web analytics

Σχόλια για τα θέματα Χημείας 2018

Screenshot_1-26-600x395

Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη Χημεία του 2018.

Δείτε όλα τα θέματα με κλικ εδώ.

Τα θέματα εσπερινών ΓΕΛ

 

Απαντήσεις των θεμάτων από τον Βασίλη Δουκατζή εδώ.

Απαντήσεις των θεμάτων από τον Αντώνη Μπαλτζόπουλο εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
127 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διαμαντής Λαζαρής
15/06/2018 4:50 ΜΜ

Στο Γ1β λεγοντας "παραπάνω αντιδραστηρια " πολλά παιδιά καταλαβαν(και καλά έκαναν) τα αμέσως παραπανω δηλαδη αυτά που έλεγε η προηγουμενη προταση δηλ τα Χ ,Ψ και διάλεξαν(με βαριά καρδια) το HCL  λόγω όξινου χαρακτηρα που διαπιστώνεται πιο εύκολα.Και εγω ,τελειώνοντας την προηγούμενη πρόταση με "τα αντιδραστηρια Χ,Ψ" και ξεκινώντας η επόμενη ¨" ποιό από τα παραπάνω αντ\ρια" τα Χ ,Ψ κατάλαβα.  .Καποια αλλα παιδια κατάλαβαν τα λιγο παραπάνω δηλαδη τα αντιδραστήρια του διαγράμματος και διαλεξαν το Br2 . Τελικά πόσο παραπάνω ενοούσαν ;Έπρεπε να δωθει διευκρινηση για το ποσο παραπάνω ενοούσαν.Εκτιμώ πρέπει να ληφθούν σωστα όλα.

Επίσης στο Δ3α κάποια φροντηστηρια είπαν ότι το οξυ αντιδρα με τα OH- και κάποια άλλα φροντιστηρια είπαν ότι το οξυ αντιδρα με την βάση HCOO-.Δύο εντελως αντιθετες  προσεγγισεις που οδηγούν στο ίδιο αποτελεσμα .Τι ισχύει τελικά; τι γινεται με τα ΟΗ- που παραγονται στην δευτερη περίπτωση;

Θα ήθελα μια υπευθυνη απάντηση. Αν έχουν βαση αυτά που λεω νομίζω ότι πρεπει να προωθηθούν αρμοδίως

Πέτρος Μούγιος
15/06/2018 5:08 ΜΜ
Απάντηση σε  Ντίνα Στυλιανού

Το οποίο το είδε και το παρατήρησε ένας μαθητής που εξέτασα προφορικα! (ήταν άριστος βέβαια) 

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
15/06/2018 5:11 ΜΜ

Καλησπέρα και από μένα στην παρέα!

Η δική μου άποψη για τα θέματα είναι ότι είναι μεν πιο πολλά σε σχέση με πέρυσι, αλλά πιο εύκολα.

Προς τον συντοπίτη μου τον Θ. Διαμαντένια.

Θεολόγη το Ο κάνει δύο ομοιοπολικούς δεσμούς με το Η και τον C. Λόγω ηλεκτραρνητικότητας τραβά προς την μεριά του το ένα κοινό ζεύγος C-O προς την μεριά του γι' αυτό και -1 από το Ο. Διαφορετικά μπορούμε να δούμε ότι το ΟΗ έχει Α.Ο. -1. οπότε σωστή απάντηση είναι η δ όπως την έδωσε ο Παναγιώτης.

Ας συνοψίσουμε τις προτεινόμενες απαντήσεις.

Πέτρος Μούγιος
15/06/2018 5:11 ΜΜ
Απάντηση σε  Νικος Γουλοπουλος

Συμφωνώ, φαίνεται να αρκεί (αν και οι επίσημες οδηγίες το i το δικαιολογούν με βάση το ΔΗ)

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Απο την ανακοίνωση της ΕΕΧ

ανακοίνωση ΕΕΧ

"για το ερώτημα Δ3γ: παρότι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, θα έπρεπε να αναφέρεται σε ποιο δοχείο αναφέρεται η ερώτηση, καθότι καμία αναφορά σε δοχείο δεν έχει γίνει. "

Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία το ότι αυξάνεται υποθετικά και μόνο ο όγκος κάποιου δοχείου;! Το οποίο δοχείο περιέχει διάλυμα;

Η αύξηση όγκου αναφέρεται σε δοχεία με έμβολο τα οποία περιέχουν αέριο(α). Εδω είναι λανθασμένη η περιγραφή της εκφώνησης.

Επίσης το Δ3(α) δεν μπορεί να απαντηθεί με βάση το σχολικό βιβλίο. 

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Βασίλη, στις απαντήσεις σου για το Δ3γ διαβάζω:

" .. τα μεταφέρουμε απλώς σε δοχείο μεγαλύτερου όγκου  "  .

Βέβαια αυτό δεν προκύπτει μα βάση την εκφώνηση, δεν μιλάει για άλλο δοχείο αλλά για το ίδιο το οποίο .. "διαστέλεται" …

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
15/06/2018 5:47 ΜΜ

Δημήτρη καλησπέρα!

Πες το και έτσι, θα μπορούσε να βρίσκεται μέσα σε έμβολο, το ίδιο δεν είναι;

Προφανώς για το -COOH + RMgX το πάμε με βάση τι ξέρει ο μαθητής από το σχολικό του βιβλίο.

Αντιγόνη Βαρδάκη
15/06/2018 5:47 ΜΜ
Απάντηση σε  Γιώργος Πατούλιας

Οι αριθμοί οξείδωσης υπολογίζονται και με άλλο τρόπο.

