web analytics

Study4exams Κεφ.3 Ερώτηση B6

Στον υδραυλικό ανυψωτήρα του σχήματος τα έμβολα Ε1 Ε2 έχουν λόγο εμβαδών Α12 =1/10  και μπορούν να μετακινούνται στους κατακόρυφους σωλήνες χωρίς τριβές. Ασκούμε στο έμβολο E1 κατακόρυφη δύναμη μέτρου F1 μετατοπίζοντας το σημείο εφαρμογής της κατά y1 οπότε στο έμβολο E2 ασκείται από το υγρό δύναμη μέτρου F2 που μετατοπίζει το σημείο εφαρμογής της κατά y2 To έργο W1 της δύναμης F1 και το έργο W2 της δύναμης F2 συνδέονται με τη σχέση …

Η Συνέχεια ΕΔΩ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
84 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα συνάδελφοι,

Να επισημάνω ότι η Επιτροπή Εξετάσεων δεν είναι άμοιρη ευθυνών στην προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ο “υδραυλικός ανυψωτήρας”!

Δείτε σχετικό θέμα στις εξετάσεις Ομογενών 2016:

comment image

α) Δεν αναφέρεται αν υπάρχει αέρας ή κενό.
Ας θεωρήσουμε ότι υπάρχει ατμόσφαιρα, διότι σε κενό το έμβολο 2 θα … εκτοξευθεί ως πύραυλος!

β) Δεν αναφέρει αν η F1 είναι η συνολική εξωτερική δύναμη που ασκείται στο έμβολο 1 (συμπεριλαμβάνει δηλ και την Fatm) ή είναι δύναμη που εμείς ασκούμε, επιπλέον της Fatm.

γ) Δεν αναφέρει αν το σύστημα βρίσκεται σε ισορροπία.
Τέλος πάντων κι εδώ, αφού στο αβαρές έμβολο 2 θα πρέπει ούτως ή άλλως να είναι ΣF=0.

Ποιά είναι λοιπόν η σωστή απάντηση στο πιο πάνω Β2 έτσι όπως τέθηκε;

Μήπως η (iii), F2 = F1(Α2/Α1). που αναμένει η Επιτροπή Εξετάσεων;

Ή μήπως η F2 = Patm A2, που δεν συμπεριλαμβάνεται στις απαντήσεις;

Βλέπετε ότι ακόμα και οι Φυσικοί της Επιτροπής … συγχέουν τη δύναμη που ασκεί το υγρό με την εξωτερική δύναμη που πρέπει εμείς να ασκούμε στο έμβολο 2 για να ισορροπεί !

Ή μήπως τα γράφουν στο πόδι επειδή οι εξετάσεις Ομογενών έχουν … μικρή ακροαματικότητα;

Πρέπει πάντως να ομολογήσω ότι από το 2016 μέχρι το 2020 παρουσίασαν … βελτίωση !! 🙂
Δείτε το σχετικό θέμα του 2020:

comment image

Τελευταία διόρθωση4 έτη πριν από Διονύσης Μητρόπουλος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Ας το επεκτείνουμε:

comment image

Το τούβλο και το τραπέζι είναι λεία. Το τούβλο ζυγίζει 10 Ν.
Πόση δύναμη δέχεται από το τραπέζι;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Γιάννη,
Η επαφή του τούβλου με το τραπέζι είναι … αεροστεγής; 🙂
Μήν ξεχνάς ότι τα έμβολα δεν επιτρέπουν να εισχωρεί αέρας!

Σκέψου τις κρεμάστρες – βεντούζες που κολλάμε στα πλακάκια του τοίχου. Πόση δύναμη δέχονται από τον τοίχο όταν είναι “κολλημένες”;

Τελευταία διόρθωση4 έτη πριν από Διονύσης Μητρόπουλος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θα πρέπει επομένως σε άσκηση Μηχανικής να κάνουμε διερεύνηση.
Τώρα που κάθομαι για να σου γράψω, δέχομαι το βάρος μου και την δύναμη από την καρέκλα, ή τις προηγούμενες συν δυνάμεις από την ατμόσφαιρα που είναι κατά πολύ μεγαλύτερες;
Θα εξηγήσω το ότι, παρά το τεράστιο μέγεθός τους έχουν μικρότατη προς τα πάνω συνισταμένη;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δεν χρειάζεται να το κάνουμε Γιάννη, είναι αυτονόητο ότι ο αέρας εισχωρεί παντού. Τουναντίον, θα πρέπει να το επισημαίνουμε όταν πρόκειται για αεροστεγή επαφή!
Σκέψου τη βεντούζα που ανέφερα πριν.
Πώς εμφανίζεται τριβή από τον τοίχο όταν κρεμάμε την πετσέτα;

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
σιωπηλά νοείται ότι ανάμεσα στο τούβλο και το τραπέζι υπάρχει αέρας, άλλως έπρεπε ρητά να σημειώνεται ότι δεν, κάπου έχω γράψει παλιότερα ότι, αν αεροστεγώς, το τούβλο δέχεται 6 δυνάμεις, 4 στις πλαϊνές έδρες που αλληλοαναιρούνται, μία στην επάνω προς τα κάτω, και το βάρος του
Διονύση και από το ταβάνι, ακόμα “χειρότερα”, η βεντούζα
(ένας κορωνοτέτοιος με φλερτάριζε από εχθές, έκανα test, τον έκανα “ξου”,
δεν είναι να δίνεις θάρρος σε κάτι τέτοιους…)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πάντα νίκες Βαγγέλη.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
05/03/2022 1:30 ΜΜ

