web analytics

Σχόλια για τα θέματα Φυσικής 2018.

1 Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη φυσική του 2018.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο

Οι απαντήσεις από τον Νίκο Κορδατζάκη.

 
Οι απαντήσεις από τον Πρόδρομο Κορκίζογλου. (σε word)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
215 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βασίλειος Γκάγκας
13/06/2018 1:13 ΜΜ

Συμφωνώ σε ολα

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση, ο μαθητής δεν πρέπει να καθοδηγηθεί ούτε στο σωστό (όπως λες), αλλά ούτε και στο λάθος δίνοντας λάθος σύμβολο στο σχήμα!
Θα μπορούσαν να μη ζωγράφιζαν δύναμη στην τελική θέση του άκρου του νήματος. Η γνώμη μου είναι ότι θα μπερδέψει κάποιους μαθητές και δε χρειαζόταν να συμβεί κάτι τέτοιο. Επίσης, η γνώμη μου θεωρώ ότι ενισχύεται από το γεγονός ότι η επιλογή (i) προκύπτει όταν κάποιος θεωρήσει ότι η δύναμη είναι σταθερή. 

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ και στην ποσότητα των προτάσεων (αφήγηση) στα επιμέρους θέματα! Συνήθως, τα θέματα που θέλουμε να είναι σαφώς διατυπωμένα απαιτούν πολλές προτάσεις. Ειδικά στις πανελλήνιες εξετάσεις πρέπει από τη διατύπωση να μη μένει καμία αμφιβολία για το τι συμβαίνει. Σίγουρα δεν είναι πανάκεια η μεγάλη αφήγηση (κάποιος θα μπορούσε να τα διατυπώσει με πιο λίγες προτάσεις), αλλά πολλές φορές προκύπτει από την ανάγκη της εξάλειψης των παρανοήσεων. 

Νίκος Διαμαντής
13/06/2018 1:24 ΜΜ

Μια παρατήρηση. Έχουν προσέξει στο θέμα Δ ώστε να ισορροπεί πράγματι το σύστημα δίνοντας την μάζα m=30Kg για το Σ2. Θετικό. 

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Ήταν σίγουρο ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο αγαπητέ Ανδρέα. Οι μαθητές μας, όσο καλοί και αν είναι, δεν έχουν τη δυνατότητα (ή τη μαθησιακή άνεση) να αντιτίθενται στην εκφώνηση των θεμάτων. Είδε ίδιες δυνάμεις (σύμβολο και μήκος διανύσματος), το αποκωδικοποίησε με τον τρόπο αυτό και έψαξε να βρει λύση με σταθερή δυνάμη. Και φυσικά με αυτή τη λογική υπάρχει (η επιλογή i). Έτσι, την πάτησε (δυστυχώς)!!

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Στην εκφώνηση του Β2 αναφέρει "ασκείται κατάλληλη δύναμη F" ενώ έπρεπε να αναφέρει "κατάλληλη δύναμη F(με βελάκι), μεταβλητού μέτρου F ". 

Νίκος Διαμαντής
13/06/2018 1:27 ΜΜ
Απάντηση σε  Νίκος Διαμαντής

Δηλ, και η μάζα του ομογενούς κυλίνδρου Σ2 δεν ήταν ανάγκη να δοθεί, υπολογίζεται από  τα υπόλοιπα

 

Νίκος Διαμαντής
13/06/2018 1:29 ΜΜ

Πρέπει Διονύση μάλλον να έχουμε κάνει την ίδια σκέψη, το σύνολο των δεδομένων δεν είναι ανεξάρτητα. Με ένα παρακάτω δεδομένα , το πρόβλημα πάλι λύνονταν. Όμως δεν πειραζει.

Παναγιώτης Σαλβάνος

Καλησπέρα σαν μαθητής θα ήθελα να ρωτήσω κάτι..Αν κάποιος στο Γ θέμα αντί για Τ/4 εγραφε Τ/2 καταλάθος αλλα θεωρείται λάθος κατανόησης και βρήκε σωστά την περίοδο ταλάντωσης πόσα μόρια απο τα 6 θα του δίνατε; επισης τα θεματα ηταν πολυ ωραια βεβαια την πατησα ως συνηθως στο Α θεμα

Βαγγέλης Κουντούρης

Συμφωνώ με τον Γιώργο (Παναγ.)

Το σχήμα δείχνει σταθερή F, άρα και τάση του νήματος, έπρεπε να υπάρχει το σύμβολο μόνο μια φορά

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
13/06/2018 1:47 ΜΜ

Παναγιώτη Σαλβάνο

Νομίζω κάνεις λάθος που ασχολείσαι με το τι έγραψες και πόσο μπορί να σου κοστίσει το κάθε λάθος.

