Βολή μετά από μισή στροφή.

Ένα σώμα Σ, μάζας m = 0,4 kg, ισορροπεί δεμένο σε νήμα με το άλλο άκρο αυτού δεμένο σε ακλόνητο σημείο Ο. Το σώμα με το νήμα μπορεί να περιστρέφεται σε κατακόρυφο επίπεδο χωρίς τριβές γύρω από το σημείο Ο. Από την αρχική θέση (θέση Α) εκτοξεύουμε το σώμα Σ με οριζόντια ταχύτητα υ1 κατάλληλη ώστε το νήμα να είναι συνεχώς τεντωμένο. Μόλις το σώμα Σ κάνει μισή περιστροφή (φτάνοντας στη θέση Β), το νήμα σπάει χωρίς απώλειες ενέργειας και το σώμα εκτελεί οριζόντια βολή. Σε κάποια θέση Γ, της τροχιάς του, το σώμα έχει ταχύτητα υ3. Από τη θέση Α έως τη θέση Γ η μεταβολή του μέτρου της ταχύτητας είναι μηδέν, ενώ το μέτρο της μεταβολής της ταχύτητας είναι Δυ = 12 m/s και οι ταχύτητες υ1 και υ3 σχηματίζουν γωνία 120ο. Να βρείτε:

α. την ενέργεια που δαπανήσαμε για την εκτόξευση του σώματος Σ.

β. την ακτίνα της κυκλικής τροχιάς

γ. την απόσταση των θέσεων Α και Γ

δ. το ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας στη θέση Γ και το μέσο ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας από τη θέση Β στη θέση Γ.

Δίνεται g = 10 m/s2.

Η συνέχεια εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Βασίλη.

"Βαριά" η εκφώνηση και θέλει μελέτη για την κατανόηση του επιπέδου κίνησης που βέβαια το μαρτυρά η…"οριζόντια βολή" εξ' ορισμού της με την έννοια πως απορρίπτει το οριζόντιο επίπεδο.

Το 1ο  ερώτημα υψηλής (για Αετής στην ουσία) ενεργειακής αξίας.

Για να μπορούν να λύνουν τέτοια πλούσια θέματα πρέπει να ανεβούν σκαλί -σκαλί τα ενεργειακά.

Να είσαι καλά  

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βασίλη. Περιμένοντας έξω από τα κάγκελα, λόγω κατάληψης, διάβασα την ανάρτησή σου. Η χρήση ως δεδομένων της μεταβολής του μέτρου, του μέτρου της μεταβολής, της γωνίας 120, δημιουργούν μια δύσκολη αλλά πολύ διδακτική άσκηση. Και οι ρυθμοί ενέργειας συμπληρώνουν το πολύ ωραίο σενάριο. Στο τέλος δεν κατάλαβα τι εννοείς γράφοντας 

"Για τον ίδιο ακριβώς λόγο η στιγμιαία μεταβολή της κινητικής ενέργειας ταυτίζεται με την μέση ισχύς του βάρους." 

Μήπως εννοείς ο στιγμιαίος ρυθμός μεταβολής κιν. ενέργειας … στιγμιαία ισχύ του βάρους;

Να είσαι καλά!

Διονύσης Μάργαρης
23/09/2020 11:00 ΠΜ

Καλημέρα Βασίλη.

Πολύ "δυνατό" πρόβλημα, για πολύ δυνατούς μαθητέςheart

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Βασίλη. Δυνατή άσκηση, που απαιτεί πολύ καλή "προπόνηση" από ένα μαθητή, αφενός να ερμηνεύσει τα δεδομένα, και αφετέρου να τα αξιοποιήσει!!

Στη λύση σου για το μέτρο της μεταβολής της ταχύτητας, έκανες χρήση του τύπου της συνισταμένης δύο διανυσμάτων που σχηματίζουν γωνία φ .

Επειδή έχω διαπιστώσει ότι δυσκολεύονται οι μαθητές της Β, και ουχί μόνο, τους προτείνω να δουλέψουν με κάτι πιο ασφαλές.

Ανάλυση σε κάθετους άξονες , και Πυθαγόρειο θεώρημα, αφού κάνουν το σχήμα με τις ταχύτητες!!

Να είσαι καλά.

Πάλμος Δημήτρης
24/09/2020 9:23 ΜΜ

Καλησπέρα Βασίλη

Πάρα πολύ δυνατό θέμα για μαθητές που ήδη έχουν καταλάβει τα βασικά στην ενέργεια και στους ρυθμούς.

Φέτος όμως οι μαθητές της Β έχουν θέμα με την ενέργεια αφού πρακτικά στα σχολεία δεν έχει διδαχθεί στην Α Λυκείου.

Μακάρι να φτάσουμε στο επίπεδο να τους την κάνω.