-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Μια στρεφόμενη αβαρής ράβδος ασκεί μόνο ακτινική δύναμη; πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Αυτό που έγραψα παραπάνω είναι απόλυτα μαθηματική διαδικασία. Δεν είναι ποιοτικό συμπέρασμα.
Για μία μεταβολή της θέσης : ΘΜΚΕ στο σώμα ΔΚ = Wβάρους σώματος συν-πλην Wδύναμης από τη ράβδο στο σώμα.
ΘΜΚΕ στο σύστημα ΔΚ = Wβάρους σώματος
Άρα Wδύναμης από τη ράβδο στο σώμα. = 0 . Δηλαδή η F από τη ράβδ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Μια στρεφόμενη αβαρής ράβδος ασκεί μόνο ακτινική δύναμη; πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Μια απάντηση
Αν η δύναμη από τη ράβδο στο σώμα δεν είναι κάθετη στην ταχύτητα ( ακτινική) , το έργο της πρέπει να προστεθεί ή να αφαιρεθεί στο ΘΜΚΕ στο σώμα. Δηλαδή το σώμα θα ήταν λίγο πιο κάτω ή λίγο πιο πάνω από τη θέση που βγαίνει κατά την εφαρμογή της ΑΔΜΕ, στο σύστημα ράβδος-σώμα με mρ=0
Άτοπο.
Νομίζω ότι η μεγάλη ανάλυση δημιουργεί χάο…[Περισσότερα] -
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο μαθήματος 5 και 6 στις κρούσεις πριν από 1 μήνα
Τελειώνω τις αναρτήσεις με τα < ΣΧΕΔΙΟ 5 + ΣΧΕΔΙΟ 6 > για τις κρούσεις Γ Λυκείου και των ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ των ερωτήσεων του ΣΧΕΔΙΟΥ 4.
Στο ΣΧΕΔΙΟ 6 , όλες οι κατηγορίες έχουν λυμένο παράδειγμα και αντίστοιχη
( λίγο πιο δύσκολη) εφαρμογή.
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) είναι δύσκολα. Μπορούν οι υποψήφιοι αφού μελετήσουν το παράδειγμα και τη…[Περισσότερα] -
H/o Πανανάς Γιάννης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μήνα
Σχέδιο μαθήματος 5 και 6 στις κρούσεις
Σχέδιο μαθήματος 5 Σχέδιο μαθήματος 6 Απαντήσεις ερωτήσεων του σχεδίου 4 -
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο μαθήματος 3 και 4 στις κρούσεις πριν από 1 μήνα
Καλημέρα Διονύση
Ευχαριστώ για το σχόλιο.
Ελπίζω η εργασία αυτή να βοηθήσει κάποιους συναδέλφους και κάποιους υποψήφιους.
Να είσαι καλά.
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο μαθήματος 3 και 4 στις κρούσεις πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Συνεχίζω με την ανάρτηση των < ΣΧΕΔΙΟ 3 + ΣΧΕΔΙΟ 4 > για τις κρούσεις Γ Λυκείου και των ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ των ερωτήσεων του ΣΧΕΔΙΟΥ 2.
Σε κάθε περίπτωση των Σχεδίων αυτών , εκτός από τα φαινόμενα και τους νόμους που ισχύουν ,περιέχονται ένα λυμένο παράδειγμα και μία αντίστοιχη
( λίγο πιο δύσκολη ) εφαρμογή.
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) εί…[Περισσότερα] -
H/o Πανανάς Γιάννης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Σχέδιο μαθήματος 3 και 4 στις κρούσεις
Σχέδιο μαθήματος 3 Σχέδιο μαθήματος 4 Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχεδίου 2-
Συνεχίζω με την ανάρτηση των < ΣΧΕΔΙΟ 3 + ΣΧΕΔΙΟ 4 > για τις κρούσεις Γ Λυκείου και των ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ των ερωτήσεων του ΣΧΕΔΙΟΥ 2.
Σε κάθε περίπτωση των Σχεδίων αυτών , εκτός από τα φαινόμενα και τους νόμους που ισχύουν ,περιέχονται ένα λυμένο παράδειγμα και μία αντίστοιχη
( λίγο πιο δύσκολη ) εφαρμογή.