Σίγουρα έχεις άλλο μάθημα μπροστά σου

Ξεκουράσου και ασχολήσου με το επόμενο μάθημα.

¨επρεπε να έχεις ήδη καταλάβει … η ψυχραιμία και η διαχείτριση του χρόνου είναι το αποφασιστικό για να αποδώσεις το καλύτερο …

Τα υπόλοιπα άστα για μετά.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μερικές σκέψεις κι από μένα:

Α2) Λίγο … κουτοπονηριά, ενώ μιλάει για συχνότητες, να ελαττώσει την «περίοδο» του διεγέρτη.

Α4) Θα μπορούσε το ερώτημα να αναφέρεται σε «διαφορά πίεσης μεταξύ σημείου Α και επιφάνειας».

Α5 – δ) Ίσως δεν χρειαζόταν να αναφέρει «οριζόντιο» σωλήνα.

Α5 – ε) Στα περισσότερα αναλογικά ρολόγια, ο λεπτοδείκτης δεν κινείται με σταθερή ω, αλλά κάνει … πηδηματάκια από λεπτό σε λεπτό smiley Μπορούσαν να ρωτήσουν για τον ωροδείκτη.

(Η απάντηση πάντως είναι ούτως ή άλλως «Λ», αφού η αγων έχει διακυμάνσεις.)

Β1 έως Β3) Μάλλον θα τα χαρακτήριζα ως ασκήσεις χωρίς αριθμητικά δεδομένα. Πολύπλοκα για Β θέματα, αλλά τουλάχιστον χωρίς λάθη.

Προσπάθεια να στριμωχτούν τα πολλά υποερωτήματα ενός Γ θέματος μέσα σε ένα Β.

Στο Β1 το τετριμμένο του διπλασιασμού της συχνότητας, στο Β2 απόπειρα παραπλάνησης των μαθητών, αφού έδινε σχήμα με F στην αρχή και στο τέλος της μετατόπισης R/2,  και στο Β3 στριμωγμένα Bernoulli, συνέχεια, οριζόντια βολή …

Γ) Άχρωμο θέμα θα έλεγα, με κυκλοφορημένα ευρέως και το «ταλαντωτικό» και το «ντοπλερικό» σκέλος.

Αλήθεια, ποια η διαφορά μεταξύ «άσκησης» και «προβλήματος»; Δεν συνηθίζεται για το Γ θέμα να αναφέρεται σε ένα μόνο κεφάλαιο της ύλης;

Δ) Εδώ γελάμε (ή κλαίμε). Υπερπαραγωγή … συρραφή ασκήσεων όπως παρατήρησαν και άλλοι συνάδελφοι. Πιθανώς να έπεσε η ιδέα της αρχικής ισορροπίας και να την παρέλειψαν τελικά για να μην παραγίνει εκτενές το πρόβλημα.

Άφησαν όμως περιττό δεδομένο την ακτίνα 2R του εξωτερικού δίσκου της τροχαλίας.

Θα μπορούσαν να είναι δύο ανεξάρτητα προβλήματα.

Το Δ4 από μόνο του, με κατάλληλα υποερωτήματα,  θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ολόκληρο Δ θέμα, δεδομένου ότι είχε και τη δυσκολία των κινηματικών περιορισμών μεταξύ κυλίνδρου και τροχαλίας.

Χρηστος Κυριαζης
13/06/2018 2:02 ΜΜ

Εχοντας γραψει ολη την λυση αναλυτικα στο γ2 και εχοντας βγαλει τον χρονο   Δt=T/4(το εχω δειξει με κυκλο αναφορας αν και μπορει να μην χρειαζεται) ποσα μορια θα χασω που δεν εχω κανει αντικατασταση στην τιμη του Τ ; 

Αράπης Παναγιώτης
13/06/2018 2:05 ΜΜ

Καλησπέρα,

Παρατήρησα στις λύσεις του κυρίου Νίκου Κορδατζάκη που αναρτήσατε στο Α4–>β, ενώ μιλάει για υδροστατική πίεση, άρα σωστό το (δ) κατά κοινή ομολογία υμών. Ο δαίμων του τυπογραφείου ή αστοχία, καλό θα ήταν να γίνει ξανά διορθωμένη η ανάρτηση.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

… και μια πρόσθετη παρατήρηση στο Δ4:

Τί εξετάζει το υποερώτημα "υπολογίστε τη υcm ύστερα από μετατόπιση S = 2m", αφού έχει ήδη ζητηθεί η αcm;

Τη γνώση των τύπων της ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης χωρίς υο;