web analytics

Η ενεργός μάζα ελατηρίου και η ροπή αδράνειας ομογενούς ράβδου.

Τι σχέση έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο, τα εσώρουχα με τις γραβάτες και η ενεργός μάζα ελατηρίου με τη ροπή αδράνειας ομογενούς ράβδου;

Καλύτερα να ρωτήσουμε «Τι κάνει ο άνθρωπος για να γλυτώσει τα ολοκληρώματα;».

Η συσχέτιση:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
37 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη , καλησπέρα σε όλους.
Έξοχη. Σε παρακαλώ Γιάννη, να βαριέσαι πιο συχνά τα ολοκληρώματα.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη
Μια και είπες για κατακόρυφο ελατήριο θυμήθηκα ένα videaki που τράβηξε κάποτε ένας μαθητής και το ανέβασα μόλις στο youtube μη γνωρίζοντας άλλο τρόπο για το σχόλιο και σίγουρος πως θα ανεβεί ουκ είμαι
https://www.youtube.com/watch?v=iOX-jk9E144&feature=youtu.be

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Σαν τον ταχυδακτυλουργό που βγάζει κουνέλια από το καπέλο του, εσύ βγάζεις ιδέες που ξεφτιλίζουν τα ολοκληρώματα!!
ΕΥΓΕ!!!

Σπύρος Τερλεμές
18/12/2020 9:49 ΠΜ

Πάρα πολύ καλό κ. Γιάννη.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
18/12/2020 8:44 ΜΜ

Γιάννη καλησπέρα. Βρήκα χρόνο και ξανακοίταξα τα περί της ενεργούς μάζας του ελατηρίου. Τελικά υπάρχει κάτι που με προβληματίζει. Συγκεκριμένα αυτό που γράφεις,
“Και εδώ όπως και στην προηγούμενη περίπτωση το άκρο Ο είναι
ακίνητο. Και εδώ το ελεύθερο άκρο έχει ταχύτητα υ.
Και εδώ το μέσον έχει ταχύτητα υ/2.”
Για να ξέρω ότι το μέσον του ελατηρίου κινείται με ταχύτητα υ/2, πρέπει να υποθέσω ότι κατά την κίνηση της μάζας m στο ελεύθερο άκρο του, η παραμόρφωση του ελατηρίου σε κάθε σημείο του, ισούται με Δy=(x/L), όπου L το ελέυθερο μήκος του ελατηρίου (x=0 το ακλόνητο άκρο).
Αλλά αν στο ελατήριο διαδίδεται μια διαμήκης διαταραχή καθώς η μάζα Μ ταλαντώνεται, τότε η παραπάνω σχέση δεν ισχύει. Και αν δεν ισχύει η σχέση αυτή, η συχνότητα ταλάντωσης δεν μπορεί να είναι η sqrt(k/(m/3+M)).
Δεν διαφωνώ σε αυτό που γράφετε εσύ και ο Διονύσης, “η συνολική ενέργεια είναι ίση με το έργο της δύναμης που πρέπει να του ασκήσουμε, για να το επιμηκύνουμε κατά x”.
Αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η κίνηση πραγματοποιείται με την παραπάνω συχνότητα, ή ότι η δύναμη στο άκρο του ελατηρίου είναι σε κάθε χρονική στιγμή ίση με -kΔL.

Τελευταία διόρθωση4 έτη πριν από Στάθης Λεβέτας
Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
18/12/2020 8:50 ΜΜ

Πρόσεξτε στην ανάρτηση του αειμνήστου Βαγγέλη Κορφιάτη, δύο σημεία:
Στην εισαγωγή του
“Σημαντικός προβληματισμός μου όσον αφορά το αποτέλεσμα αυτό ήταν το γεγονός ότι δεν μπορούσα να επαληθεύσω εκ των υστέρων την σχέση ΣF =− Mω^2x για το σώμα.”
και στην κατακλείδα,
“Υστερόγραφο: Η χρονική εξέλιξη της κίνησης μπορεί να θεωρηθεί ελλιπής. Δεν εξασφαλίζει ότι σε μελλοντικές χρονικές στιγμές δεν ενεργοποιούνται ανώτεροι κανονικοί τρόποι ταλάντωσης (normalmodes).”

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
19/12/2020 12:19 ΠΜ

Γιάννη όπως το καταλαβάινω η θεμελιώδης συχνότητα της ταλάντωσης και η χρονική εξέλιξη του συστήματος εξαρτάται έντονα από τον λόγο των μαζών, το ελεύθερο μήκος του ελατηρίου και τις συνοριακές συνθήκες, δεν είναι πάντα η sqrt(k(M+m/3).
Επιπλέον, ο νόμος του Hooke δεν φαίνεται, στην γενική περίπτωση, να ισχυει σε όλο το ελατήριο, παρά μόνον σε στοιχειωδη τμήματά του (η σταθερά της δυναμικής ενέργειας δεν είναι η k). .
Αν τα βάλω όλα σε σειρά θα γράψω κάτι.

Σπύρος Τερλεμές
19/12/2020 10:58 ΠΜ

Καλημέρα κ. Γιάννη και κ. Στάθη.

Γενικά δεν ισχύει η σχέση αυτή για την γωνιακή συχνότητα. Ισχύει για συγκριτικά μικρές μάζες ελατηρίου.

Όμως μπορούμε να κάνουμε όσο καλή προσέγγιση θέλουμε. Αν δείτε στην ανάρτηση μου, στο τελικό αποτέλεσμα που καταλήγω δεν έχει προκύψει κατευθείαν αλλά με Taylor στην εφαπτομένη για να γίνει μια σχετικά άριστη προσέγγιση.

Από εκεί και πέρα μπορούμε να έχουμε ακριβείς αριθμητικές λύσεις για όποια μάζα ελατηρίου και να έχουμε.