Η ορμή με την επίδραση μεταβλητής δύναμης

Σε λείο οριζόντιο επίπεδο κινείται ένα σώμα μάζας 4kg με σταθερή ταχύτητα υο=1m/s. Κάποια στιγμή, την οποία θεωρούμε ως tο=0, ασκείται στο σώμα μια οριζόντια μεταβλητή δύναμη F, ίδιας κατεύθυνσης με την ταχύτητα, το μέτρο της οποίας μεταβάλλεται όπως στο διπλανό διάγραμμα.

  1. Ποια η αρχική ορμή του σώματος και ποιος ο ρυθμός μεταβολής της ορμής του τη στιγμή t1=10s;
  2.  Να υπολογιστεί η ταχύτητα του σώματος τη στιγμή t1.
  3. Να υπολογιστεί το έργο της  δύναμης F, μέχρι τη στιγμή t1, καθώς και ο ρυθμός με τον οποίο μεταφέρει ενέργεια στο σώμα η δύναμη, την στιγμή t1.
  4. Ποιο από τα παρακάτω διαγράμματα, παριστάνει την ορμή του σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο; Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.

Η απάντηση με κλικ ΕΔΩ  ή και ΕΔΩ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Αρτ’ αφιχθείς εκ Κρήτης βρίσκω απάγκιο στη νησίδα…
Πολύ μ ‘άρεσε η συγκεκριμένη μια και καλύπτει το αντίστοιχο τμήμα ύλης, απαιτώντας τη γνώση της …ύλης έστω και με έλλειμα το ΘΩΟ.
Επιτρέπεις πάντα την διαφορετική ματιά για τον πλουραλισμό. Στο τελευταίο ερώτημα δίνεις λύση με πλήρη Μαθηματική ανάλυση διδάσκοντας, οπότε μου δίνεις το δικαίωμα εναλλακτικά να είπω… ” η κλίση στο Ρ-t εκφράζει το ρυθμό μεταβολής της Ρ όπου dP/dt=ΣF=F της οποίας το μέτρο συνεχώς αυξάνει άρα ορθή η β) όπου φέροντας εφαπτόμενες σε ορισμένες χρονικές στιγμές βλέπω την κλίση να αυξάνει ενώ στην γ) μειώνεται και στην α) είναι σταθερή.
Και ο “διαβολάκος” την “έκαμε”…στο i)βάλε ….4 αντι 10
Να είσαι πάντα καλά

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Παντελεήμων Παπαδάκης
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Ευχαριστώ εγώ Διονύση.
Την προσαρμογή διευκολύνουν τα εγγόνια και η νησίδα…
Της χρονιάς για το σπίτι βγήκε οριακά.
Δυστυχώς η πολύχρονη ξηρασία δεν έδωσε ενέργεια να φουσκώσουν οι ελιές και τα δένδρα υποφέρουν . Στα εσπεριδοειδή στο περιβόλι τα φύλλα άρχιζαν να “στρίβουν”
και ευτυχώς το πηγάδι είχε νερό σε στάθμη άντλησης και τα πότισα δις, όμως πρέπει να βρέξει πριν …

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα Διονύση, ανέβασες τον πήχη ψηλά, με το καλημέρα…

Ορισμός θέματος κλιμακούμενης δυσκολίας

1: αναμενόμενο
2: λογικής δυσκολίας, απαιτούμενο στη διδασκαλία
3: μη αναμενόμενο, αλλά αντιμετωπίσιμο με βασικές γνώσεις
4: εδώ το απογείωσες… φοβάμαι πως οι μαθητές δεν είναι ακόμα ώριμοι
για τέτοια “παιχνίδια”, αλλά σίγουρα δεν τους βλάπτει, στο διδάσκοντα
επαφίεται αν θα φθάσει τόσο ψηλά

Καλώς ήρθες Παντελή, ανάλογα σκέφτηκα και εγώ
dx/dt=υ=αt , οπότε η x=f(t) παραβολή με τα κοίλα άνω (γνώση Α’ Λυκ)
dp/dt=F=λt, οπότε κατά αναλογία η p=f(t) παραβολή με τα κοίλα άνω

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή.
Ευχαριστώ, καλώς σας βρήκα
Καλό Σαββατοκύριακο