web analytics

Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στη Φυσική 2024

Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ αμέσως μετά την ανακοίνωσή τους

Τα θέματα

Κάποιες ενδεικτικές λύσεις  Αποστόλης Παπάζογλου

Λύσεις Βασίλης Δουκατζής

Οι απαντήσεις από Χριστόφορο Κατσιλέρο.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο.

Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστούμε.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
298 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Περδικουρης Θεοδωρος

Κυριε Κυριακοπουλε Παραθετω το εξης (Για την εξέταση του μαθήματος «Φυσική» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, ισχύουν τα εξής:
Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που θα συνοδεύονται από πίνακα δεδομένων και τύπων ο οποίος θα περιλαμβάνεται στις διδακτικές οδηγίες. Τα θέματα έχουν την παρακάτω μορφή:
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.
β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.
γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυσή του/της. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.) Οι αποδειξεις ζητηθηκαν στο Γ2 ,Δ2 ,Δ5 και οχι στο Α η στο Β θεμα. Επομενως ειναι εκτος προεδρικου διαταγματος. Επι της ουσιας αν οι αποδειξεις ειναι κατι καλο τοτε και η παπαγαλια ειναι κατι καλο διοτι αποδειξη σημαινει οπως το λεει το βιβλιο αρα παπαγαλια.Την εποχη των δεσμων οι ασκησεις ηταν αστειες μπροστα σε θεματα σαν τα σημεριναΛετε τα δευτερα θεματα μπορουν να εχουν αποδειξεις οχι το Γ και το Δ.Χαλι ειναι να βαζεις ασκησεις στο και υπερπαραγωγες στο δευτερο θεμα Β3 ή αριθμητικες πραξεις Β1 Β2. Αν καποιος γονιος ειναι δικηγορος πολυ ευκολα μπορει να παρει χρηματα απο τους θεματοδοτες εκτος αν και αυτοι εχουν το ακαταδιωκτο. Αν υπαρχει ενα προεδρικο διαταγμα που ειναι κουρελοχαρτο απο τους θεματοδοτες αυτο δειχνει και την γενικοτερη καταντια της χωρας που ειναι η μη τηρηση απο κανενα των νομων και των διαταγματων του κρατους

Αργύρης Διαμαντής
12/06/2024 4:19 ΜΜ

Καλησπέρα αγαπητοί συνάδελφοι.

Β) Ροπή δύναμης ως προς σημείο
 
Αν σ’ ένα ελεύθερο σώμα ασκηθεί δύναμη που ο φορέας της διέρχεται από το κέντρο μάζας του, το σώμα δεν περιστρέφεται (θα εκτελέσει μεταφορική κίνηση). Αν όμως ο φορέας της δύναμης δε διέρχεται από το κέντρο μάζας του…..
Εκτιμώ ότι δεν τίθεται κάποιο θέμα.

Δημήτρης Καράνης
12/06/2024 4:45 ΜΜ

Καλησπέρα.Διάβασα την ανάρτηση που έκανε ο συνάδελφος κ. Αθανάσιος Παπαδημητρίου.Μου δημιούργησε κάποιες απορίες. 1η Με πόση προχειρότητα το υπουργείο αντιμετωπίζει τις εξετάσεις; Δεν απάντησε ποτέ στη διευκρίνηση που ζητήσατε. 2η Αναφέρει πως στο Β2 θα δεχτούν και την σύντομη λύση. Επιστημονικά σωστή δε λέω, όμως δεν ήθελε αυτό η επιτροπή(ανίκανη δεν το συζητώ). Οι μαθητές που έχασαν χρόνο πηγαίνοντας με την πλήρη διαδικασία θα εξισωθούν με όσους πήγαν δια της πλαγίας οδού(λόγω αμέλειας της επιτροπής). Ο χρόνος που έχασαν πως αναπληρώνεται; Εσείς ο ίδιος θα είστε πιο επιεικής σε πιθανόν λάθος που θα κάνει παρακάτω μαθητής που ξόδεψε χρόνο στο Β2; Οι παρατηρήσεις είναι καλοπροαίρετες. Είμαι στο φροντιστηριακό χώρο και προσπαθώ να καταλάβω τη λογική της βαθμολόγησης, μιας αναμφίβολα δύσκολης διαδικασίας

