web analytics

Σχόλια για τα θέματα Φυσικής 2019.

Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη φυσική του 2019.

Δείτε και από εδώ τα θέματα:

Θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2019.

ή με κλικ εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
260 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αθανάσιος Παπαδημητρίου

Συνάδελφοι καλησπέρα μόλις γύρισα από το βαθμολογικό κέντρο κανένας μαθητής δεν έλυσε το θέμα Β3 προσέχοντας ότι κινείται σε οριζόντιο δάπεδο, τους παραπλανήσε το σχήμα το οποίο δεν είχε κάτοψη . Επίσης θεωρώ ότι το το θέμα ήταν κακοδιατυπωμενο. Δεν ανέφερε καθαρά τι συμβαίνει με τις τριβές λέει ότι δεν υπάρχουν τριβές αλλά δεν καθορίζει που δεν υπάρχουν τριβές. Αν η απουσια τριβων αναφερεται στο δαπεδο τοτε τι γινεται με τον αξονα, εαν αναφερονται στον αξονα τοτε τι γινεται μετο δαπεδο. Ζητησα απο τον εποπτη να ζητηθει αλλαγη της εκφωνησης , οπου να τονιζεται οτι δεν υπαρχουν τριβες ουτε στο δαπεδο ουτε στον αξονα (τοτε πιστευω οτι τα παιδια θα προσεχαν την κινηση σε οριζοντιο δαπεδο), αλλα δεν εγινε τιποτε. Ειναι κριμα να μπερδευει η εκφωνηση τα παιδια (η σημερινη ηλικια προσεχει περισσοτερο τις εικονες)

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλησπέρα Θανάση. Οι διατυπώσεις σε εκφωνήσεις πρέπει οπωσδήποτε να είναι σαφείς, ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρανοήσεων, οπότε έχεις δίκιο. Από την άλλη βέβαια, αναφέρεται ότι η ράβδος είναι σε οριζόντιο δάπεδο και «εκβιάζοντας» τη λύση, αν στρεφόταν σε κατακόρυφο επίπεδο, η γωνιακή της επιτάχυνση δεν θα ήταν σταθερή, οπότε δεν θα ετίθετο ζήτημα εύρευσης χρόνου…

Γκαλερίδης Δημήτριος

Ευχαριστώ πολύ κύριε Διονύση!

Πάντως και εγώ από αυτά που άκουσα ελάχιστοι λύσαν το Β3 λόγω της παρανόησης που αναφέρατε προηγουμένως και γενικότερα υπήρξε μια σύγχυση.

Επίσης τόσο καιρό δεν ήμουν μέλος αλλα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους εσάς για το μεράκι σας που αποτυπώνεται στις ασκήσεις που δημοσιεύετε! Να ξέρετε με βοηθήσατε πάρα πολύ να αναπτύξω "φυσική σκέψη" καθώς και να αντιμετωπίζω σε βάθος τα εξεταζόμενα φαινόμενα χωρίς άγχος!

Συγχαρητήρια και πάλι για τη δουλειά όλων σας!

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
12/06/2019 5:54 ΜΜ

Καλησπέρα συναδελφοι.

Διαβάζω τις παρατηρήσεις σας (αλλά και από άλλες πληροφορίες που μου έρχονται), βγαίνει το συμπέρασμα ότι οι μαθητές δεν κατάλαβαν σε τι αναφερόταν το ερώτημα Β3.

Έτσι πήγα να διαβάσω ξανά τις εκφωνήσεις. Γράφεται:

"Λεπτή ισοπαχής ομογενής ράβδος μήκους L και μάζας Μ μπορεί να περιστρέφεται πάνω σε οριζόντιο επίπεδο χωρίς τριβές γύρω από κατακόρυφο άξονα που περνά από το άκρο της Ο και είναι κάθετος στο επίπεδο."

Συνάδελφοι δεν φταίει η εκφώνηση!

Το ότι οι μαθητές δεν μαθαίνουν να διαβάζουν την εκφώνηση, είναι ένα πρόβλημα, αλλά εξετάζονται και σε αυτό!

