web analytics

Δακτυλίδι μέσα σε Σωληνοειδές

Το δακτυλίδι είναι τοποθετημένο στο εσωτερικό του σωληνοειδούς με τέτοιον τρόπο ώστε το κέντρο του να ταυτίζεται με το κέντρο του σωληνοειδούς και ο άξονας του σωληνοειδούς να είναι κάθετος στο επίπεδό του .

Λ Υ Σ Η

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Αποστόλη τον Παπάζογλου που ετοίμασε την λύση στο πιο κάτω αρχείο !

Από την αρχή είχα στο μυαλό μου τρείς πιθανές απαντήσεις για να αποκτήσει την δομή ενός θέματος τύπου Β .

Μια από αυτές είναι και το μηδέν σε αντιστοιχία με το λάθος που κάνουν συνήθως οι μαθητές όταν πχ σε μια κατακόρυφη βολή προς τα πάνω τους ρωτάς τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας στην ανώτερη θέση και σου λένε …..μηδέν !

 

Λ Υ Σ Η (ΝΕΟ)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
21 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
03/10/2020 1:12 ΜΜ

Καλημέρα Κώστα.

Λιτό και απέριττο!

Πάλμος Δημήτρης
03/10/2020 8:27 ΜΜ

Κώστα καλησπέρα

Ωραίο Β θέμα!

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλό 2ο θέμα φίλε Κώστα (νταξ σε συμμαχία με τον Διονύση για να μην μπορώ να "πολεμήσω" το αναθεματισμένο "-"…)

έψαξα να σου βρω κάτι, έστω φιλολογίστικο, 

λοιπόν αλλού γράφεις τα της σπείρας με σ μικρό και αλλού με Σ κεφαλαίο, άσε που στην εκφώνηση δεν γράφεις: το διάγραμμα παριστάνει…,

ναι, καταλάβαμε, αλλά δεν το γράφεις, μάλιστα, μάλιστα…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Κώστα.

Μικρό ,καλό που απαιτεί προσοχή (ενεργό εμβαδόν, πρόσημα).

Καλό Σαββατόβραδο

 

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γειά σου Κώστα. Εμείς ευχαριστούμε για το όμορφο θέμα.

Βαγγέλης Κουντούρης

Κώστα, πολλές φορές αστειεύομαι,

νομίζω δηλαδή…

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα σε όλους.

Πολύ καλό β θέμα που με την πινελιά του Αποστόλη αναδείχθηκε ακόμη πιο πολύ.

Χθες ήθελα να γράψω ότι μπορεί να δώσει πολλά ερωτήματα όσον αφορά τις φορές των ρευμάτων κτλ. Οπότε πιστεύω τώρα είναι πολύ καλύτερο.

Καλή Κυριακή

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Κώστα. Πολύ καλό β΄θέμα, που πέρα από την εφαρμογή των νόμων θέλει προσοχή η επιφάνεια που θα χρησιμοποιήσει ο μαθητής για την εύρεση της ροής.
Εναλλακτικά, ορίζοντας το εμβαδικό διάνυσμα προς τη σελίδα, η θετική φορά διαγραφής του δακτυλίου είναι δεξιόστροφη. Το επαγωγικό ρεύμα βγαίνει θετικό, άρα είναι δεξιόστροφο συνεχώς.
Παρατήρησα ότι δε σχεδίασες το εμβαδικό διάνυσμα. Πως μπορεί να οριστεί αλγεβρικά η ροή χωρίς αυτό;
Γράφοντας Φδ = ΒΣ . π . α^2, εννοείς το ΒΣ αλγεβρική τιμή;

 

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Καλημέρα. Κώστα πολύ ωραίο θέμα που πέρα από την παρατήρησή σου νομίζω κάποιοι μπορεί να μην πρόσεχαν και ότι η γραφική παράσταση αναφέρεται στο σωληνοειδές. Ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι τα θέματα θέλουν προσεκτική ανάγνωση.

Μια απορία μόνο. Γιατί να πάρουμε χρονικό διάστημα μεχρι το 2t1 ; Νομίζω ότι για το πρώτο ερώτημα δεν μας ενδιαφέρει τι θα γίνει μετά την t1 ή κάνω λάθος; 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Διδακτικό ειδικά ως προς το εμβαδό που χρησιμοποιούμε

Ευχαριστούμε Κώστα- Αποστόλη

Νομίζω πως οι μαθητές θα απαντήσουν με επιτυχία στο ερώτημα Β, όχι γιατί καταλαβαίνουν ακριβώς,

αλλά γιατί λόγω σταθερής κλίσης θα βγάλουν ρεύμα με σταθερό πρόσημο άρα και σταθερή φορά  Ι=ΔΦ/RΔt….

Όπως η σταθερή επιτάχυνση σε κίνηση που η ταχύτητα μεταβάλλεται γραμμικά από θετικές σε αρνητικές τιμές

Άσχετα αν την κίνηση την χαρακτηρίσουν επιβραδυνόμενη λόγω αρνητικής επιτάχυνσης

Γρηγόρη, αφού η κλίση είναι σταθερή, δεν έχει σημασία το χρονικό διάστημα….

Κάτι που εμένα με προβληματίζει…

Διδάσκουμε πως με καλή προσέγγιση και μακριά από τα άκρα του, δεχόμαστε το πεδίο στο εσωτερικό του σωληνοειδούς ομογενές

Διδάσκουμε την ένταση πάνω στον άξονα και στο κέντρο του σωληνοειδούς

Μαθητής λοιπόν ισχυρίζεται πως και σε απόσταση από τον άξονα λίγο μικρότερη από την ακτίνα της σπείρας, πχ:  9R/10

η ένταση του ΜΠ δίνεται από τη γνωστή σχέση Β=μnI

Τι απαντάμε;

 

Αγγελόπουλος Ιωάννης

Καλησπέρα και από εμένα, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται  ότι τα ωραία πράγματα δεν θέλουν υπερπαραγωγές.angry