Διαγώνισμα κυκλική κίνηση 2021

Από ύψος h = 0,8 m πάνω από έναν περιστρεφόμενο δίσκο ακτίνα R, αφήνουμε ένα πολύ μικρό σώμα να πέσει κατακόρυφα και χτυπά το δίσκο σε σημείο της περιφέρειας Α. Μετά από Δt = 1 s από το ίδιο σημείο εκτοξεύουμε με οριζόντια ταχύτητα υ0 = 4 m/s δεύτερο όμοιο σώμα με το πρώτο και διαγράφοντας οριζόντια βολή χτυπά το δίσκο σε σημείο Β της περιφέρειας, έτσι ώστε η επίκεντρη γωνία ΑΟΒ να είναι 135ο. Το επίπεδο της βολής συμπίπτει με μία διάμετρο του δίσκου. Ο δίσκος κινείται συνεχώς με σταθερή γωνιακή ταχύτητα και τα δύο χτυπήματα από τα σώματα δεν επιφέρουν καμία μεταβολή στην κίνηση του. Να βρεθούν:

α. Ο χρόνος που χρειάζεται ο δίσκος για να εκτελέσει μία πλήρη περιστροφή

β. Η κεντρομόλος επιτάχυνση ενός σημείου της περιφέρειάς του

Τοποθετούμε πάνω στο δίσκο (χωρίς να προκαλέσουμε μεταβολή στην κίνησή του) μικρό κέρμα μάζας m = 0,02 kg και αυτό μόλις που δεν ολισθαίνει ως προς τον δίσκο.

Η συνέχεια εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βασίλη.
Κατηφορίζοντας στα θέματα “πλαγίως” τα βλέπω για δυνατούς λύτες .
Τα Γ και Δ με προβληματίζουν ως προς την σαφήνεια των δεδομένων
αλλά μάλλον λόγω σχετικής ζαλάδας από το πρόσφατο ταξίδι επανόδου
δεν τα αναλύω ορθά…
Διακόπτω σκεπτόμενος και
ήθελα να ρωτήσω αν πρέπει να απαντήσουμε πριν τις λύσεις σου .
Να είσαι καλά

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Βασίλη. Ποιοτικά θέματα, για καλούς μαθητές, που έχουν κατανοήσει τις καμπυλόγραμμες κινήσεις. Στην κεντρομόλο δύναμη, απέφυγες την εύρεση συνισταμένης επί της ακτίνας και έδωσες σημασία στην κεντρομόλο επιτάχυνση, που συνήθως την προσπερνάμε…
Πολύ καλό αυτό με τις τρεις τροχαλίες.
Να είσαι καλά!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Βασίλη. Πολύ δυνατό διαγώνισμα που περνά από κόσκινο τις γνώσεις και τις δυνατότητες ενός μαθητή!
Προϋποθέτει καλή εκπαίδευση του μαθητή και ..παίδευσή του για να βγει με χαμόγελο ικανοποίησης από αυτό.
Φαντάζομαι ότι έχεις μαθητές που έχουν τα προσόντα!
Τα θέματά σου είναι επιλεγμένα έτσι, ώστε να δοκιμάζουν τον μαθητή στη βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων, και βάζουν θεμέλια για του χρόνου στη Γ Λυκείου.
Να είσαι καλά.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βασίλη
Με είχε μπερδέψει η εκφώνηση του Δ στην αρχική εικόνα πριν ανοίξω το αρχείο, όπου υπάρχει διαφορά ως προς τους χρόνους και εν πάσει περιπτώσει να σε ρωτήσω, …όταν λες στο Δ …”μετά Δt…” εννοείς μετά την πτώση στο Α αυτού που άφησες ελεύθερο;
Περαστική και ανώδυνη να ‘ναι η επίσκεψη του ιού .

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Παντελεήμων Παπαδάκης
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Βασίλη σιδερένιος… Ελπίζω τώρα που εγώ διαβάζω να τελειώνεις και με την καραντίνα…
Όχι απλά “ζόρικο”…. Πολύ ζόρικο και ψαρωτικό, ειδικά το Β3..
Δεν θα μπορούσες στο Β3 να ζητάς το χρονικό διάστημα, ώστε η απόσταση των Α,Β
να γίνει ελάχιστη για πρώτη φορά;
Στο Α1 καλύτερα “ομαλή περιστροφική κίνηση δίσκου CD”
Στο Γ “το μήκος τόξου που διαγράφει το μέσο Μ” …. γράψε και ότι η ράβδος περιστρέφεται….
Σίγουρα πρωτότυπο και έξω από τις νόρμες.
Διάρκεια ;;;