web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
34 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γεια σου Θοδωρή Στην παραγραφο 5.4 το σχολικο για την ελαστικη κρουση τρελόμπαλας πανω σε τοιχο χρησιμοποιει τις εξισωσεις 5.9 οι οποιες παρηχθησαν για κεντρικη κρουση. Αρα μπορουμε να το κανουμε και εμεις.

Γιώργος Κόμης
11/11/2025 1:40 ΠΜ

Kαλησπέρα παιδια. Δηλ καλημέρα.
Πριν το σχόλιο του Κωνσταντίνου είχα γράψει ένα αρχειο αλλά βγήκα εκτακτως κι όταν γύρισα είπα να το ανεβάσω.
Οι κρυμμένες σχετικές ταχύτητες του Κωνσταντίνου και οι αφανείς παρατηρητές του Κυριακόπουλου θα μπορούσε να είναι ο τιτλος.
Η ξανθούλα στο <ακίνητο> συστημα που είναι και δικό μας.
Ο γάτος πάνω στον τοίχο και ο ανθρωπάκος πάνω στο m1.
comment image
comment image

Τελευταία διόρθωση5 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Ωραίο Γιώργο!

Γιώργος Κόμης
11/11/2025 2:22 ΠΜ

Kωνσταντίνε σε ευχαριστω.
Θοδωρή ο Γιάννης πρέπει να εχει διαπράξει και άλλη φορά το …αμάρτημα.
Ψάχνοντας τις σαρώσεις μου για να ανεβάσω τα παραπάνω επεσα πάνω σε αυτο. Εδώ ο τοίχος είναι το m1 που κινείται.
Αν θυμάμαι πρεπει να ειναι σχόλιο σε ανάρτηση του Γιάννη. Στην ουσία θέλουμε να βρούμε την ταχύτητα σώματος που συγκρούεται κεντρικά και ελαστικά με κινούμενο σώμα – τοιχο.
Αν μπορει ο Γιάννης η ο Διονύσης να δώσει τον σύνδεσμο.

comment image

Τελευταία διόρθωση5 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
11/11/2025 6:49 ΠΜ

Καλημέρα παιδιά.
Γιώργο “επεσα πάνω σε αυτο.”
Δεν μας είπες ποιο είναι το “αυτό” για να το βρούμε…

Γιώργος Κόμης
11/11/2025 10:23 ΠΜ

Καλημέρα.
Διονύση το αυτό είναι το αρχείο με το όνομα
Ο … τρίτος δρόμος
Που ανέβασα στο τέλος.
Αυτό το αρχείο ήταν σχόλιο σε παρόμοια πιθανολογω αναρτηση του Γιάννη με κινούμενο τοίχο

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα σε όλους. Γιώργο ίσως είναι η Μια πλάγια ελαστική κρούση.

Γιώργος Κόμης
11/11/2025 11:07 ΠΜ

Ναι Αποστόλη!!!

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Kαλημερα σε ολους. Αρκετες φορες εχουμε συζητησει την περιπτωση. Οπως εδω:

Μπάλα και μπαλάκι πέφτουν. και εδω: Ο χρόνος μεταξύ δύο κρούσεων.

Τελευταία διόρθωση4 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Χαιρετώ και πάλι την “φράξια” των εραστών της σχετικής ταχύτητας….

Θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω να διαφωνώ. Εδώ και 25+ χρόνια η σχετική
ταχύτητα δεν διδάσκεται (κακώς), αλλά αυτό είναι το γεγονός.
Να συζητάμε μεταξύ μας στο υλικονετ και να προτείνονται λύσεις κομψές και σύντομες
με σχετικές ταχύτητες είναι κατανοητό και θεμιτό.

Να εμφανίζουμε όμως αυτές τις λύσεις ως high teck που οφείλουν να προβλέπουν
μαθητές και διδάσκοντες είναι παρασάγγας μακριά…..

Σε αυτή τη λογική ας αντικαταστήσουμε τη διδασκαλία με το επόμενο:

comment image

Γιάννη, διαφωνώ με την πρότασή σου, διότι εκτιμώ πως δεν βοηθά στην κατανόηση του φαινομένου. Το να προτείνουμε στους μαθητές την εφαρμογή των (5.8), (5.9)
για ακίνητη σφαίρα πολύ μεγαλύτερης μάζας m2>>m1, χωρίς καν να αποδεικνύουμε, όπως κάνει το σχολικό και μετά να το επεκτείνουμε σε ακλόνητο επίπεδο και κατόπιν σε ακλόνητο υπό γωνία με την διδακτική προσέγγιση του σχολικού, εκτιμώ πως ελάχιστα προσφέρει στην κατανόηση του τί γίνεται.

Προσωπικά δεν το ακολουθώ συνειδητά για τους λόγους που ανέφερα.

θεωρώ επίσης πως υπάρχουν πολύ κομψότερα μοντέλα εξέτασης ή διδασκαλίας της κεντρικής ελαστικής κρούσης από το κινούμενο επίπεδο που απαιτεί αναγωγή των σχέσεων (5.8), (5.9) σε δεύτερο και τρίτο χρόνο.

Προσωπική θέση εκφράζω, την οποία διατυπώνω δημόσια, όχι για να πείσω εσένα και τον Κωνσταντίνο που ξέρω ότι δεν έχω καμία ελπίδα, αλλά για να μην διαχέεται μία παράξενη αύρα, σε υποψήφιους και νέους συναδέλφους

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γιάννη συνεχίζω να διαφωνώ. Το ζητούμενο δεν είναι να λύσει μία άσκηση
με συνταγή του εξαίρετου Μάγειρου Νίκου Τσελεμεντέ…. αλλά να μάθει φυσική,
κατανοώντας τί κάνει και γιατί το κάνει….

Αν απλά στόχος είναι να εφαρμόσει μια συγκεκριμένη ρουμπρίκα επίλυσης χωρίς
να κατανοεί, δεν θα συμφωνήσω….

Νομίζω η “αγάπη σου” για τη σχετική ταχύτητα που κρύβεται πίσω από όλα αυτά σε κάνει να “μεροληπτείς”….