
Ένα παιγνίδι είναι.
Προσεγγίζονται οι αδρανειακές δυνάμεις με αποδείξεις που δεν απαιτούν εξωτερικά γινόμενα.
Μόνο βέβαια για το επίπεδο. Αν κάποιος θέλει να καταλάβει τις αδρανειακές δυνάμεις είναι ο χειρότερος τρόπος προσέγγισης.
Το να χειρίζομαι κάτι μαθηματικά δεν σημαίνει ότι το κατάλαβα.
![]()
Καλημέρα Γιάννη.
Πολύ αναλυτική και όμορφη μαθηματικά δουλειά.
Φυσικά ισχύει αυτό που αναφέρεις: “Το να χειρίζομαι κάτι μαθηματικά δεν σημαίνει ότι το κατάλαβα”
Καλημέρα Άρη.
Ευχαριστώ.
Εξαιρετικό ! Γιαννη.
Να προσθέσουμε για την δύναμη Coriolis :
Αφορά παρατηρητες που βρισκονται στο στρεφόμενο σύστημα και μετέχουν στην κίνηση αυτού (κινούμενους παρατηρτες)
Η φορά της βρισκεται με τον κανόνα των τριών δακτύλων (δεξι χερι):
Ο αντίχειρας δειχνει την γωνιακή ταχύτητα.
Ο δείκτης την ορθογώνια (ως προς τη γωνιακή ταχύτητα) συνιστώσα της ταχύτητας (δηλαδη αυτή που είναι στο επίπεδο του κύκλου).
Ο μεσος την κατεύθυνση της δύναμης Coriolis.
Εννοείται αν η ταχύτητα είναι παράλληληστον άξονα περιστροφής ( στην γωνιακή ταχύτητα) ,τότε η δύναμη Coriolis είναι μηδέν.
Ευχαριστώ Γιώργο.
Σωστά τα λες.
Μια παλιά απλοϊκή παρουσίαση των εν λόγω δυνάμεων.
Υπάρχει το σκίτσο με τα τρία δάχτυλα εκεί.
Προτιμώ την παλιά από την παρούσα ανάρτηση.
Γεια σας παιδιά. Το παιχνίδι Γιάννη διαθέτει και όμορφα συνοδευτικά για τους νεώτερους αναγνώστες: Οι τρεις σωματοφύλακες, φυγόκεντρος, Coriolis, d’ Alembert, Μέρος πρώτον και Οι τρεις σωματοφύλακες, φυγόκεντρος, Coriolis, d’ Alembert, Μέρος δεύτερον.
Ευχαριστώ Αποστόλη.
Πολύ καλή δουλειά Γιάννη!
Η δύναμη των μιγαδικών αριθμών, αναδεικνύεται όμορφα και στο βιβλίο (νομίζω ότι έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά)
An Imaginary Tale: The Story of √-1
του Paul Nahin.
Δυστυχώς, δεν διδάσκονται πλέον στο Λύκειο…
Καλό βράδυ Μίλτο.
Ευχαριστώ.
Καλημέρα σε όλους.
Γιάννη εκπληκτικό!
Καλημέρα Βασίλη..
Ευχαριστώ.