web analytics

Αλλάζοντας θέση στον αγωγό.

Δυο οριζόντιοι παράλληλοι αγωγοί x΄x και y΄y, δεν εμφανίζουν αντίσταση, ενώ απέχουν απόσταση d=1m. Μια πηγή με ΗΕΔ Ε=10V και εσωτερική αντίσταση r=1Ω συνδέεται στα άκρα τους x΄y΄. Ένας ευθύγραμμος ομογενής αγωγός ΑΓ, μήκους l=2m, μάζας m=0,5kg και αντίστασης R=2Ω, τοποθετείται κάθετα στους αγωγούς x΄x και y΄y, με τους οποίους δεν παρουσιάζει τριβές. Το όλο σύστημα βρίσκεται μέσα σε ένα ομογενές κατακόρυφο μαγνητικό πεδίο έντασης Β=0,2Τ, όπως στο σχήμα.

  1.  Να υπολογιστεί η αρχική η ένταση του ρεύματος που διαρρέει την πηγή.
  2.  Πόση είναι η αρχική επιτάχυνση που θα αποκτήσει ο αγωγός ΑΓ, μόλις αφεθεί ελεύθερος;
  3. Αν ο αγωγός ΑΓ τοποθετηθεί πλάγια, όπως στο δεύτερο σχήμα, με αποτέλεσμα μεταξύ των δύο παραλλήλων να βρίσκεται το τμήμα του ΔΖ μήκους l1=1,5m, να βρεθεί ποια οριζόντια δύναμη πρέπει να ασκούμε πάνω του για να μην κινηθεί.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Αλλάζοντας θέση στον αγωγό.
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Αλλάζοντας θέση στον αγωγό.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Διονύση. Διδακτικότατη. Δώσε μας όμως και το μήκος του αγωγού indecision

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Καλημέρα. Ήθελα να ρωτήσω τους φίλους φυσικούς να μου προτείνουν ένα βοήθημα (σε προσωπικό μήνυμα) για φυσική γυμνασίου. Μου το ζητάει μία γνωστή για το παιδί της, προτιμάει να είναι κάτι που θα μπορεί το παιδί να το δουλεύει μόνο του.

Ευχαριστώ.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
27/09/2020 12:02 ΜΜ

Καλημέρα Διονύση. Διδακτική άσκηση. Να προσέξουν οι μαθητές ότι η δύναμη Laplace, ασκείται στο τμήμα του αγωγού, που είναι εντός του Μ.Π. (εδώ βρίσκεται ολόκληρος) και διαρρέεται από ρεύμα (εδώ είναι μέρος του αγωγού).
Να είσαι καλά!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Όλα τα λεφτά το Γ ερώτημα! 

Πολύ καλή και μη ..τετριμμένη!

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Διονύση καλησπέρα.

Πολύ καλή και διδακτική. Μου έδωσες μια ιδέα σχετικά με την ισορροπία.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Μου αρέσει Διονύση, που συνεχίζεις με απαίτηση γνώσεων από συνεχές ρεύμα Β' Λυκείου

Η δύναμη Laplace αποτελεί το σκηνικό για να ξεδιπλωθεί η πλοκή ενός ….. άλλου έργου

Όταν ο "σκηνοθέτης" έχει κέφια…..στήνει ωραίες….. παραστάσεις

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.

Πολύ καλό σκαλοπάτι για να ανεβούν τα επόμενα…!

Και πως λέμε καμιά φορά …''μα τίνος μοιάζει το παιδί ;'' Ε όχι και μοιάζει … εδώ ο ''ομογενής'' θα πάρει δρόμο μόλις η πηγή αναγκάσει τα e να κινηθούν μέσα του και τον κρατάς να μη φύγει ενώ… ΕΔΩ , τον τραβάμε τον ''ομογενή'' και τα e θα κινηθούν μέσα του γιατί λόγω της Β θα δεχτούν την …Lorentz ( χαμένη και φέτος) και υπ' όψι ότι μέσα στο παραπάνω link ,στο 1ο σχόλιο υπάρχει και το link που παραπέμπει στου Θοδωρή την άλλη, με "ομογενή" επίσης  που τότε με τσίγκλισε… (Δεν έβαλα εδώ το link του Θοδωρή γιατί μπορεί να ζητήσει άδεια λόγω δύο linkcrying)

Καλή βδομάδα

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Διονύση μπερδεύτηκα με το σχόλιο σου και δεν ξέρω πως να ερμηνεύσω το …"Υπονοείς ότι λόγω επαγωγής ο αγωγός θα πάψει να είναι ομογενής, ή κάτι άλλο;" που λες.

Την διαφορά στις δύο αναρτήσεις σημείωσα .

Στη δική σου ο αγωγός θα διαρρέεται από ρεύμα λόγω της ύπαρξης πηγής και θα δεχθεί σαν ρευματοφόρος Laplace λόγω του Μ.Π και τον κρατάμε ακίνητο.

Στη δική μου δεν υπάρχει πηγή αλλά εγώ τον κινώ με υ στο Μ.Π και λόγω Lorentz έχομε το ρεύμα κ.λ.π

Δημιουργώ ασάφεια που δεν καταλαβαίνω μήπως;

 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Ευχαριστώ Διονύση.

Είναι κατανοητή η δόμηση που τηρείς ,από τα θεμέλια στους ορόφους!