web analytics

Από οριζόντια σε κατακόρυφη ταχύτητα

Από ύψος Η πάνω από το έδαφος εκτοξεύεται  οριζόντια μία σφαίρα μάζας m=0,5Kg με ταχύτητα μέτρου υ0=20m/s. Το βλήμα φτάνει στο έδαφος τη στιγμή t=4s και έχει ταχύτητα μέτρου υ=30m/s και κατεύθυνση κατακόρυφη. Σε όλη τη διάρκεια της κίνησης το βλήμα δέχεται σταθερή δύναμη F μέτρου F. Θεωρώντας την κίνηση σύνθετη στους άξονες x και y να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα.

i) Να βρείτε την επιτάχυνση της σφαίρας.

ii) Να υπολογίσετε τη δύναμη F.

iii) Nα βρείτε τη μετατόπιση της σφαίρας σε όλη τη διάρκεια της κίνησής της.

iv) Να υπολογίσετε το έργο της δύναμης F σε όλο το διάστημα της κίνησης.

v) Βρείτε την ισχύ της δύναμης F τη χρονική στιγμή t=2s.

Δίνεται το μέτρο της επιτάχυνσης της βαρύτητας g=10m/s2.

Απάντηση

σε word ή σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Χρήστο πολύ ενδιαφέρουσα η ιδέα σου.

Αξίζει ίσως να αναφερθεί πως στο ίδιο αποτέλεσμα (κάθετη ταχύτητα στο έδαφος)
φθάνουμε με διαφορετικές δυνάμεις, ανάλογα τί επιθυμούμε ή τί μπορούμε….

Καλή δύναμη στη νέα σχολική χρονιά

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
25/09/2025 7:26 ΠΜ

Καλημέρα Χρήστο.
Πολύ καλή ιδέα. Αν έδινες τελική κατακόρυφη ταχύτητα 20m/s, μήπως είχες καλύτερα αποτελέσματα;

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Χρήστο και λοιποί “συνδαιτυμόνες”!
Ενδιαφέρον το οριζόντιο φρενάρισμα, για πρόσπτωση με ταχύτητα κατακόρυφη καθώς και τα ερωτήματα που έθεσες!
Αν το βλήμα το σχεδίαζες σαν σφαίρα δεν θα έκανα την επόμενη παρατήρηση.
Το βλήμα στο σχήμα σου πως πέφτει με τον άξονα του κατακόρυφο ,ποιά ροπή το έστρεψε;
Νομίζω … πρέπει να σχεδιαστεί όπως τη στιγμή της βολής.
Δεν σου κρύβω πως χρόνια πριν με απασχόλησε το …πως το ακόντιο των ακοντιστών ενώ φεύγει με “θετική κλίση” πέφτει στο έδαφος με “αρνητική”; Βέβαια ορισμένες πτήσεις δεν τα καταφέρνουν.
Αν καλά και με όποια ερωτηματικά, για άλλους παράγοντες, έχω καταλάβει ,ο ρίπτης προσδίδει κατά την εκτίναξη του ακοντίου κατάλληλη “εμπειρική” ω για περιστροφή και πτώση με τη μύτη.
Καλή σχολική χρονιά εύχομαι

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Χρήστο. Καλή σχολική χρονιά.
Ωραία άσκηση, για καλούς μαθητές. Δεν πρόσεξα ότι η δύναμη είναι τυχαίας διεύθυνσης και την έλυσα με οριζόντια προς τα αριστερά. Ίσως πρέπει να δίνεται στo σχήμα το διάνυσμα F. Όσο το μάθημα είναι 2ωρο δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε τέτοιες καλές ασκήσεις, για να δείξουμε στους μαθητές μας πως εφαρμόζουμε την ΑΑΚ. Έκανα 4 μαθήματα στην οριζόντια βολή και τώρα μένουν άλλα 4 για την κυκλική κίνηση. Προηγούνται όμως εκλογές, περίπατος και ημέρα αθλητισμού. 😆
Και όλα τα τμήματα έχουν μέσα 27 με τους μισούς για Οικονομικά…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Χρήστο ευχαριστώ για τα link ,όμως το paper δεν ανοίγει.