web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
22 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/03/2025 7:02 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους.
Πρωί – πρωί ανοίγοντας το αρχείο για την Γ΄τάξη, διάβασα το 3ο θέμα.
Θα ήθελα να ακούσω τις σκέψεις σας για το θέμα και την λύση που προτεινουν οι διοργανωτές του διαγωνισμού.
comment image

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Μιχαήλ Τρούλιαλης
24/03/2025 7:26 ΠΜ

Διονύση η λύση υπάρχει στο αρχείο.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/03/2025 7:47 ΠΜ

Μιχαήλ Καλημέρα.
Μια λύση έχει δοθεί. Είναι σωστή;

Γιώργος Κόμης
24/03/2025 8:37 ΠΜ

Καλημέρα.
Διονύση υπονοείς κάτι για την ακτίνα καμπυλότητας?

Παναγιώτης Τερζιώτης

Καλημέρα σε όλους. Δεν συμφωνώ ότι το σώμα στην κατακόρυφη θέση του ελατηρίου έχει μόνο οριζόντια ταχύτητα. Το ελατήριο δεν είναι μή εκτατό νήμα και δίνει την δυνατότητα στο σώμα εκτός από εφαπτομενική να έχει και ακτινική συνιστώσα ταχύτητας.

Παναγιώτης Τερζιώτης

Αυτές τις τιμές μου δίνει το interactive physics. Είναι ξεκάθαρο ότι το σώμα έχει και ακτινική ταχύτητα.

comment image

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Αποστόλης Παπάζογλου
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/03/2025 9:16 ΠΜ

Καλημέρα Γιώργο.
Για προχώρησε τη σκέψη σου, για να δούμε αν παρακουθείς ανελλιπώς ή κάνεις απουσίες 🙂
Παναγιώτη συμφωνώ με την θέση σου, αν και θεωρώ μικρότερο κακό το σφάλμα αυτό.
Έφτιαξα και γω ένα i.p. και η εικόνα είναι:
comment image
στην κατακόρυφη θέση η ταχύτητα δεν είναι οριζοντια.
Το αρχείο ΕΔΩ…

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παναγιώτης Τερζιώτης

Διονύση καλημέρα και πάλι. Εκτός από ακτινική ταχύτητα το σώμα στην συγκεκριμένη θέση έχει και ακτινική επιτάχυνση διαφορετική της κεντρομόλου (α=dur/dt – r *ω^2) .

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα σε όλους. Διονύση να θυμηθούμε μια δική σου Το μήκος του ελατηρίου και η ακτίνα καμπυλότητας

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από admin
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/03/2025 10:52 ΠΜ

Καλημέρα Αποστόλη.
Αφού αρχίσαμε τις παραπομπές, ας δώσω μια ακόμη, η οποία συγκέντρωσε και περισσότερα σχόλια:

Καμπυλόγραμμη και όχι κυκλική κίνηση

Από την παραπάνω ανάρτηση μια εικόνα, όπου είναι φανερό ότι άλλο το μήκος του ελατηρίου και άλλο η ακτίνα καμπυλότητας…

comment image

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/03/2025 11:18 ΠΜ

Και για να περάσουμε στο συγκεκριμένο θέμα, ας δούμε το παρακάτω σχήμα, όπου το σώμα βρίσκεται στην κατώτερη θέση (το ελατήριο έχει το μέγιστο μήκος του και ας μην ασχοληθούμε με το αν αυτή η θέση βρίσκεται στην κατακόρυφη που περνά από το Ο), αρκει να εξασφαλίσουμε ότι η ταχύτητα του σώματος είναι κάθετη στον άξονα του ελατηρίου.
comment image
Είναι άλλο πράγμα το μήκος του ελατηρίου, στο σχήμα η απόσταση ΟΑ και άλλο η ακτίνα καμπυλότητας, η οποία είναι η ακτίνα ενός κύκλου, ο οποίος προσεγγίζει την καμπύλη τροχιά στην συγκεκριμένη θέση, εδώ η ακτίνα ΚΑ.

Γιώργος Κόμης
24/03/2025 11:20 ΠΜ

Οπότε Διονύση μετά και την παρέμβαση του Αποστόλη ( γεια σου Αποστόλη) αποδεικνύεται
ότι σε παρακολουθώ ανελλιπώς!!!
Μπορεί να μην είμαι ο πιο καλώς ο μαθητής αλλά προσπαθώ…
Πάντως με ένα πολύ γρήγορο πέρασμα που έκανα στα θέματα της Γ μου άρεσαν.
Δεν είχαν περιττές συναισθηματικές ιστορίες

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/03/2025 11:27 ΠΜ

Γιώργο θα εισηγηθώ στους διαχειριστές του δικτύου να θεωρηθεί η φοίτησή σου επαρκής 🙂 αφου και οι όποιες απουσίες σου είναι μικρού αριθμού και δικαιολογημένες…
!!!

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Μίλτος Καδιλτζόγλου

Καλημέρα Θανάση, καλημέρα σε όλους!

Θανάση καλή αρχή στις αναρτήσεις!

Βασίλης Καράβολας
24/03/2025 12:35 ΜΜ

Οι εξισώσεις κίνησης για το σώμα είναι:

m a_r -mrω^2 -mg συν θ +k(r-l_0) = 0 ακτινική:
mr^2 α_θ +2m v_r r ω +mgr ημ θ = 0 γωνιακή:

με τη γωνία θ μετρημένη από την κατακόρυφο και a_r την ακτινική επιτάχυνση, v_r την ακτινική ταχύτητα, α_θ την γωνιακή επιτάχυνση , l_0 το φυσικό μήκος του ελατηρίου. 
(Lim Y. Problems and Solutions on Mechanics, World Siecentific, 1994, pg. 401).

Είναι ένα γνωστό θέμα αναλυτικής μηχανικής σε επίπεδο 2ου-3ου έτους. Το θέμα λύνεται πιο εύκολα με τη χρήση πολικών συντεταγμένων όπως στις παραπάνω εξισώσεις. Για μένα το πρώτο ερώτημα που μπαίνει τελικά είναι: Ποια είναι η φυσική που διδάσκουμε και εξετάζουμε στο Λύκειο; Το δεύτερο ερώτημα: Αν αύριο το πάρει αυτός ένας θεματοθέτης και το βάλει στις πανελλήνιες τι γίνεται; Το έχουμε δει με το θέμα του 2012 με την ανακύκλωση.

comment image

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Αποστόλης Παπάζογλου