεν συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω.
ή
Τρεις ισορροπίες και κλείσιμο διακόπτη
Τρεις ισορροπίες και κλείσιμο διακόπτη
![]()
Καλημέρα Διονύση.
Ουσιαστικός ο συνδυασμός κυκλωμάτων-ερωτημάτων με το βραχυκύκλωμα σε πρώτο ρόλο!
Αφαιρώντας το Μ.Π. και σε οριζόντια έκδοση ,διδάσκονται και στη Β λυκείου με ερώτημα π.χ "Τι θα αλλάξει αν κλείσουμε τον δ;"
Καλή Κυριακή
Καλημέρα Διονύση
Ωραίες ερωτήσεις με ουσία.Να ρωτήσω αν το βραχυκύκλωμα το διδάσκουμε στη Β' Λυκείου; Θυμόμουν ότι ήταν για χρόνια εκτός ύλης
Καλημέρα συνάδελφε
Με κλικ …εδώ θα βρεις την ύλη 2019-20 στην οποία για το ερώτημα σου φαίνεται να είναι εντός το βραχυκύκλωμα καθ'όσον εμπεριέχεται στην παράγραφο 2.7 χωρίς υπόδειξη παράλειψης.
Καλημέρα συνάδελφε,
είχα δει την περσινή ύλη πριν ρωτήσω και δεν είδα να το αναφέρει συγκεκριμένα εκτός ύλης. Απλά κάθε χρόνο ήταν εκτός, γι'αυτό ήθελα διευκρίνιση, ευχαριστώ πολύ.
Καλησπέρα Διονύση. Ευρηματική ανάρτηση στη δύναμη Laplace, που παίζει με τις έννοιες της πολικής τάσης vs ΗΕΔ με δώρο το βραχυκύκλωμα.
Το ρεύμα στον αγωγό το καθορίζει κάθε φορά η τάση στα άκρα του, δηλαδή η πολική τάση της πηγής.
Εντυπωσιακό που στα δυο πρώτα, η πολική τάση της πηγής δεν επηρεάζεται από το κλείσιμο του διακόπτη!
Για να κάνεις νέα ανάρτηση σημαίνει ότι ο Ιανός δε σε επηρέασε…
Καλησπέρα Διονύση.
Ευτυχώς δεν είχες τρομερά προβλήματα με τον Ιανό.
Τι αλλάζει με το κλείσιμο του διακόπτη και την αντίσταση ή όχι της πηγής δίνουν ωραία αποτελέσματα όπως αυτή η διδακτική ανάρτηση.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Παντελή, Νίκο, Ανδρέα και Χρήστο σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ανδρέα και Χρήστο, πάει ο Ιανός, μας ταλαιπώρησε αλλά πέρασε. Και μαζί του, περάσαμε και μεις θάλασσα, για την επιστροφή.
Η ανάρτηση έγινε μέσα από το Φέρυ που μας μετέφερε στην Κυλλήνη…
Όσον αφορά το βραχυκύκλωμα Νίκο:
1) Νομίζω ότι διδάσκεται (ακόμη και σήμερα που νιώθω να έχει υποβαθμισθεί απόλυτα το μάθημα.
2) Δεν είναι μόνο στην παράγραφο που πρέπει να διδαχτεί. Είναι και κατά τη διδασκαλία της πηγής, η χαρακτηριστική της:
και εδώ μπαίνει το ρεύμα βραχυκύκλωσης…
3) Ακόμα όμως και τίποτα από αυτά να μην έχουν διδαχθεί, η παραπάνω άσκηση μπορεί να διδαχθεί και να επιλυθεί χωρίς να γίνει χρήση του όρου "βραχυκύκλωμα"…
Καλώς ήρθες Διονύση στο κλινόν άστυ, και με ανάρτηση που ..βραχυκυκλώνει το μυαλό των υποψηφίων που δεν έχουν εντρυφήσει στο δυναμικό ηλεκτρισμό!
Πρέπει οι διδάσκοντες να επιμείνουν σε ανάλογα θέματα, για να αποκτήσουν την κατάλληλη εμπειρία οι υποψήφιοι!
Σκέφτομαι ότι αν η έναρξη του φαινομένου μιας άσκησης, έχει μια από τις περιπτώσεις που αναφέρεις, και ο υποψήφιος πάρει λάθος δρόμο, δεν τον σώζει καμιά φορμαλιστική μεθοδολογία!!
Να είσαι καλά και να δημιουργείς στοχευμένα θέματα που διδάσκουν!!
Καλημέρα Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Χαίρομαι που συμφωνούμε ότι οι υποψήφιοι πρέπει να "δουλευτούν" με ανάλογα θέματα.