Το Star Flyer είναι ένα κλασικό παιχνίδι των Luna Park. Αποτελείται από ένα οριζόντιο δίσκο ακτίνας R, ο οποίος μπορεί να στρέφεται γύρω από κατακόρυφο άξονα. Στην περιφέρεια του δίσκου έχουν προσαρμοστεί αλυσίδες μήκους L, στα κάτω άκρα των οποίων είναι στερεωμένα καρεκλάκια. Θεωρούμε ότι τα καρεκλάκια έχουν ασήμαντες διαστάσεις.
A. Κάποιος ισχυρίζεται ότι για μικρές γωνιακές ταχύτητες περιστροφής του δίσκου, οι αλυσίδες μπορούν να παραμείνουν κατακόρυφες. Συμφωνείτε με τον ισχυρισμό;
Β. Να εξηγήσετε γιατί όλα τα καρεκλάκια βρίσκονται στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο κατά την περιστροφή του δίσκου με συγκεκριμένη γωνιακή ταχύτητα.
Γ. Αν ο δίσκος στρέφεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα μέτρου ω, να υπολογίσετε την απόσταση δύο καθισμάτων που κρέμονται από αλυσίδες, οι οποίες είναι δεμένες σε δύο αντιδιαμετρικά σημεία του δίσκου. Δίνεται το g.
Η απάντηση σε word
και σε pdf
Καλό μεσημέρι Αποστόλη.
Πολύ Φυσική στα παίγνια των Luna Park .
Ας προσέχουν οι κατασκευαστές τα όρια αντοχής …
Βάζω ένα Δ) :Κάποιος ισχυρίζεται ότι υπάρχει γωνιακή ταχύτητα περιστροφής του δίσκου, ώστε οι αλυσίδες μπορούν να γίνουν οριζόντιες. Συμφωνείτε με τον ισχυρισμό;
Να είσαι καλά
Γεια σου Παντελή και σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Για το Δ σου, δεν μπορεί να υπάρξει ισορροπία στον y’y. Θυμάμαι ότι ο Χρήστος είχε κάνει μια με παρόμοιο ερώτημα, ίσως την Μια πέτρα δένεται σε σχοινί, αλλά δεν ανοίγει. Χρήστο δώσε πρόσβαση…
Αποστόλη νομίζω τώρα δουλεύουν οι σύνδεσμοι. Δυστυχώς με τη google τα έχουμε αυτά συχνά. Ακόμη και σε πρόσφατες αναρτήσεις ζητά άδεια για πρόσβαση στο αρχείο.
Ωραία σαν άσκηση, μου άρεσε το Β για μαθητές της Β λυκείου.
Θα μπορούσαν να είναι ατσάλινα σύρματα οι αλυσίδες που συγκρατούν το κάθισμα;
Καλή συνέχεια.
Αποστόλη καλησπέρα.
Πολύ ωραίο το Star Flyer. Φυσικά το β ερώτημα είναι λογικό να αρέσει πιο πολύ γιατί έχει ωραία φυσική.
Καλημέρα παιδιά και σας ευχαριστώ. Κώστα φαντάζομαι ότι η αίσθηση για τον αναβάτη δεν θα ήταν ευχάριστη. Κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά εδώ.
Χρήστο η εμπειρία μου από το star flyer ήταν πολύ δυσάρεστη, προτιμώ τα rollercoaster.
Καλησπέρα Αποστόλη. Διδακτική άσκηση. Αναρωτιέμαι πόσοι αναβάτες ξέρουν για την δυναμική του φαινομένου. Πρέπει να έχουν επιλέξει τη θετική κατεύθυνση και να πρόσεχαν και στο μάθημα…Ωραίο ερώτημα το Β.
Στη φάση που επιταχύνεται γωνιακά ο κεντρικός δίσκος οι αλυσίδες σχηματίζουν και γωνία με τη φορά της κίνησης, ώστε η οριζόντια συνιστώσα της τάσης να δώσει και επιτρόχια επιτάχυνση.
Υπενθυμίζω κκαι την
Αυτόματος ρυθμιστής παροχής ατμού,
που έχει παρόμοια δυναμική μελέτη.
Γεια σου Ανδρέα και σε ευχαριστώ. Γράφεις: «Αναρωτιέμαι πόσοι αναβάτες ξέρουν για την δυναμική του φαινομένου.». Αναρωτιέμαι πόσοι ενδιαφέρονται να μάθουν, πώς λειτουργούν τα πράγματα γύρω μας. Εδώ βέβαια οφείλουμε εμείς να τους προκαλέσουμε το ενδδιαφέρον.