Σε λείο οριζόντιο επίπεδο κινείται ένα σώμα μάζας 4kg με σταθερή ταχύτητα υο=1m/s. Κάποια στιγμή, την οποία θεωρούμε ως tο=0, ασκείται στο σώμα μια οριζόντια μεταβλητή δύναμη F, ίδιας κατεύθυνσης με την ταχύτητα, το μέτρο της οποίας μεταβάλλεται όπως στο διπλανό διάγραμμα.
- Ποια η αρχική ορμή του σώματος και ποιος ο ρυθμός μεταβολής της ορμής του τη στιγμή t1=10s;
- Να υπολογιστεί η ταχύτητα του σώματος τη στιγμή t1.
- Να υπολογιστεί το έργο της δύναμης F, μέχρι τη στιγμή t1, καθώς και ο ρυθμός με τον οποίο μεταφέρει ενέργεια στο σώμα η δύναμη, την στιγμή t1.
- Ποιο από τα παρακάτω διαγράμματα, παριστάνει την ορμή του σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο; Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.
Η απάντηση με κλικ ΕΔΩ ή και ΕΔΩ.
Καλημέρα Διονύση.
Αρτ’ αφιχθείς εκ Κρήτης βρίσκω απάγκιο στη νησίδα…
Πολύ μ ‘άρεσε η συγκεκριμένη μια και καλύπτει το αντίστοιχο τμήμα ύλης, απαιτώντας τη γνώση της …ύλης έστω και με έλλειμα το ΘΩΟ.
Επιτρέπεις πάντα την διαφορετική ματιά για τον πλουραλισμό. Στο τελευταίο ερώτημα δίνεις λύση με πλήρη Μαθηματική ανάλυση διδάσκοντας, οπότε μου δίνεις το δικαίωμα εναλλακτικά να είπω… ” η κλίση στο Ρ-t εκφράζει το ρυθμό μεταβολής της Ρ όπου dP/dt=ΣF=F της οποίας το μέτρο συνεχώς αυξάνει άρα ορθή η β) όπου φέροντας εφαπτόμενες σε ορισμένες χρονικές στιγμές βλέπω την κλίση να αυξάνει ενώ στην γ) μειώνεται και στην α) είναι σταθερή.
Και ο “διαβολάκος” την “έκαμε”…στο i)βάλε ….4 αντι 10
Να είσαι πάντα καλά
Καλημέρα Παντελή και καλή προσαρμογή στα της πόλης!
Ελπίζω να έβγαλες κάποια ποσότητα λαδιού, αφού μαθαίνω για μικρή φετεινή παραγωγή…
Σε ευχαριστώ για την εναλλακτική λύση και την επισήμανση του 4 αντί για 10.
Ευχαριστώ εγώ Διονύση.
Την προσαρμογή διευκολύνουν τα εγγόνια και η νησίδα…
Της χρονιάς για το σπίτι βγήκε οριακά.
Δυστυχώς η πολύχρονη ξηρασία δεν έδωσε ενέργεια να φουσκώσουν οι ελιές και τα δένδρα υποφέρουν . Στα εσπεριδοειδή στο περιβόλι τα φύλλα άρχιζαν να “στρίβουν”
και ευτυχώς το πηγάδι είχε νερό σε στάθμη άντλησης και τα πότισα δις, όμως πρέπει να βρέξει πριν …
Καλησπέρα Διονύση, ανέβασες τον πήχη ψηλά, με το καλημέρα…
Ορισμός θέματος κλιμακούμενης δυσκολίας
1: αναμενόμενο
2: λογικής δυσκολίας, απαιτούμενο στη διδασκαλία
3: μη αναμενόμενο, αλλά αντιμετωπίσιμο με βασικές γνώσεις
4: εδώ το απογείωσες… φοβάμαι πως οι μαθητές δεν είναι ακόμα ώριμοι
για τέτοια “παιχνίδια”, αλλά σίγουρα δεν τους βλάπτει, στο διδάσκοντα
επαφίεται αν θα φθάσει τόσο ψηλά
Καλώς ήρθες Παντελή, ανάλογα σκέφτηκα και εγώ
dx/dt=υ=αt , οπότε η x=f(t) παραβολή με τα κοίλα άνω (γνώση Α’ Λυκ)
dp/dt=F=λt, οπότε κατά αναλογία η p=f(t) παραβολή με τα κοίλα άνω
Καλημέρα Θοδωρή.
Ευχαριστώ, καλώς σας βρήκα
Καλό Σαββατοκύριακο
Καλημέρα Θοδωρή και καλό ΣΚ.
Ανέβασα λες τον πήχη; Δεν νομίζω…
Είπα να επαναφέρω στην Β΄ προσανατολισμού, αυτά που έχουν διδαχτεί στην Α΄ τάξη. Την κλίση σε ένα διάγραμμα και το εμβαδόν του σχηματιζόμενου χωρίου και τι μετράνε. Παραπάνω λοιπόν ασχολήθηκα με το πρώτο, έπεται το 2ο μέρος.
Έτσι ο στόχος εδώ είναι να γίνουν ικανοί οι μαθητές βλέποντας ένα διάγραμμα ορμής-χρόνου, να βγάζουν συμπέρασμα για την δύναμη, από την κλίση.
Όσον αφορά την εναλλακτική οδό με την παραβολή, έχει ένα πρόβλημα.
Έδωσα δυο καμπύλες, αλλά δεν είπα ότι η συνάρτηση είναι 2ου βαθμού, οπότε η μορφής τους είναι παραβολή.
Έτσι ναι μεν, μπορεί να βολεύει η αναγωγή στην παραβολή και σε αυτό που έχουν διδαχτεί στην ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση, αλλά κρύβεται μια υπέρβαση… Πρέπει πρώτα να αποδείξουν ότι η καμπύλη είναι μια παραβολή…
Εναλλακτικά βέβαια θα μπορούσαν να κάνουν αυτό που αναφέρει παραπάνω ο Πααντελής. Να συγκρίνουν κλίσεις και να οδηγηθούν σε απάντηση.