Υλικό Φυσικής – Χημείας

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

Menu

Skip to content
  • Αρχική
  • Περιεχόμενα
  • Ιστολόγια
  • Φόρουμ
  • Δημοσιεύσεις
    • Εναλλακτικά
  • Αναρτήσεις
  • Φυσική
    • Ανά τάξη-κεφάλαιο
  • Χημεία
    • Χημεία ανά τάξη
  • Υπόλοιπα
    • Θέματα Φυσικής
    • Θέματα Χημείας
    • Γενικά θέματα
  • Διάφορα
    • Διδασκαλία
    • Χρήσιμα
    • Blogspot
  • Δίκτυο
    • Οροι χρήσης
    • Βοήθεια
    • Εκδηλώσεις
  • Φωτογραφίες
    • Βίντεο
  • Δραστηριότητα
  • Μέλη

Μελέτη αρμονικού κύματος… χωρίς τύπο!

Αναρτήθηκε την 17/12/2017 από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς. Το ιστολόγιο του/της Νεκτάριος Πρωτοπαπάς

Κατά μήκος γραμμικού ελαστικού μέσου που εκτείνεται στον άξονα xΌx διαδίδεται χωρίς απώλειες ενέργειας εγκάρσιο αρμονικό κύμα. Τη χρονική στιγμή t = 0 το σημείο που βρίσκεται στη θέση x = 0 (σημείο Ο) αρχίζει να κινείται από τη θέση ισορροπίας του προς τη θέση της μέγιστης θετικής απομάκρυνσης. Την ίδια χρονική στιγμή η φάση ενός σημείου Κ, που βρίσκεται στη θέση xΚ = +0,3 m, είναι ίση με 3π rad. Επίσης το συνολικό μήκος της διαδρομής που έχει διανύσει το σημείο Κ από τη στιγμή που ξεκίνησε να ταλαντώνεται μέχρι τη χρονική στιγμή t = 0 είναι ίσο με 1,2 m.

α. Ποια είναι η φορά διάδοσης του κύματος; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

β. Να δείξετε ότι το πλάτος του κύματος είναι ίσο με το μήκος κύματος του κύματος.

γ. Να κάνετε το στιγμιότυπο του κύματος τη χρονική στιγμή t = 0 για την περιοχή του ελαστικού μέσου από το σημείο Ο (xο = 0) ως το σημείο Κ (xΚ = +0,3 m).

Η συνέχεια άνευ τύπων ΕΔΩ

Αφιερωμένη σε όλους όσους συμμετείχαν στη συζήτηση ΕΔΩ.

 

(Visited 1.088 times, 1 visits today)
Δημοσιεύτηκε σε: Αναρτήσεις, Φυσική Γ και ετικέτες 3.2. κύματα. Bookmark the permalink.

Post navigation

← Φορά διάδοσης τρέχοντος κύματος
Στιγμιότυπο στάσιμου κύματος και σταθεροί λόγοι! →

16 σχόλια στο “Μελέτη αρμονικού κύματος… χωρίς τύπο!”

Comment navigation

Νεώτερα σχόλια →
  1. Πρόδρομος Κορκίζογλου says:
    17/12/2017 at 9:22 πμ

    Νεκτάριε Καλημέρα και συγχαρητήρια για το ''στήσιμο'' της όμορφης άσκησής σου!!!

    Πράγματι, μπορεί κάποιος μαθητής να μελετήσει αρμονικό κύμα και χωρίς εξίσωση του κύματος. Αρκεί να έχει καταλάβει τα βασικά πράγματα για τη διάδοσή του, καθώς και τους βασικούς τύπους της Α.Α.Τ.

    Θα την κάνω στην τάξη για να 'δω το '' εύληπτον''  του πράγματος από τους μαθητές!

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  2. Διονύσης Μάργαρης says:
    17/12/2017 at 9:29 πμ

    Καλημέρα Νεκτάριε και σε ευχαριστώ για την αφιέρωση (στο μέρος που μου αντιστοιχεί αφού  συμμετείχα στη συζήτηση!).

    μια πρόταση. Κάνε το διάστημα που διανύει το σημείο Κ 0,12m από  1,2m (μια υποδιαστολη είναι…)

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  3. Γιάννης Κυριακόπουλος says:
    17/12/2017 at 10:42 πμ

    Καλημέρα Νεκτάριε.

