Με αφορμή την προχθεσινή ανάρτηση για την επέτειο της γέννησης του Βέρνερ Χάιζενμπεργκ, προέκυψε και το σημερινό θέμα που έχει να κάνει με το διδακτορικό του.
Μερκούρη σε ευχαριστούμε για τις όμορφες ιστορίες που μας θυμίζεις.
Είχα διαβάσει το κείμενο του Γιώργου, αλλά τις λεπτομέρειες τις είχα ξεχάσει…
Σκέφτομαι να το προτείνω ως ανάγνωσμα στους μαθητές μου όταν
κάνουμε την καμπύλη του μέλανος σώματος και το νόμο του wien
O Heisenberg τους είναι ήδη γνωστός από την Χημεία.
Δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ό,τι….
α) Ο Oppenheimer άφησε δηλητηριασμένο μήλο στο εργαστήριο του πειραματικού καθηγητή που τον “ταλαιπωρούσε”…..
β) Ο Heisenberg κόντεψε να χάσει το διδακτορικό από την βαθμολογία
του πειραματικού Wien, επειδή δεν γνώριζε την αρχή λειτουργίας μιας συσκευής….
γ) Ο πειραματικός Lenard χρόνια το μελετούσε, αλλά δεν κατάφερε να εξηγήσει.
Ο Albert όμως …μπαμ και κάτω….
Καλημέρα Θοδωρή. Η αναφορά σε διάβασμα του κειμένου από τους μαθητές σου, μ’ έστειλε να σκαλίσω τις σημειώσεις μου για την Φυσική της Γ’ Λυκείου Γεν. Παιδείας όταν, κάθε χρόνο, τους πρότεινα κάποια θέματα για εκπόνηση εργασιών, ατομικά ή ομαδικά, με αφορμή την διδασκόμενη ύλη. Ενδεικτικά αναφέρω μερικούς τίτλους: “Η Ατομική Φυσική στο θεατρικό έργο”, “Να γνωρίσουμε τη ζωή κάποιου επιστήμονα που συνέβαλλε στη νέα γνώση για τη δομή της ύλης.(π.χ. Rutherford, Bohr, Roentgen κλπ)”, “Πώς η Νέα Φυσική των αρχών του 20ου αιώνα επηρέασε την τεχνοτροπία των εικαστικών καλλιτεχνών”, “Η δραστηριότητα του C.E.R.N. και η συνεισφορά του στην παραγωγή γνώσης για τη δομή της ύλης”, “6 και 9 Αυγούστου 1945 – Οι πυρηνικές βόμβες στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι” κλπ. Έχω κρατήσει μερικές από αυτές τις εργασίες που είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είχαν παρουσιαστεί στην τάξη. Τι μου θύμισες Θοδωρή!
Καλησπέρα και πάλι Μερκούρη, πολύ-πολύ ενδιαφέροντα όσα αναφέρεις.
Ίσως αξίζει να τα κρατήσουν συνάδελφοι που διδάσκουν φυσική Γ.Π
στη Β’ Λυκείου.
Φθάνοντας στο ατομικό πρότυπο του Bohr και έχοντας αναφέρει τις πρώτες
προσπάθειες εξήγησης της δομής του ατόμου, οι εργασίες-προτάσεις
(οι οποίες θα συνοδεύονται από βαθμολογική ανταμοιβή….) που αναφέρεις
μπορούν να ενεργοποιήσουν μαθητές … ακόμα και από την θεωρητική…
Βέβαια, σήμερα η τεχνική του copy-paste δυστυχώς πριμοδοτείται αδρά…
αλλά….
Γράφεις ως πρόταση…
“Η δραστηριότητα του C.E.R.N. και η συνεισφορά του στην παραγωγή γνώσης για τη δομή της ύλης”
Θα σχολιάσω με πόνο ψυχής….αλλά έχει ξεχυλίσει το ποτήρι…
Η διάχυση της “γνώσης για τη δομή της ύλης” που παράγεται στο CERN και τις γύρω περιοχές της Γαλλίας και της Ιταλίας αποτελεί ισχυρό κίνητρο για φιλολόγους και γυμναστές ώστε να διοργανώνουν σχολικές εκδρομές μαθητών γυμνασίου …. που οι γονείς τους μπορούν να διαθέτουν 650 ευρώ + έξοδα παράστασης
Μερκούρη,
ευχαριστίες με
μια ακόμα αφήγηση της ίδιας θρυλικής ιστορίας
πάντα απ’ το ylikonet, πριν επτά χρόνια (25/12/ 2016)
Υποκλίνομαι.