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) είναι δύσκολα. Μπορούν οι υποψήφιοι αφού μελετήσουν το παράδειγμα και τηλύση του ,να το λύσουν μόνοι τους και μετά να προσπαθήσουν τη εφαρμογή.
Στο επόμενο θα αναρτήσω τα < ΣΧΕΔΙΟ 5 + ΣΧΕΔΙΟ 6 > και κλείνει ο κύκλος των ΣΧ. ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
Για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις , το mail μου είναι στην τελευταία σελίδα.
-
Καλημέρα Γιάννη.
Πολύ μεγάλη και αναλυτική δουλειά.
Σε ευχαριστούμε που την μοιράζεσαι μαζί μας… -
Καλημέρα Διονύση
Ευχαριστώ για το σχόλιο.
Ελπίζω η εργασία αυτή να βοηθήσει κάποιους συναδέλφους και κάποιους υποψήφιους.
Να είσαι καλά.
-
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο Μαθήματος 1 στις κρούσεις Γ Λυκείου πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Θεώνη σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Να είσαι καλά.
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο μαθήματος 2 στις κρούσεις Γ Λυκείου πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Για όσους ασχολήθηκαν ή θα ασχοληθούν με το Σχέδιο 2 .
Στην ΑΣΚΗΣΗ 1 το στοιχείο 25% είναι λάθος . Το σωστό είναι 75%. Να παραλειφθεί η ερώτηση δ.
Επίσης να παραλειφθεί η ΑΣΚΗΣΗ 2. -
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο μαθήματος 2 στις κρούσεις Γ Λυκείου πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Στο τέλος του ΣΧΕΔΙΟΥ 2 δίνω τις ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ και τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ του ΣΧΕΔΙΟΥ 1.
Τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ του ΣΧΕΔΙΟΥ 2 θα τις δώσω στο επόμενο ΣΧΕΔΙΟ 3 + ΣΧΕΔΙΟ 4
Για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις , το mail μου είναι στην τελευταία σελίδα.
-
H/o Πανανάς Γιάννης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Σχέδιο μαθήματος 2 στις κρούσεις Γ Λυκείου
Σχέδιο Μαθήματος 2-
Στο τέλος του ΣΧΕΔΙΟΥ 2 δίνω τις ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ και τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ του ΣΧΕΔΙΟΥ 1.
Τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ του ΣΧΕΔΙΟΥ 2 θα τις δώσω στο επόμενο ΣΧΕΔΙΟ 3 + ΣΧΕΔΙΟ 4
Για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις , το mail μου είναι στην τελευταία σελίδα.
-
Για όσους ασχολήθηκαν ή θα ασχοληθούν με το Σχέδιο 2 .
Στην ΑΣΚΗΣΗ 1 το στοιχείο 25% είναι λάθος . Το σωστό είναι 75%. Να παραλειφθεί η ερώτηση δ.
Επίσης να παραλειφθεί η ΑΣΚΗΣΗ 2.
-
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Σχέδιο Μαθήματος 1 στις κρούσεις Γ Λυκείου πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Συνεχίζω με την ανάρτηση του Σχ, Μαθ. 1 για τις κρούσεις Γ Λυκείου.
Οι απαντήσεις των ερωτήσεων του Σχ. Μαθ. 1 θα αναρτηθούν στο τέλος του επόμενου ( Σχ. Μαθ. 2 ).
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) είναι δύσκολα. Μπορούν οι υποψήφιοι αφού μελετήσουν το παράδειγμα και τη λύση του ,να το λύσουν μόνοι τους και
μετά να προσπαθήσουν τη εφαρμογή.
Γι…[Περισσότερα] -
H/o Πανανάς Γιάννης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Σχέδιο Μαθήματος 1 στις κρούσεις Γ Λυκείου
Σχέδιο Μαθήματος 1-
Συνεχίζω με την ανάρτηση του Σχ, Μαθ. 1 για τις κρούσεις Γ Λυκείου.
Οι απαντήσεις των ερωτήσεων του Σχ. Μαθ. 1 θα αναρτηθούν στο τέλος του επόμενου ( Σχ. Μαθ. 2 ).
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) είναι δύσκολα. Μπορούν οι υποψήφιοι αφού μελετήσουν το παράδειγμα και τη λύση του ,να το λύσουν μόνοι τους και
μετά να προσπαθήσουν τη εφαρμογή.