Δημήτρης Καράνης
12/06/2024 5:00 ΜΜ

θα ήθελα να σχολιάσω και την ανακοίνωση της ΕΕΦ. Πουθενά δεν αναφέρουν κάτι για την <<πατάτα>> στο Β2. Νίπτουν τας χείρας τους; Εκτός αν οι εξετάσεις φυσικής ζήλεψαν τις εξετάσεις της λογοτεχνίας που ο καθένας δίνει και από μια ερμηνεία

Αθανάσιος Παπαδημητρίου

Προφανως συναδελφε Δημητρη Καρανη το Β2 ειναι αστοχο θεμα. Καθως ελυνα τα θεματα στο βαθμολογικο εκανα ελεγχο πρωτα εαν η ενεργεια της προσπιπτουσας ακτινοβολιας ειναι μεγαλυτερη απο το εργο εξοδου. Θεωρω οτι η λυση αυτη ειναι επιστημονικα ορθη οποτε δεν δικαιουμαι να μην την δεχτω

Χριστόπουλος Γιώργος

Και κάτι άλλο που μόλις πρόσεξα! Στο Γ4 έχουμε Δύο λύσεις!
Μας λεει για απόσταση και όχι για απομάκρυνση ,¨Ετσι έχουμε δύο περιπτώσεις :
Η μία για λ=2,5m και η άλλη για λ/2= 2,5m με αποτελέσματα Δf=0,3 Hz και Δf =0,1 Hz

Χριστόπουλος Γιώργος

Εγώ παντως αν ήμουνα εξεταζόμενος θα προτιμούσα την δευτερη λυση (λ/2=2,5m) επειδη αναφέρει ΔΙΑΔΟΧΙΚΑ σημεια που απέχουν το ίδιο από την θέση ισορροπίας.

Χριστόπουλος Γιώργος

Νομίζω ,έστω και καθυστερημάνα, ότι εδώ καναμε ολοι λάθος (και η ΕΕΦ και η ΚΕΕ)
Η σωστή απάντηση στο Γ4 είναι Δf=0,4Hz !

Χριστόπουλος Γιώργος

Ναι έχεις δίκιο! δεν λέει το ίδιο μέτρο ταχύτητας . Το αποσύρω.

Δημήτρης Καράνης
12/06/2024 6:08 ΜΜ

για το σχόλιο του κ. Χριστόπουλου υπάρχουν πολλά ζευγάρια σημείων με ίδια απόσταση από ΘΙ και ίδια ταχύτητα, μεταξύ μιας κοιλάδας και του επόμενου όρους

comment image

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Αποστόλης Παπάζογλου
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θόδωρε έχεις ένα δίκιο.
Στα Β΄ θέματα να περιοριστούν οι όποιες αποδείξεις θα υπάρξουν.
Πάντοτε έκανα τις αποδείξεις. Έχω ακούσει ότι πολλές φορές γράφονται οι τύποι στον πίνακα και:
-Παιδιά αυτοί είναι οι τύποι. Πάμε ασκήσεις.
Δυστυχώς αυτή την πλάκα την έκαναν και διδάσκοντες στον εαυτό τους.
Έτσι έβλεπα κωμικές λύσεις στην άσκηση:
comment image
Είναι η κρούση ελαστική;
(στην άσκηση δινόταν και το υ2΄ που παρέλειψα).

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Δημήτρης Καράνης
12/06/2024 6:25 ΜΜ

Κύριε Παπαδημητρίου, όπως είδατε και στο σχόλιο μου συμφωνώ ότι είναι επιστημονικά ορθό. Από την άλλη αυτό που κάνατε εσείς δεν βρέθηκε να το κάνει ένας από τους λύτες των θεμάτων, πριν δοθούν τα θέματα; Δεν ξέρω αν συμφωνείτε αλλά μάλλον οι λύτες δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Με παίρνει στο τηλέφωνο ένας φίλος έξι παρά:
-Τώρα επιστρέφω. Τα τελευταία παιδιά εξετάστηκαν αργά.
Μου έθεσε το θέμα:
ε) Σε μία χορδή, στην οποία έχει δημιουργηθεί στάσιμο κύμα, μεταφέρεται ενέργεια από το ένα σημείο της χορδής στο άλλο. 

Δημήτρης Καράνης
12/06/2024 6:32 ΜΜ

Γιάννη Κενανίδη, το λ΄ εννοούσαν αλλά το διατύπωσαν λανθασμένα όπως λανθασμένα το έχει και το σχολικό βιβλίο
comment image

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από admin
Νίκος Λεβογιάννης
12/06/2024 6:55 ΜΜ

Σχετικά με το ερώτημα Α5α: Το Γινόμενο ΔΕΔt είναι σταθερό?