    Ευχαριστώ και εγώ.

    Πολύ καλή!

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  4. Τάσος Αθανασιάδης says:
    17/12/2017 at 11:38 πμ

    Ωραία και πολύ καλή η σκέψη και η εκτέλεση της μελέτης χωρίς τύπους Νεκτάριε.

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  5. Νεκτάριος Πρωτοπαπάς says:
    17/12/2017 at 12:05 μμ

    Πρόδρομε, Διονύση, Γιάννη και Τάσο καλημέρα.

    Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

    Πρόδρομε ο ''καλύτερος κριτής'' ενός θέματος είναι οι ίδιοι οι μαθητές… θα έχει ενδιαφέρον πώς θα την αντιμετωπίσουν… Εγώ θα την κάνω στην επανάληψη μιας και τώρα είμαι στη συμβολή…

    Διονύση χρόνια πολλά (και από εδώ, αφού στο ''Χρόνια πολλά'' πρώτος-πρώτος δεν το είδες.. Θα μου πεις 12.33 το βράδυ που το στειλα… ''στον ύπνο του με είδες;;'')

    Γιατί μου ζητάς το διάστημα να το αλλάξω από 1,2 m σε 0,12 m; Υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο θέμα;

    Τέλος να σου ευχηθώ καλές Χριστουγεννιάτικες διακοπές, μιας και ανοίγεις πρώτος το χορό των διακοπών crying…

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  6. Διονύσης Μάργαρης says:
    18/12/2017 at 9:48 μμ

    Καλησπέρα Νεκτάριε.

    Άργησα λίγο, αλλά επανέρχομαι.

    Τα κύματα που συζητάμε, για να υπακούουν στη γνωστή διαφορική εξίσωση, θα πρέπει να προκαλούν  μικρές διαταραχές. Αυτό στην πράξη σημαίνει το πλάτος, να είναι πολύ μικρότερο του μήκους κύματος.

    Τα δεδομένα σου, δεν δημιουργούν κάποιο διδακτικό πρόβλημα, αλλά να έχουμε Α=λ, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι λογικό.

    Σου εύχομαι και εγώ καλά Χριστούγεννα και μην …κλαιςwink Έρχονται…

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  7. Νεκτάριος Πρωτοπαπάς says:
    18/12/2017 at 11:46 μμ

    Καλησπέρα Διονύση. 

    Δηλαδή ποιες τιμες πλάτους ειναι αποδέκτες για τα κύματα; Πόση διάφορα ποσοστιαία πρέπει να εμφανίζει το πλάτος σε σχέση με το μήκος κύματος;

     

     

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  8. Διονύσης Μάργαρης says:
    19/12/2017 at 12:05 πμ

    Καλησπέρα και πάλι Νεκτάριε.

    Δες μια καλοκαιρινή ενασχόληση εδώ, με την ενέργεια στα κύματα και για τις μικρές παραμορφώσεις, αφού χρησιμοποιείται η προσέγγιση της συνάρτησης με ανάπτυξη σειράς Taylor…

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  9. Νεκτάριος Πρωτοπαπάς says:
    19/12/2017 at 12:20 πμ

    Ευχαριστω πολυ. Θα τη μελετησω.

     

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  10. Θοδωρής Παπασγουρίδης says:
    19/12/2017 at 1:11 πμ

    Καλησπέρα Νεκτάριε, όμορφη προσέγγιση στο τρέχον κύμα.

    Αξίζει να επιμείνουμε στην κατανόηση του φαινομένου και όχι στην απλή χρήση

    τύπων, κάτι που έγραψα και στην ανάρτηση με τις 4 λύσεις, αφού από όλες

    επέλεξα την τελευταία.

    Έχω μόνο μια ένσταση.

    Όταν γράφεις στην εκφώνηση: " Τη χρονική στιγμή t = 0 το σημείο που βρίσκεται στη θέση x = 0 (σημείο Ο) διέρχεται από τη θέση ισορροπίας του κινούμενο προς τη θέση της μέγιστης θετικής απομάκρυνσης."

