web analytics

Δίνοντας ένα πρόβλημα.

1aa

Με την μεταρρύθμιση Αρσένη, ορίστηκε ότι το Δ΄ θέμα θα είναι ένα πρόβλημα, το οποίο «μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα». Αυτό πέρασε σαν «υποχρεωτικά» δίνονται τουλάχιστον 4 υποερωτήματα, όπου ο μαθητής δεν χρειάζεται να σκεφτεί τίποτα, απλά να επιλύσει στα γρήγορα ερωτήματα που τα έχει επιλύσει πολλές φορές στη διάρκεια της χρονιάς.

Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη «προβληματισμού», κανένας σχεδιασμός πορείας επίλυσης. Τα βήματα επίλυσης έχουν μετατραπεί σε ερωτήματα.

Ας δούμε πώς θα μπορούσε αυτό να αλλάξει, δίνοντας ένα πρόβλημα με ένα μόνο ερώτημα:

Το πρόβλημα:

Ένα τετράγωνο μεταλλικό πλαίσιο ΑΓΔΕ, πλευράς α=2,5m βρίσκεται κάθετα στις δυναμικές γραμμές ενός μαγνητικού πεδίου, η ένταση του οποίου μεταβάλλεται όπως στο παραπάνω διάγραμμα. Μέχρι τη στιγμή t1=0,5s, η ένταση του μαγνητικού πεδίου αυξάνεται γραμμικά, ενώ η δύναμη Laplace που ασκείται στην πλευρά ΑΓ του πλαισίου, τη στιγμή t1, έχει μέτρο 1Ν.

Να βρεθεί το φορτίο που διέρχεται από την κορυφή Α του πλαισίου, από τη στιγμή t1 μέχρι τη στιγμή t2 που η ένταση του πεδίου μηδενίζεται.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δίνοντας ένα πρόβλημα.
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Δίνοντας ένα πρόβλημα.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
22 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Όμορφη μέσα στην απλότητά της.

Βλέπω ότι το "διέρχεται" έχει για σένα το ίδιο περιεχόμενο που έχει και για μένα.

Αλγεβρική τιμή δηλαδή.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Φυσικά η αμφισημία υφίσταται ευρύτατα. Σε σχολεία, φροντιστήρια, ασκήσεις.

Βλέπω να μην τίθενται θέματα στα οποία το ρεύμα θα αλλάζει φορά, λόγω του φόβου αυτής της αμφισημίας.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.

Ορθός ο λόγος σου , εννοείται και του Στάθη, καθ'όσον ο τρόπος που δομείται το 4ο θέμα με τα ερωτήματα "σκαλοπάτια" αναιρεί το Π.Δ. που θέλει να ελεγχθεί ο υποψήφιος ως προς την "ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων και την ανάπτυξη στρατηγικής  για τη διαδικασία επίλυσής του"

Πολλές φορές έχουμε δει  μεταλλάξεις μεταξύ 3ου και 4ου θέματος…

Το πρόβλημα που έθεσες θέλει αυτή τη "στρατηγική" π.χ "να ξεκινήσω από το ζητούμενο και ψάχνοντας τι μου λείπει, να πηγαίνω με την όπισθεν βρίσκοντας ,αλλά κοιτάζοντας και τη δεδομένη Laplace που κάτι χρειαζούμενο θα μου δώσει …

Καλό μεσημέρι 

 

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Διονύση καλησπέρα

Όπως είπε ο Γιάννης όμορφη στην απλότητά της.

Θα συμφωνήσω στο γεγονός ότι τα θέματα μπορεί να είναι διαφορετικά χωρίς κατ ανάγκη να είναι δύσκολα όπως ανέφερες σε απάντηση σε σχόλιο του Στάθη. Θα συμπληρώσω ότι μπορεί να είναι και όμορφα χωρίς να είναι υπερπαραγωγές.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
15/10/2020 4:35 ΜΜ

Καλησπέρα Διονύση.

Σε ευχαριστώ για την αφιέρωση.