Καλημέρα Βαγγέλη.
Και εγώ φοβήθηκα ότι μου επιτέθηκε, άρχισα τα test αλλά αποδείχτηκε ότι δεν έφταιγε ο …ακατονόμαστος 🙂

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διονύση δες τι γίνεται. Ποιο είναι το πρόβλημα:
Έχουμε μια άσκηση στην οποία εμπλέκομαι εγώ και η καρέκλα μου.
Θα τη λύσουμε με διάφορους τρόπους, ένας εκ των οποίων μπορεί να εμπλέξει και πιέσεις. Σπανίως θα διαφωνήσουμε στο αποτέλεσμα.
Όταν όμως αντί προβλήματος έχουμε ερώτηση:
-Πόσες και ποιες δυνάμεις δέχομαι;
θα αρχίσουν τα όργανα.
Ο ένας θα μιλάει για το βάρος και τη δύναμη από την καρέκλα και ο άλλος για βάρος, δύναμη από την καρέκλα και τις δυνάμεις από την ατμόσφαιρα. Έτσι σε μια ερώτηση τύπου σου-λου ή πολλαπλής επιλογής ο πρώτος χάνει. Ενω το πρόβλημα το λύνουν μια χαρά και οι δύο.

Υ.Γ.
Φταίω εγώ που για να αναδείξω άφησα μόνο τη λεξη “λείο”.
Αν τραπέζι και τούβλο ήταν γυάλινα, λεία και βρεγμένα θα προσθέταμε στη λύση της άσκησης και εδάφιον περί δυνάμεων από την ατμόσφαιρα;
Αν το τούβλο ήταν ημισφαιρικό, θα έπρεπε να αποδείξουμε με την συνδρομή του θεωρήματος Γκάους ότι η ατμόσφαιρα δεν παίζει ρόλο;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βαγγέλη,
Να τον … ενημερώσεις ότι καλύτερα μακρυά κι αγαπημένοι 🙂
Νά ‘σαι καλά!

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γιάννη δεν διαφωνώ!
Αυτό μας έλειπε, να ανοίξουμε δουλειές χωρίς λόγο 🙂

Μπορούμε όμως να αντιμετωπίσουμε ένα έμβολο με τον ίδιο τρόπο;

Στο πιο πάνω Β θέμα του 2020, αν π,χ, ζητούσαν “πόση δύναμη ασκεί το υγρό στο έμβολο 2;”, ποιά θα ήταν η απάντηση;
Fυγρ = w ή Fυγρ = w + Ρατμ Α2 ;

Υ.Γ.
Αν προσπαθήσεις να σηκώσεις ένα άδειο ποτήρι από γυάλινο βρεγμένο τραπέζι θα … εκπλαγείς 🙂

Τελευταία διόρθωση4 έτη πριν από Διονύσης Μητρόπουλος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Η δεύτερη.
Γι αυτό προτιμώ προβλήματα που λύνονται κατά το δοκούν από ερωτήσεις τέτοιου τύπου:
-Πόση δύναμη δέχεται το βρεγμένο ημισφαίριο από το τραπέζι;
-Πόσες και ποιες δυνάμεις δέχομαι όταν κάθομαι στην καρέκλα μου;

Τέτοιες ερωτήσεις, πέραν του σχολαστικισμού τους, εμπεριέχουν ένα κίνδυνο για έναν που σκεφτόμενος ουσιαστικά έχει συνηθίσει να αγνοεί την ατμόσφαιρα:
-Δεν σου αρέσουν τα ροτζιέητς; Άρπα τη τώρα!

Με απλά λόγια, ένας που θεωρεί ως δύναμη από το νερό μία ίση με το βάρος που υπέρκειται, θα λύσει μια χαρά τέτοια προβλήματα.
Όπως και αυτός που λέει ότι το βρεγμένο ημισφαίριο δέχεται από το τραπέζι δύναμη ίση με το βάρος.
Υ.Γ.
Και για να δεις που φτάνει ο σχολαστικισμός, περιμένω κάποιον να με διορθώσει:
-Όχι δύναμη ιση με το βάρος. Δύναμη αντίθετη από το βάρος.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

🙂 🙂

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
06/03/2022 12:23 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Μήτσο καλημέρα!
Σήμερα αξιώθηκα να διαβάσω την συζήτηση και είπα να κάνω λίγο και τον δικηγόρο του διαβόλου.

Λες “70 άνθρωποι μπήκαν από το πρωΐ και είδαν το σχόλιο μου.
Κανείς δεν απάντησε
Που εννοείς μπήκαν και είδαν το σχόλιο σου;
Εδώ στο υλικό; το έχεις κάνει κάπου αλλού το σχόλιο σου και περιμένεις απάντηση;

Αν εννοείς το υλικόνετ, είναι προφανές ότι δεν θα σου απαντήσει κανένας. Αν όμως έστειλες τις ενστάσεις σου στην διεύθυνση που σου λέει παρακάτω ο Π. Μπετσάκος θα πάρεις απάντηση.

Επίσης συμφωνώ με τον Π. Μπετσάκο (δεν τον ξέρω τον κύριο, το μόνο που ξέρω είναι ότι είναι μαζί με μένα τον Πρόδρομο τον Γιάννη και κάποιους άλλους στην συγγραφική ομάδα του s4e. Όλοι από τον Παλόγο (αυτόν τον έχω γνωρίσει) μέχρι τους εθελοντές είναι αμισθί.)

Όσο για το ύφος, εγώ από τα γραφόμενα σου διακρίνω ειρωνεία και χλευασμό και αν αναφερόσουν σε μένα θα είχα παρεξηγηθεί.

Καλές απόκριες και καλή καθαρά Δευτέρα!!!