web analytics

Η δύναμη από την άρθρωση

image

Η λεπτή ομογενής ράβδος ΑΓ βάρους Β και μήκους L είναι αρθρωμένη στο άκρο της Α, ενώ είναι δεμένη στο άκρο της Γ με κατακόρυφο νήμα και σχηματίζει με τον ορίζοντα γωνία φ. Πάνω στη ράβδο είναι τοποθετημένο μικρό σώμα Σ βάρους Β1 που απέχει απόσταση d από το άκρο Α της ράβδου. Ράβδος και σώμα παραμένουν ακίνητα. Η δύναμη που δέχεται η ράβδος από την άρθρωση:

α. είναι πλάγια με φορά πάνω και αριστερά

β. είναι κατακόρυφη με φορά προς τα κάτω

γ. είναι κατακόρυφη με φορά προς τα πάνω

δ. έχει κατεύθυνση που εξαρτάται από τις τιμές των Β, Β1, L, d και φ.

Η απάντηση σε word

και σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
10 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
17/10/2025 12:50 ΜΜ

Καλησπέρα Αποστόλη. Οι μαθητές λέγοντας “αντίδραση δαπέδου” εννοούν πολλές φορές την κάθετη αντίδραση. Η άσκησή σου δίνει μια ωραία ευκαιρία να το διαφοροποιήσουν. Κάτι που πρέπει να ξέρουν από την Α΄Λυκείου.
Και φυσικά το γνωστό λάθος του βιβλίου, με το βάρος του σώματος να ασκείται στη ράβδο, που αν το δούμε σε Πανελλαδικές κάνουμε ότι δεν το είδαμε.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλό μεσημέρι Αποστόλη.
Οι ισορροπίες σε πρώτο πλάνο!
Στο μοντέλο σου μπορεί κάποιος να “κουβεντιάσει” σκεφτόμενος
και χωρίς σχέσεις ,βλέποντας πως η άρθρωση πιέζεται προς τα κάτω άρα αντιδρά προς τα πάνω και λόγω του ότι βέβαια οι υπόλοιπες δυνάμεις είναι κατακόρυφες.
Το μέτρο βέβαια της Fa εξαρτάται απ’όλα αυτά που δεν επηρεάζουν την κατεύθυνση!

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
17/10/2025 11:00 ΜΜ

Ωραία ισορροπία Αποστόλη.
Αυτού του είδους τα θέματα έχουν ιδιαίτερη ομορφιά. Οι μαθητές συνήθως ξεκινουν αναλύοντας τις δυνάμεις οπως λες στο σχόλιο.
Ας θυμηθούμε και το φετινο Δ1 των πανελληνίων. Η δύναμη απο το δαπεδο ηταν κατακόρυφη.
Μου έδωσες ιδέα για μια παραλλαγή. Αν προλάβω θα την υλοποιήσω.

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Χρήστος Αγριόδημας
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
18/10/2025 7:46 ΠΜ

Καλημέρα Αποστόλη, καλημέρα σε όλους.
Μικρή και ωραία, η οποία εστιάζει στην προβληματική εκδοχή του σχολικού, αλλά και χωρίς πολύ φασαρία, οδηγεί σε μια πλήρη απάντηση.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
18/10/2025 10:32 ΠΜ

Καλημέρα Αποστολή.

Καλό θέμα παρουσιάζεις και ενδιαφέρον έχουν και οι παραλλαγες που προέκυψαν.

Οι αλληλεπιδράσεις εκδηλώνονται με δυνάμεις , τώρα σε ποιούς άξονες θα τις αναλύσουμε αυτό είναι κάτι που γίνεται από δική μας παρέμβαση για να μας διευκολύνει κάποιες φορές στην επίλυση κάποιου προβλήματος.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Όπως έγραψα και στον Μίλτο:

“Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ”

Διδακτικότατη μέσα από την λιτότητά της Αποστόλη

Βασίλειος Μπάφας
21/10/2025 7:19 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους.
Πολύ όμορφη Αποστόλη!