Αν δεν μπορούν να διαβάσουν την εκφώνηση, απλά κοιτάνε ένα σχήμα και απαντούν, σε ό,τι κατάλαβαν είναι ένα πράγμα στο οποίο θα αξιολογηθούν…

 

Αθανάσιος Παπαδημητρίου
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Σωστα Διονυση αλλα

1)Μας ενδιαφερει να βαλουμε "παγιδες" στην εκφωνηση να δουμε ποσο σωστα ελληνικα καταλαβαινουν οι μαθητες μας; (Νομιζω αυτο ειναι στοχος αλλου μαθηματος)

2)Μιλωντας για εκφωνηση, τι γινεται για τις τριβες; Εχω θεσει το θεμα πιο πανω

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
12/06/2019 6:03 ΜΜ

Καλησπέρα σε όλους

δυο λόγια και από μένα για τα θέματα συνολικά και επιμέρους.

Στο Α θέμα δύο τουλάχιστον από τα θέματα (Α2, Α4) απαιτούσαν πράξεις . το Α2 θα μπορούσε να είναι και ένα εύκολο Β θέμα.

Στο Α5 το ε δίνει μεν ακριβώς τη διατύπωση του σχολικού αλλά και εκεί δεν είναι σωστά διατυπωμένο, οπότε γιατί να μην το φτιάξουμε εμείς σωστά και να το δώσουμε στα παιδιά;

Στο Β θέμα το Β2 ήταν μία κανονική άσκηση ρευστού δηλαδή ένα Γ θέμα.

Το Β3 ήταν ένα διατυπωμένο σωστά μόνο κατά τη φράση θέμα. Στη σημερινή εποχή ένα σχήμα που να αποτύπωνε με σαφήνεια το φαινόμενο θα ήταν πολύ εύκολο να γίνει. επίσης ήταν ένα θέμα σαν μία άσκηση δηλαδή πλησιάζει περισσότερο προς ένα ακόμη Γ θέμα παρά ένα Β.

Το Γ θέμα σαφές και διατυπωμένο σωστά.

Το Δ θέμα επίσης αλλά αρκετά μεγάλο σε χρόνο όπως και όλο το διαγώνισμα καθώς θα συμφωνήσω με τον Αποστόλη ότι εμείς θέλουμε πρόχειρα 1,5 ώρες, οι μαθητές πόσο θέλουν κύριοι; Πάντως όχι μόνο τρεις.

Κατά τα άλλα θα ήθελα όσο γίνεται οι εκάστοτε θεματοδότες να έχουν στο μυαλό τους ότι ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ!!!

 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
12/06/2019 6:27 ΜΜ

Θανάση, το "χωρίς τριβές" νομίζω ότι καλύπτει το πρόβλημα και για το επίπεδο και για τον άξονα.

Ακόμα και "κατ΄οικονομία" να το δούμε, δεν υπάρχουν στοιχεία για να μπορέσει κάποιος να ασχοληθεί με την επίδραση των τριβών στον άξονα. Τι θα μπορούσε δηλαδή να σκεφτεί που θα τον οδηγούσε σε άλλο δρόμο και σε άλλο αποτέλεσμα;

Από κει και πέρα, δεν είπα ότι πρέπει να μπαίνουν παγίδες στα ερωτήματα και προσωπικά σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο σχήμα γράφω "κάτοψη"…

Θα μπορούσε να έχει δοθεί μαζί με το σχήμα ή να δοθεί το σχήμα σε τριδιάστατη εκδοχή, οπότε να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα.

Αλλά δεν νομίζω ότι δόθηκε σαν παγίδα…

Αθανάσιος Παπαδημητρίου
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονυση νομιζω οτι συμφωνουμε διαφωνωντας

1)Αν ισχυριστουμε οτι η εκφωνηση ηταν σαφης και  οτι το οριζοντιος εφτανε και επρεπε οι μαθητες να δωσουν τη δεουσα προσοχη και να καταλαβουν οτι το σχημα ηταν κατοψη, τοτε αντιτασσω οτι η εκφωνηση επασχε γιατι δεν ηταν σαφης ως προς τις τριβες. (Σε αυτη την περιπτωση ΔΕΝ δεχομαι το επιχειρημα " Τι θα μπορούσε δηλαδή να σκεφτεί "

2)Αν θελουμε να μην βασιστουμε στον τυπο αλλα στην ουσια δεχομαι το επιχειρημα " Τι θα μπορούσε δηλαδή να σκεφτεί ", αλλα τοτε πασχει η εκφωνηση και στο σχημα και στη διατυπωση. Δεν μπορουμε ελαφρα τη καρδια να λεμε ας προσεχαν καλυτερα την εκφωνηση, εδω παιζεται το μελλον τους. Ειναι καθηκον των θεμαδοτων να δινουν σαφεις εκφωνησεις. Προς αποδειξη των οσων λεω ειναι οτι οχι μονο πληθωρα παιδιων καταλαβε λαθος το θεμα αλλα και πολλοι συναδελφοι

