web analytics

Η τριβή κατά την κύλιση στην τάξη.

Η Φυσική προσφέρει όταν σε αναγκάζει να καταλάβεις και να αναπαράγεις συλλογισμούς.

Όταν μέσα από ερωτήσεις και προβλήματα σε φέρει σε θέση να κάνεις δικούς σου συλλογισμούς, αρχικά απλούς και μετά σύνθετους.

Δεν αξίζει δεκάρα όταν σε ωθεί στο να λύνεις μια συρραφή τυποποιημένων προβλημάτων.

Δεν αξίζει δεκάρα όταν σε βάζει να απομνημονεύεις (μόνο) βαρύγδουπες διακηρύξεις της.

Το στερεό είχε αυτήν την ποιότητα. Δυσφημίστηκε από υπερπαραγωγές και κάποιοι ανακουφίστηκαν όταν περικόπηκε. Περικόπηκε όμως ή απλά περικόπηκαν οι συλλογισμοί που επέβαλε;

Ας δούμε μια από τις κλασικότερες περιπτώσεις.

Η τριβή κατά την κύλιση.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόπουλος Γιώργος

Καλησπέρα Γιάννη. Συμφωνώ σε όλα.
Συμπληρωση στο “δυστυχως 1” : Και δεν γίνεται , όπως δεν γίνεται να μιλάμε για δυναμική στην μεταφορική κινηση και να αγνοούμε την μάζα.
Δυστυχώς 3 :Ετσι το στερεο καταντάει μια στειρα ασκησιολογία με τεχνάσματα για να παρακάμψουμε την ροπή αδράνειας και χάνεται η ομορφιά της Φυσικής λογικής.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
08/06/2025 4:39 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη.
Συμφωνώ και γω, όπως ο Γιώργος, σε όλα. Αλλά κυρίως:

comment image

Κώστας Παπαδάκης
08/06/2025 5:33 ΜΜ

Γιάννη με άγγιξε ιδιαίτερα μια φράση:

“Η Φυσική δεν προσφέρει τίποτα μια και ουδείς αναγκάζεται να σκεφτεί.”

αυτό συμβαίνει σε μεγάλη έκταση, είναι και ο λόγος που δεν μου αρέσουν οι “συνταγές” (που δίνονται πριν τις ασκήσεις, αν και θα μπορούσαν κάποιες από αυτές να δοθούν σαν συμπεράσματα μετά από ένα αριθμό ασκήσεων) που προκαλούν λοβοτομή.

Το κόψε – ράψε στην Φυσική έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα..

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Γεια σου Γιάννη.
Το σημείο αυτό της ύλης ήταν για πολλούς η πρώτη ευκαιρία για να αντιληφθούν το λάθος της φράσης «η τριβή αντιτίθεται της κίνησης»…μία φράση που δυστυχώς επαναλαμβάνεται ακόμη από συναδέλφους…

Αθανάσιος Κρομμύδας

Στη Φυσική αλλά καρτ μόνο αποστήθιση τύπων και μεθόδων χωρεί, λες μια πικρή αλήθεια

Γρηγόρης Χατζής
08/06/2025 9:47 ΜΜ

Γεια σου Γιάννη. Ωραίο κείμενο.
Κάποτε ένας μαθητής μου είχε πει: ‘Τι είναι η Φυσική; Μόνο τύποι.’
Του απάντησα καταλλήλως, απάντηση στην κατεύθυνση του κειμένου που έγραψες.

Αθανάσιος Παπαδημητρίου

Το λυπηρο δε ειναι οτι ολα αυτα τα προβληματα προκυπτουν απο αποφασεις του υπουργειου , λες και το κανουν επιτηδες (ή μηπως οντως το κανουν επιτηδες!!!)

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους
έχω απονείμει τα βραβεία ευθύνης για την κακοδαιμονία της Φυσικής στη Μέση Εκπαίδευση, χάλκινο, αργυρό και χρυσό, στους ινστρούκτορες του υπουργείου το υψηλότερο,
δεν αξιώθηκα, για τους γνωστούς λόγους, να επιχειρηματολογήσω αναλυτικά
επέλεξα συνειδητά να υπηρετήσω τα περισσότερα χρόνια σε Δημόσιο Γυμνάσιο, το ίδιο συνεχώς, διότι και ήθελα “να στρώσω χαλί” για το Λύκειο και ήθελα να είμαι ελεύθερος να “ζωγραφίσω”, ναι το σχολικό βιβλίο, αλλά και παραπέρα, η ποιότητα, το πείραμα, οι εφαρμογές, η πράξη, ο κόσμος γύρω ο αληθινός, οι αισθήσεις μας, το περιβάλλον το αληθινό
(αν έχει κάποια αξία με πίεζαν και οι προϊστάμενοι στη Δυτική Αττική να παραμείνω στα Λύκεια και οι εργοδότες σε ένα από τα μεγαλύτερα Φροντιστήρια του Κέντρου, οδός Σόλωνος, “Πολυτεχνειακόν”, Σπύρος Κανέλλος, να παραιτηθώ από το Δημόσιο και να γίνω μέτοχος εκεί, γνωρίζω τί γράφω)
μια παρόμοια ερώτηση με αυτή του Γιάννη έδινα κάθε χρόνο στη Β Γυμνασίου, φαίνεται στην εικόνα
(όποιος θέλει περισσότερες ερωτήσεις Β Γυμνασίου εδώ:
https://ekountouris.blogspot.com/2025/05/blog-post_4.html)

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Βαγγέλης Κουντούρης
Βαγγέλης Κουντούρης

συμπλήρωση
comment image

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από admin
Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
08/06/2025 11:48 ΜΜ

Γεια σου Γιάννη.

Ούτε βασικές λειτουργίες στη φύση, ούτε τρόπους ορθολογικής και μεθοδικής σκέψης, που θα έπρεπε να ήταν  οι βασικοί στόχοι της διδασκαλίας της φυσικής,   αφήνουν τα χρόνια βασικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην πλειονότητα των παιδιών.

Ειδικά στο Λύκειο και πιο ειδικά στα παιδιά που ετοιμάζονται για πανελλαδικές τα πράγματα είναι έτσι που τα λες, φροντίδα για «συνταγές» και «κόλπα» σε μια ύλη κουρελού.

Ας  κρατήσουμε και τα λόγια του  Θανάση Παπαδημητρίου –γειά σου Θανάση- «Το λυπηρο δε ειναι οτι ολα αυτα τα προβληματα προκυπτουν απο αποφασεις του υπουργειου , λες και το κανουν επιτηδες (ή μηπως οντως το κανουν επιτηδες!!!)»