Γιώργο μου επιτρέπεις να κάνω παραπομπή στην ανάρτησή σου;
διαχειρίσου
όποιο υλικό εκτιμάς
και χωρίς κανένα αίτημα
όσο για τις υποκλίσεις,
αυτές αρμόζουν μόνο στους σπουδαίους
Γιώργο καλημέρα. Σ’ ευχαριστώ.
Μερκούρη σε ευχαριστούμε για τις όμορφες ιστορίες που μας θυμίζεις.
Είχα διαβάσει το κείμενο του Γιώργου, αλλά τις λεπτομέρειες τις είχα ξεχάσει…
Σκέφτομαι να το προτείνω ως ανάγνωσμα στους μαθητές μου όταν
κάνουμε την καμπύλη του μέλανος σώματος και το νόμο του wien
O Heisenberg τους είναι ήδη γνωστός από την Χημεία.
Δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ό,τι….
α) Ο Oppenheimer άφησε δηλητηριασμένο μήλο στο εργαστήριο του πειραματικού καθηγητή που τον “ταλαιπωρούσε”…..
β) Ο Heisenberg κόντεψε να χάσει το διδακτορικό από την βαθμολογία
του πειραματικού Wien, επειδή δεν γνώριζε την αρχή λειτουργίας μιας συσκευής….
γ) Ο πειραματικός Lenard χρόνια το μελετούσε, αλλά δεν κατάφερε να εξηγήσει.
Ο Albert όμως …μπαμ και κάτω….
Τα συμπεράσματα δικά σας
Καλημέρα Θοδωρή. Η αναφορά σε διάβασμα του κειμένου από τους μαθητές σου, μ’ έστειλε να σκαλίσω τις σημειώσεις μου για την Φυσική της Γ’ Λυκείου Γεν. Παιδείας όταν, κάθε χρόνο, τους πρότεινα κάποια θέματα για εκπόνηση εργασιών, ατομικά ή ομαδικά, με αφορμή την διδασκόμενη ύλη. Ενδεικτικά αναφέρω μερικούς τίτλους: “Η Ατομική Φυσική στο θεατρικό έργο”, “Να γνωρίσουμε τη ζωή κάποιου επιστήμονα που συνέβαλλε στη νέα γνώση για τη δομή της ύλης.(π.χ. Rutherford, Bohr, Roentgen κλπ)”, “Πώς η Νέα Φυσική των αρχών του 20ου αιώνα επηρέασε την τεχνοτροπία των εικαστικών καλλιτεχνών”, “Η δραστηριότητα του C.E.R.N. και η συνεισφορά του στην παραγωγή γνώσης για τη δομή της ύλης”, “6 και 9 Αυγούστου 1945 – Οι πυρηνικές βόμβες στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι” κλπ. Έχω κρατήσει μερικές από αυτές τις εργασίες που είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είχαν παρουσιαστεί στην τάξη. Τι μου θύμισες Θοδωρή!
Καλησπέρα και πάλι Μερκούρη, πολύ-πολύ ενδιαφέροντα όσα αναφέρεις.
Ίσως αξίζει να τα κρατήσουν συνάδελφοι που διδάσκουν φυσική Γ.Π
στη Β’ Λυκείου.
Φθάνοντας στο ατομικό πρότυπο του Bohr και έχοντας αναφέρει τις πρώτες
προσπάθειες εξήγησης της δομής του ατόμου, οι εργασίες-προτάσεις
(οι οποίες θα συνοδεύονται από βαθμολογική ανταμοιβή….) που αναφέρεις
μπορούν να ενεργοποιήσουν μαθητές … ακόμα και από την θεωρητική…
Βέβαια, σήμερα η τεχνική του copy-paste δυστυχώς πριμοδοτείται αδρά…
αλλά….
Γράφεις ως πρόταση…
“Η δραστηριότητα του C.E.R.N. και η συνεισφορά του στην παραγωγή γνώσης για τη δομή της ύλης”
Θα σχολιάσω με πόνο ψυχής….αλλά έχει ξεχυλίσει το ποτήρι…
Η διάχυση της “γνώσης για τη δομή της ύλης” που παράγεται στο CERN και τις γύρω περιοχές της Γαλλίας και της Ιταλίας αποτελεί ισχυρό κίνητρο για φιλολόγους και γυμναστές ώστε να διοργανώνουν σχολικές εκδρομές μαθητών γυμνασίου …. που οι γονείς τους μπορούν να διαθέτουν 650 ευρώ + έξοδα παράστασης