Για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις , το mail μου είναι στην τελευταία σελίδα.
-
Πολύ προσεγμένο σχέδιο μαθήματος! Μπράβο σας! Σας ευχαριστούμε πολύ.
-
Θεώνη σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Να είσαι καλά.
-
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Εισαγωγή στις κρούσεις Γ Λυκείου πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Κώστα και ακούραστε Διονύση ευχαριστώ για το σχόλιο.
Να είστε καλά. -
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Εισαγωγή στις κρούσεις Γ Λυκείου πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Καλή σχολική χρονιά.
Για τους συναδέλφους κυρίως των σχολείων που αρχίζουν τη ύλη της Γ Λυκείου το Σεπτέμβρη και τουςμαθητές ,προτείνω τον τρόπο διδασκαλίας με σχέδια μαθήματος. Στις ΚΡΟΥΣΕΙΣ θα αναρτήσω την ΕΙΣΑΓΩΓΗ και 6 ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ , σε τέσσερις περίπου εβδομάδες.
Μπορεί να είναι χρήσιμα σε κάποιο…[Περισσότερα] -
H/o Πανανάς Γιάννης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Εισαγωγή στις κρούσεις Γ Λυκείου
Εισαγωγή στις κρούσεις-
Καλή σχολική χρονιά.
Για τους συναδέλφους κυρίως των σχολείων που αρχίζουν τη ύλη της Γ Λυκείου το Σεπτέμβρη και τουςμαθητές ,προτείνω τον τρόπο διδασκαλίας με σχέδια μαθήματος. Στις ΚΡΟΥΣΕΙΣ θα αναρτήσω την ΕΙΣΑΓΩΓΗ και 6 ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ , σε τέσσερις περίπου εβδομάδες.
Μπορεί να είναι χρήσιμα σε κάποιους. Ευχαριστώ το ylikonet για τη φιλοξενία.
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) είναι δύσκολα. Μπορούν οι υποψήφιοι αφού μελετήσουν το παράδειγμα και τη λύση του ,να το λύσουν μόνοι τους και μετά να προσπαθήσουν τη εφαρμογή.
Για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις , το mail μου είναι στην τελευταία σελίδα. -
Πολύ καλή δουλειά (όπως συνηθίζεις).
Είμαι βέβαιος ότι η ανάρτηση θα κάνει “αίσθηση”, δεδομένης της “ζήτησης” για υλικό διδασκαλίας από τους συναδέλφους.
Θα ανα-δημοσιεύσω την ανάρτηση σου και σε ευχαριστώ για την χρόνο σου να μας την δώσεις.
Καλή συνέχεια, εννοείται ότι την περιμένουμε :-).
-
Κώστα και ακούραστε Διονύση ευχαριστώ για το σχόλιο.
Να είστε καλά. -
Καλή σχολική χρονιά Γιάννη.
Μεγάλη δουλειά!!!
Περιμένουμε και τη συνέχεια..
-
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Θέματα Φυσικής στις Πανελλαδικές 2025 πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Στο Δ4 υπάρχει θέμα με τους ….θεματοδότες.
Αν δεν γνωρίζεις μία δύναμη ( δεν οφείλεις ) στη δοκό , πως θα πάρεις Στ=0 ; -
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Κύλιση δίσκου στην εξωτερική επιφάνεια κυλίνδρου πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Γειά σου Γιάννη.
Γράφω ότι η ω1 είναι η γωνιακή ταχύτητα του δίσκου ως προς το κέντρο μάζας
του που βγαίνει το ίδιο με αυτό που γράφεις . Το κέντρο μάζας του δίσκου
περιστρέφεται με ω2 ως προς το κέντρο του κιλίνδρου ( ο οποίος είναι ακλόνητος ) που γράφω στη δεύτερη πρόταση. Απέφυγα τη χρήση ΄ κινούμενος παρατηρητής , ιδιοπεριστροφή ΄ και…[Περισσότερα] -
H/o Πανανάς Γιάννης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Κύλιση δίσκου στην εξωτερική επιφάνεια κυλίνδρου
Ο ομογενής δίσκος ακτίνας R1 κυλίεται χωρίς ολίσθηση στην ακλόνητη, κυλινδρική επιφάνεια ακτίνας R2. Ο δίσκος στρέφεται με γωνιακή ταχύτητα μέτ […]-
Γεια σου Γιάννη.