Δουλεύοντας στο τμήμα -CH2OH της ένωσης με το αλγεβρικό άθροισμα. Ομοίως στο τμήμα -CHOH….

Αλλά, ναι, πρέπει να γνωρίζουν ηλεκτραρνητικότητες (τη σειρά στα αμέταλλα στοιχεία)

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Βασίλη,

Για το grignard συμφωνώ, δεν δημιουργεί σύγχυση.

Στο Δ3(γ) είναι επιστημονικά λανθασμένη η διατύπωση..

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
15/06/2018 5:57 ΜΜ
Απάντηση σε  Κώστας Μούγιος

Όχι συνάδελφε ΕΚΙ είναι. Δεν υπάρχει ποτέ NaOH σε υδατικό διάλυμα, παρά μόνο Na+ και ΟΗ- .

Μη κοιτάς που το βιβλίο έχει αναγάγει τις ιοντικές αντιδράσεις σε μοριακές!!!

Χρηστος Κυριαζης
15/06/2018 5:57 ΜΜ

Γεια σε ολους!!! Ημουν και εγω ενας απο τους εξεταζομενους σημερα!!!Σε σχετικα ευκολα θεματα αλλα πιο ευρηματικα θεωρω πως εχασα το 100 αδικα πραγματικα αδικα….εχω χασει δυο μόρια: 1 στο γ1β και 1 στο Δ3γ…ομολογω πως στο Δ3 δεν ειδα αυτο με τον ογκο του δοχειου τελος παντων αυτου του γυαλινου σκευους και δουλεψα λοιπον την ασκηση με μεταβολη ογκου αιτιολογώντας με Kb οτι πεφτει στιγμιαια και η ισορροπια μετατοπιζεται επειδη η θερμ ειναι σταθερη και πρεπει να ξαναγινει η Κb ιση με την αρχικη…ετσι η ζητουμενη συγκεντρωση μειωνεται και λογω μειωσης μολ και λογω αυξησης ογκου…επιπλεον στο γ1β θεωρω τελειως αστοχη την εκφωνηση και δεν θεωρω οτι πρεπει να γινουμε ουτε μάντεις ούτε "φιλόλογοι" για να ερμηνευσουμε μια τοσο απλη λεξη…οταν μας εχει ζητηθει απο πανω να βρουμε τις ταδε ενωσεις και τα 2 αντιδραστηρια ειναι δυνατον και ρωτάει απο κατω ποιο να διαλεξουμε;;;πραγματικα ειναι πολυ ασχημη διατυπωση…θα μπορουσαν να ζητησουν πολυ απλα ποιες οι α,β,γ;δ,…..και μετα να κανουν την συγκεκριμενη ερωτηση χωρις να εχουν τονισει απο πανω για αντιδραστηρια…ξερω οτι μια τοποθετηση εδω δεν ειναι αρκετη αλλα ισως αποτελεσει το έναυσμα…ειναι αδικο σε μια τετοια προσπαθεια να στερεισαι τη "γλυκα" του 100 επειδη καποιοι δεν ξερουν να φτιαχνουν σαφεστατες εκφωνησεις!!! ΜΙΛΑΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ….   

Αντιγόνη Βαρδάκη
15/06/2018 6:04 ΜΜ
Απάντηση σε  Βασίλης Δουκατζής

Κ. Δουκατζή , γράφετε παραπάνω ότι το -ΟΗ έχει Α.Ο. -1 (?) 

Τι ακριβώς εννοείτε?

Ο αριθμός οξείδωσης του Ο είναι -2 και του Η είναι +1. Το φορτίο του ανιόντος – ΟΗ είναι -1 (όχι Α.Ο.)  

Αντιγόνη Βαρδάκη
15/06/2018 6:09 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

Εδώ, βέβαια, δεν έχουμε ανιόν υδροξειδίου ΟΗ- 

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
15/06/2018 6:09 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

Καλησπέρα Αντιγόνη αυτό ήθελα να πω, αλλά …. 
Τέλος πάντων είπα να αποφύγω να γράψω πολλά αλλά δημιουργούνται παρανοήσεις.
Το Ο ως πιο ηλεκτραρνητικό από τον C “τραβά” το ένα κοινό τους ζεύγος προς την μεριά του άρα από εκεί λογίζουμε τον C +1 και έχουμε ακόμη επί 2 το -1 από το ζεύγος C-H, οπότε η ‘περιφέρεια” έχει συνολικά +1 -1 -1 = -1 και για να το μηδενίσουμε έχουμε συνολικά για τον C, (A.O.) +1.
Είναι λίγο(;) κομπογιαννίτικο να σκέφτεσαι το ΟΗ- ως ένα, αλλά καταλλήγεις γρήγορα στο αποτέλεσμα.
Ζητώ συγνώμη αν κάποιους αντί να τους ξεμπερδέψω τους μπέρδεψα!

Ηλίας Τσαφόγιαννος

Στο θεμα Δ3 , η διατυπωση ειναι ατυχης. Δεν απευθυνεται σε μας αλλα σε μαθητες. Στο σχημα του Β2γ δεν υπαρχει ενδειξη  για τον χρονο των δυο πειραματων, οπως ευστοχα υπαρχει στην αναρτηση του Κωστα Χαρκοπλια. Και κατι ακομα. Οι λυτες τι ρολο παιζουν; Δεν ειναι για να εντοπιζουν και πιθανα λαθη διατυπωσης  και να προτεινουν;