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

Προς τους "λύτες" της ομάδας θεματοδοσίας που συμπέραναν ότι τα θέματα λύνονται από τους μαθητές

– σε 3ωρο ( προφανώς το υλικόνετ είναι γεμάτο από "μπούφους" καθηγητές που έκαναν 1,5 ωρα να τα λύσουν )

– και δεν θεώρησαν το σχήμα του Β3 παραπλανητικό 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θανάση καλησπέρα. Πολλές φορές στο Υλικό έχουμε συζητήσει για την καταστροφική συνέπεια της απουσίας της Γεωμετρίας από το Σχολείο. Η αποτυχία στο θέμα Β3 έγινε ακριβώς για αυτό το λόγο. Κάποια μέρα στην τάξη είχα δώσει αυτήν την άσκηση σε κάποια άλλη εκδοχή της και όλοι σχεδίασαν το βάρος. Στη συνέχεια γέλασαν. Σήμερα πάλι δεν το πρόσεξαν, αλλά όμως κόστισε…
Οι μαθητές έχουν μάθει να διαβάζουν εικόνες (γενιά του κινητού γαρ) και όχι εκφωνήσεις. Η εκφώνηση είναι σαφής. Οριζόντιο επίπεδο. Τι άλλο να λέει;
Δε φταίνε ούτε τα παιδιά ούτε και οι θεματοδότες για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος, που εξοβέλισε τη Γεωμετρία, αλλά εκείνοι που μηχανεύτηκαν την απαξίωσή της

Αθανάσιος Παπαδημητρίου

Δεν διαφωνώ. Θα μπορούσε όμως να συνεχίσει λέγοντας ότι δεν υπάρχουν τριβές ούτε μεταξύ της ράβδου και του οριζόντιου επιπέδου, ούτε στον άξονα. Επίσης μια που θέλουμε γεωμετρια έπρεπε υποχρεωτικά να υπάρχει μια έκδοση τρισδιάστατου σχήματος. Τώρα δηλαδή τι πετύχαμε; Να ρίξουμε το βάρος στα παιδιά για τα δικά μας λάθη;

 

Παναγόπουλος Γ. - Βούλδης Α.

Ανδρεα καλησπερα… εγω θα συμφωνησω μαζι σου

αλλα θελω να θεσω το εξης ερωτημα: για ποιο λόγο το σχήμα δεν αποτυπώνει ακριβώς τα δεδομένα της άσκηση? η μη ύπαρξη της λέξης "κάτοψη" η μη τρισδιαστατη αποτύπωση του που αποσκοπει? Το σχηματος αποτελει λανθασμενο τμημα της ασκησης?

ευχαριστω

Παναγοπουλος Γ.

Γιώργος Σκαρογιάννης

Καλησπέρα. Το πρώτο μου σχόλιο είναι για το Α θέμα. Τα Α2 και Α4 κατά την γνώμη μου δεν αντιστοιχούν στο πνεύμα που πρέπει να έχει το Α θέμα.

Στο Α2 τα παιδιά έπρεπε να κάνουν 3 πράξεις μέχρι να φτάσουν στο σωστό (γ) και στο Α4 έπρεπε να πάρουν το ασυμπίεστο και τον όγκο κυλίνδρου, πράγμα που δεν αναφέρεται σαν θεωρία στο βιβλίο, αλλά ουσιαστικά είναι μία εφαρμογή, κάτι σαν εύκολο Β θέμα.

Επίσης θεωρώ ότι είναι εντελώς ανούσιο η Α3 να ρωτά τη μονάδα του b, η οποία δεν έχει ουσιαστικά κάποια ιδιαίτερη σημασία από φυσικής πλευράς για τους μαθητές. Θα μπορούσε να μπει σαν σωστό-λάθος και όχι να πιάνει μία μονάδα στις 20.

Φάνηκε το άγχος της επιτροπής να μη βάλει θέματα που έχουν πέσει.

Αυτά και συγχαρητήρια για τη δουλειά που γίνεται στο site!

Παναγόπουλος Γ. - Βούλδης Α.

Και να προσθεσω κατι ακομα αφου η εκφωνηση ειναι σαφης γιατι δοθηκε το σχημα? ποια βοηθεια παρεχει?

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Υπάρχει και η αντίστοιχη ερώτηση του σχολικού. Δεν αναφέρεται η λέξη κάτοψη ούτε είναι 3D το σχήμα.