Σε ένα λούνα παρκ υπάρχει μια σιδηροτροχιά με σχήμα παραβολής και εξίσωση y = x – x2/80.
Το βαγονάκι αναγκάζεται από τη μπλε ράβδο να κινείται έχον οριζόντια συνιστώσα ταχύτητας αυτή της ράβδου.
Με ποια ταχύτητα πρέπει να κινείται η ράβδος ώστε ο επιβάτης να γνωρίσει περιβάλλον έλλειψης βαρύτητας;
Αφιερωμένη σε όλους τους φίλους που συμμετείχαν στη συζήτηση της ανάρτησης του Άρεως.
Μία προσομοίωση της ανάρτησης.
Γεια σου Γιάννη.
Δεν συμμετείχα ενεργά ,όμως “αιωρήθηκα αντιβαρυτικά” ,στην Άρεως ανάρτηση.
Η παρούσα ,με πήγε συνειρμικά σ’αυτή ,όπου στα σχόλια φαίνεται ο Ανδρέας να μιλάει για “αντιβαρύτητα” ,χωρίς εγώ να έδωσα σημασία κατά την κατασκευή της.
Συγχώρα μου τώρα μια απορία που με μπερδεύει… ”κατά την άνοδο του βαγονιού ο επιβάτης είναι σε αντιβαρύτητα;” Κάτι δεν πιάνω 🙁
Καλό μεσημέρι
Γεια σου Παντελή.
Ακριβώς είναι σε αντιβαρύτητα και κατά την άνοδο.
Πέρα από την απόδειξη που γράφω (και φαίνεται ότι η επιτάχυνση είναι g) δες και την προσομοίωση. Ξεκινάει με τη σωστή ταχύτητα 20 m/s και φαίνεται ότι:
Για όσους δεν έχουν το I.p.
Το πράσινο κρέμεται με νήμα από το κίτρινο.
Η επιτάχυνση είναι g και η τάση του νήματος είναι μηδέν.
Δες όμως τώρα που κάνει ακριβώς την ίδια τροχιά αλλά με μικρότερη ταχύτητα:
Και τάση έχουμε στο νήμα και επιτάχυνση (πάλι κατακόρυφη) αλλά μικρότερη.
Καλησπέρα Γιάννη.
Σε συμβουλεύω να ….κατοχυρώσεις την ιδέα σου της άσκησης στο κέντρο ευρεσιτεχνίας!
Θα μπορούσε ένα λούνα παρκ υλοποιωντας την ιδέα σου, να σε κάνει να νοιώθεις για πέντε δευτερόλεπτα ότι βρίσκεσαι σε περιβάλλον έλλειψης βαρύτητας με ελάχιστα χρήματα.
Υποψιάζομαι ότι η ιδέα της άσκησης ήρθε με αφορμή την ανάρτηση του Άρη.
Είσαι απίθανος και.. απύθμενος στις ιδέες σου!!!
Γεια σου Πρόδρομε.
Προφανώς ο Άρης έδωσε την ιδέα.
Ο Ανδρέας παλιότερα είχε παρουσιάσει την ιδέα:
Όταν ένα όχημα έχει σταθeρή επιτ;aχυνση g τότε μέσα σ’ αυτό έχουμε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας.
Γιάννη θα συμφωνήσω με τον Πρόδρομο περί ευρεσιτεχνίας. Τελικά στο όλο στορυ είχα διαβάσει πλήθος αναρτήσεων με αντιφατικά συμπεράσματα. Έγραψα αυτό που καταλαβαίνω εγώ, αν δεν το είχα καταλάβει δε θα έκανα την ανάρτηση. Μια δύναμη περίπου ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας πρέπει να εξουδετερωθεί για να μείνει μόνο το βάρος. Τώρα το πώς είναι θέμα των τριών πιλότων εμείς ταπεινοί φυσικοί είμαστε. Αλλά και ο Διονύσης έχει δίκιο περί συνθηκών μικροβαρύτητας τελικά όπως άλλωστε και στον ISS απόλυτο μηδέν δεν υπάρχει και όπως πάντα ο παρατηρητικός Διονύσης εντόπισε την πέρα- δώθε κίνηση. Κάπου το είχα διαβάσει αυτό αλλά δεν έδωσα σημασία. Όμως είμαι πεπεισμένος ότι η οπισθέλκουσα πρέπει να εξουδετερωθεί. Εύστοχη η απορία του Παντελή, γιατί όντως φαίνεται περίεργο, όμως ναι και κατά την άνοδο έχουμε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας και αυτό μόνο σε παραβολή που εύστοχα τονίζεις ότι η δεύτερη παράγωγος είναι σταθερή.Άβυσσος η φυσική και οι … φυσικοί.
Γεια σου Άρη.
Δεν εννοώ ότι το δικό σου άρθρο ήταν αντιφατικό.
Αντιφάσεις είδα στο άλλο με το σβήσιμο της μηχανής. Ο συγγραφέας πρέπει να έκανε συγκερασμό διαφορετικών άρθρων.
Σε ένα σημείο λέει ότι Τ=D και αλλού ότι σβήνει η μηχανή.
Καλησπέρα παιδιά. Γιάννη πολύ όμορφη. Το “ως εάν” στην πρόταση “Πρέπει να κινηθεί ως εάν εκτελούσε πλάγια βολή.” παραπέμπει στο σημερινό άρθρο του Σαραντάκου.
Ναι Γιάννη κατάλαβα τι εννοείς.
Ευχαριστώ Αποστόλη.
Ευτυχώς με παραπέμπεις γιατί μου ξέφυγε ο σημερινός Σαραντάκος.