    αφήνεις να εννοηθεί, ότι το σημείο που βρίσκεται στη θέση x = 0 , αφού διέρχεται από τη Θ.Ι θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει και νωρίτερα, το κύμα να διαδίδεται προς τη θετική φορά, και τη 

    χρονική στιγμή t = 0, να έχει φθάσει σε κάποιο σημείο πέρα από το Κ.

     

    Θέλει κάπως αλλιώς να διατυπωθεί, κατά τη γνώμη μου πάντα….για να προκύπτει ότι το κύμα

    διαδίδεται προς την αρνητική φορά…

    Επίσης, νομίζω ότι ο Πρόδρομος, από βιασύνη έγραψε:

    "καθώς και τους βασικούς τύπους της Α.Α.Τ"

    αντί για "καθώς και τους βασικούς τύπους της αρμονικής ταλάντωσης"

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
1 2 Επόμενο »

Comment navigation

Νεώτερα σχόλια →

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
1. α
2. β
Αναρτήσεις
Άρθρα
Βίντεο
Δημοσιεύσεις
Διάφορα
Υπόλοιπα
Φόρουμ
Φυσική Α
Φυσική Β
Φυσική Γ
Φυσική Γυμνασίου
Φωτογραφίες
Χημεία Α
Χημεία Β
Χημεία Γ
Χημεία Γυμνασίου

5

 Πρόσφατα

Η περιστροφή ενός τριγώνου

Διονύσης Μάργαρης

Ασκήσεις που δίνονται για να μην λυθούν.

Γιάννης Κυριακόπουλος

Το πρόβλημα του Lagrange

Νίκος Παναγιωτίδης

Η κρούση και η διατήρησης της στροφορμής

Διονύσης Μάργαρης

Κριτήριο αξιολόγησης στη Φυσική της Γ΄-2018

Παντελεήμων Παπαδάκης

Πλάκα που περιστρέφεται

Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Επαναληπτικό Διαγώνισμα στο στερεό ή Low budget θεμάτων συνέχεια

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γενικό διαγώνισμα Χημείας Κεφ.1-7, Γ΄Λυκείου

Χαρκοπλιάς Κώστας

Μια άσκηση στερεού λυμένη ενεργειακά.

Γιάννης Κυριακόπουλος

Προσομοίωση Keystone Φάση 2

Ροντούλης Άρης

Μαθησιακές δυσκολίες

Φουρίκης Διονύσιος

Μια Παρατήρηση Στην ΑΔΣ Για Μια Ασκηση

Φουρίκης Διονύσιος

Ασκήσεις που δίνονται για να μην λυθούν.

Γιάννης Κυριακόπουλος

Διαγωνισμός Φυσικής. Β΄φάση. 2018

Διονύσης Μάργαρης

 

  • Γκενές Δημήτρης on Ασκήσεις που δίνονται για να μην λυθούν.
  • Γιάννης Κυριακόπουλος on Ασκήσεις που δίνονται για να μην λυθούν.
  • Γιάννης Κυριακόπουλος on Ασκήσεις που δίνονται για να μην λυθούν.
  • Θοδωρής Παπασγουρίδης on Επαναληπτικό Διαγώνισμα στο στερεό ή Low budget θεμάτων συνέχεια
  • Τάσος Αθανασιάδης on Ασκήσεις που δίνονται για να μην λυθούν.
  • Θοδωρής Παπασγουρίδης on Η κρούση και η διατήρησης της στροφορμής
  • Τάσος Αθανασιάδης on Η περιστροφή ενός τριγώνου
  • Τάσος Αθανασιάδης on Επαναληπτικό Διαγώνισμα στο στερεό ή Low budget θεμάτων συνέχεια

Αρχείο

Menu

  • Αρχική σελίδα
  • Φυσική Γ
  • Φυσική Β
  • Φυσική Α
  • Φυσική Γυμνασίου
  • Χημεία Γ
  • Χημεία Β
  • Χημεία Α
  • Χημεία Γυμνασίου
Proudly powered by WordPress | Theme: Able by Automattic.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων
  • Περί WordPress
    • WordPress.org
    • Τεκμηρίωση
    • Φόρουμ υποστήριξης
    • Η γνώμη σας
  • Σύνδεση
  • Εγγραφή