Γραπτή εξέταση στην οριζόντια βολή

 

ΘΕΜΑ Β

Μια μπάλα εκτοξεύεται οριζόντια, από την ταράτσα μιας πολυκατοικίας ύψους Η, με αρχική ταχύτητα υ0 = 30 m/s. Σε οριζόντια απόσταση d = 90 m από την πολυκατοικία βρίσκεται ένας κατακόρυφος στύλος που στηρίζεται στο έδαφος, ο οποίος έχει ύψος h = 50 m. Δίνεται η επιτάχυνση της βαρύτητας g = 10 m/s2, ενώ η αντίσταση του αέρα θεωρείται αμελητέα.

Β1. Παίρνοντας σύστημα αξόνων x, y όπως στο σχήμα (και με τον καθορισμένο προσανατολισμό), να γράψετε τις εξισώσεις x = x(t) και y = y(t) για τις συντεταγμένες θέσης της μπάλας.

Β2. Ποιο το ύψος της πολυκατοικίας, ώστε η μπάλα να περάσει εφαπτομενικά πάνω από το στύλο;

Β3. Ποιο το μέτρο της ταχύτητας της μπάλας όταν περνά πάνω από το στύλο;

Β4. Αν η πολυκατοικία έχει ύψος H = 70 m, ποιο το μέτρο της αρχικής ταχύτητας της μπάλας, ώστε να περάσει εφαπτομενικά πάνω από τον ίδιο στύλο;

Μονάδες 10 + 20 + 20 + 20 = 70

Γραπτή εξέταση στην οριζόντια βολή 2018-19

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιώργος Κόμης
05/10/2018 10:35 ΜΜ

Καλησπέρα Θοδωρή.

Το θέμα Α εξετάζει ουσιαστικές γνώσεις στην οριζόντια βολή. Πρώτα ο μαθητής πρέπει να έχει κατανοήσει αυτά.

Στο Β παρατηρώ ότι κυρίως δουλεύεις με μετατοπίσεις και όχι με εξισώσεις θέσης. Ίσως έτσι περνά η λύση πιο εύκολα στους μαθητές. Δεν έχω κατασταλαγμένη άποψη. Εγώ θα έγραφα εξισώσεις θέσης. Θα το δώσω στους μαθητές μου να το γράψουν σπίτι και θα δω αν δεν υπάρχει η έξωθεν βοήθεια πως θα το δουλέψουν. 

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
05/10/2018 10:43 ΜΜ

Θοδωρή καλησπέρα

Ωραίο τεστ και ουσιαστικό. Σαν τελευταίο ερώτημα θα έβαζα ΄΄Ποιες οι επιτρεπτές τιμές της ταχύτητας εκτόξευσης ώστε η μπάλα να χτυπήσει τον στύλο΄΄

Στο τέλος διόρθωσε την μονάδα μέτρησης της ταχύτητας που σου έχει ξεφύγει.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή.

Το "πυροβολικό" έχει την τιμητική του αυτές τις μέρες .

Ωραίες ασκήσεις με στόχους κοντινούς που πρέπει όλοι να πετυχαίνουν και ποιό μακρινούς για όσους είναι ρέκτες των απαιτητικών.

Καλό βράδυ

Διονύσης Μάργαρης
06/10/2018 8:44 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή.

Προσγειωμένο και μετρημένο το διαγώνισμά σου, ελπίζω να έχεις και καλά αποτελέσματα.

Όσον αφορά το θέμα της θέσης ή της μετατόπισης που βάζει ο Γιώργος, το τελευταίο διάστημα έχει μπει σε συζήτηση και για την Α΄τάξη.

Οι προσωπικές μου αναρτήσεις στηρίζονται στις μετατοπίσεις, αφού νομίζω ότι δύσκολα μπορεί ένας μέσος μαθητής της Α΄Λυκείου, κάνοντας τα πρώτα του βήματα στη λυκειακή φυσική, μπορεί να δουλέψει με θέσεις.

Αλλά:

Αλλά νομίζω ότι το αντίθετο πρέπει να επιδιωχθεί με τη διδασκαλία της οριζόντιας βολής. Είναι μια ευκαιρία να γίνει το επόμενο βήμα, διδάσκεται σε τμήμα προσανατολισμού (έστω και αν είναι μαθητές που θα πάνε οικονομικά, μαθηματικά θα δώσουν και το να εξασκηθούν να δουλέψουν σε άξονες x, y καλό θα τους κάνει…. μένει βέβαια να πειστούν!), αλλά κυρίως υποτίθεται ότι έχουν προχωρήσει σε σχέση με πριν ένα χρόνο… Αν δεν εξασκηθούν εδώ να δουλέψουν με συντεταγμένες, πότε θα το κάνουν;

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
06/10/2018 11:45 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή, μου άρεσε το τεστ αλλά κυρίως μου άρεσε η επιλογή των θεμάτων σε συνδυασμό με το υλικό που έχεις. Το θεωρώ τρομερά σημαντικό. Και κάτι δικό μας ΠΆΜΕ ΓΕΡΑ