Μια προσομοίωση καλής ακρίβειας:
Οι ακτίνες είναι 2m και 3m και η ταχύτητα 2m/s.
Αν δεν έχεις το i.p. ένα στιγμιότυπο:
https://i.ibb.co/PZF0sK6v/Screenshot-1.pngΑπό την τροχιά καταλαβαίνουμε ότι δεν ολισθαίνει.
Οι γωνιακές ταχύτητες είναι 1 rad/s και 0,4rad/s. -
Έχω γράψει ανάποδα τις ετικέτες των ω1 και ω2.
Πάντως κάτι διαφορετικό βγαίνει εκτός αν δεν έχω καταλάβει την εκφώνηση καλά. -
Αν έχω καταλάβει καλά την εκφώνηση:
https://i.ibb.co/7fkSjh1/Screenshot-1.png -
Ίσως εννοείς ότι η ω1 είναι η γωνιακή ταχύτητα ως προς παρατηρητή που περπατάει πάνω στον κύλινδρο μαζί με τον δίσκο. Έναν παρατηρητή δηλαδή που ο προσανατολισμός του αλλάζει με γωνιακή ταχύτητα ω2.
Αν αυτό εννοείς τότε αυτός ο παρατηρητής βλέπει τον δίσκο να περιστρέφεται με γωνιακή ταχύτητα ίση με 0,6 rad/s.
Τότε όντως 1rad/s = 0,4rad/s +0,6 rad/s -
Γειά σου Γιάννη.
Γράφω ότι η ω1 είναι η γωνιακή ταχύτητα του δίσκου ως προς το κέντρο μάζας
του που βγαίνει το ίδιο με αυτό που γράφεις . Το κέντρο μάζας του δίσκου
περιστρέφεται με ω2 ως προς το κέντρο του κιλίνδρου ( ο οποίος είναι ακλόνητος ) που γράφω στη δεύτερη πρόταση. Απέφυγα τη χρήση ΄ κινούμενος παρατηρητής , ιδιοπεριστροφή ΄ και προσπάθησα να το απαντήσω όσο πιο κοντά γίνεται στις γνώσεις του σχολικού. Είνσι δύσκολο θέμα και δεν θα έπρεπε να το βάλω στο επαναληπτικό. Το κατάλαβα μετά.
-
-
Ο/η Πανανάς Γιάννης σχολίασε το άρθρο Επαναληπτικό Διαγώνισμα Φυσικής 2025 πριν από 5 μήνες, 2 εβδομάδες
Μετά την απόσυρση έστειλα στον Αποστόλη το νέο διαγώνισμα με άλλο
Γ ΘΕΜΑ και τις απαραίτητες διορθώσεις στο Δ. Τα υπόλοιπα είναι ίδια.
Καλημέρα σε όλους. - Φόρτωσε Περισσότερα
Τελειώνω τις αναρτήσεις με τα < ΣΧΕΔΙΟ 5 + ΣΧΕΔΙΟ 6 > για τις κρούσεις Γ Λυκείου και των ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ των ερωτήσεων του ΣΧΕΔΙΟΥ 4.
Στο ΣΧΕΔΙΟ 6 , όλες οι κατηγορίες έχουν λυμένο παράδειγμα και αντίστοιχη
( λίγο πιο δύσκολη) εφαρμογή.
Τα θέματα με το σύμβολο (Δ) είναι δύσκολα. Μπορούν οι υποψήφιοι αφού μελετήσουν το παράδειγμα και τη λύση του ,να το λύσουν μόνοι τους και μετά να προσπαθήσουν τη εφαρμογή.
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ολοκληρώνεται με θέματα Α-Β-Γ στα πρότυπα των πανελλαδικών εξετάσεων ( Τα θέματα Δ αναφέρονται σε διαφορετικά τμήματα της ύλης και αποτελούν αντικείμενο ξεχωριστού κεφαλαίου) . Οι λύσεις των θεμάτων και των εφαρμογών είναι στο τέλος της εργασίας.
Για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις , το mail μου είναι στην τελευταία σελίδα.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αποστόλη και στο Διονύση.
Καλημέρα Γιάννη και σε ευχαριστούμε για τη μεγάλη προσφορά σου!