Μακάρι αυτήν η πρακτική να αλλάξει σύντομα και να δούμε παρόμοια όμορφα, απλά αλλά και με «βάθος», θέματα στις εξετάσεις. Αλλά αυτό δεν θα συμβεί. Φαντάζεσαι το τι έχει να γίνει την επόμενη μέρα αν το τολμήσει κάποιος;

Σκιαδάς Αριστοτέλης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλησπέρα

η ιδέα οι μαθητές με τις  γνώσεις τους να φανταζονται τα βήματα της λύσης με βρίσκει σύμφωνο όχι όμως υπερβολές!

Οχι μασημένη τροφή αλλά φαντασία – γνώση – ικανότητα αντίδρασης με μέτρο!

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
16/10/2020 12:13 ΠΜ

Λέει  ο «παλιός»  ο Παντελής

 «Το πρόβλημα που έθεσες θέλει αυτή τη "στρατηγική" π.χ "να ξεκινήσω από το ζητούμενο και ψάχνοντας τι μου λείπει, να πηγαίνω με την όπισθεν βρίσκοντας, αλλά κοιτάζοντας και τη δεδομένη Laplace που κάτι χρειαζούμενο θα μου δώσει»

Θυμάμαι ότι κάποτε ήταν αυτό που και φροντιστηριακά βιβλία το περιέγραφαν ως  τρόπο που πρέπει να ακολουθεί ο μαθητής για την λύση μιας άσκησης. Τότε οι ασκήσεις είχαν ένα-δυο ερωτήματα άσχετα αν ενδιάμεσα χρειαζόταν ενδιάμεσα να βρει ο μαθητής άλλα τρία.

Στην μετά Αρσένη εποχή άλλαξαν όλα.  Από την έκθεση όπου από το θέμα ”Χρόνου φείδου”   πήγαμε σε κατεβατά,  μέχρι τα μαθηματικά και την φυσική, όπου άμα μαντέψεις το αποτέλεσμα θα πάρεις τα περίφημα 2-3 μόρια και άμα για απόδειξη αποδείξεις ότι δεν κατάλαβες ούτε τι σε ρωτάει θα κρατήσεις τα μόριά σου αλλά δεν θα πάρεις τα υπόλοιπα.

Προς το «καλλίτερο» ;  Εγώ ποτέ δεν είπα  ΝΑΙ.

Μην ξεχνάμε ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί τα πρότειναν και ίσως ακόμη τα θεωρούν σωστά.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Άρη ,καλημέρα Διονύση.

Άρη πολλοί βλέπουμε τη στρέβλωση ,από τους ολίγους στα πόστα λέει ο Διονύσης… Κανείς δεν βλέπει ότι "στραβά αρμενίζουμε";

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Παλιότερα είχα γράψει:

Να αλλάξει η δομή των θεμάτων Φυσικής;.

Μάλλον καταφατική είναι η απάντηση.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ο φίλος μου ο Γιώργος γράφει:

Γιάννη,

διάβασα την παρέμβασή σου για τα θέματα των εξετάσεων.

Γιατί δεν κατασκευάζεις ένα πλήρες υπόδειγμα που θα εξειδικεύει την άποψή σου;

Έτσι θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε αλλά και να εγείρουμε αντιρρήσεις επί του συγκεκριμένου.

Απαντώ ένα "-Γιατί όχι;" και στέλνω μια ομάδα θεμάτων.

Από ευγένεια των φίλων δεν σχολιάζονται. Καταλαβαίνουμε όλοι πως δεν θα επιθυμούσαν οι φίλοι τέτοια θέματα.

Δεν εννοώ τα συγκεκριμένα, τα οποία παραδείγματα ήταν. Η δομή και η φιλοσοφία τους δεν ήταν αποδεκτή.

Δεν είμαστε πρόθυμοι για πειράματα. 

Οι της ΚΕΕ έχουν έναν ακόμα λόγο να διατηρήσουν την συνήθη δομή.