Οι οριζόντιοι μεταλλικοί αγωγοί χ’χ και ψ’ψ απέχουν L=1m έχουν αμελητέα αντίσταση και πολύ μεγάλο μήκος. Οι αγωγοί ΑΓ και ΚΛ έχουν μάζα m1=m2=1Kg και αντίσταση R1=2Ω και R2=3Ω αντίστοιχα. Η όλη διάταξη βρίσκεται σε περιοχή που υπάρχει ομογενές κατακόρυφο μαγνητικό πεδίο έντασης Β=1Τ, με τις δυναμικές γραμμές του κάθετες στο επίπεδο των αγωγών, όπως φαίνεται στο σχήμα. Κάποια στιγμή (t=0) ο αγωγός ΚΛ εκτοξεύεται με ταχύτητα υο=5m/s, παράλληλη προς τους οδηγούς χ’χ και ψ’ψ, με φορά προς τον ΑΓ, ο οποίος αρχικά είναι ακίνητος. Η αρχική απόσταση των δύο αγωγών είναι d=15m.
Αν δεν υπάρχουν τριβές:
Α) Να αποδείξετε ότι οι δύο αγωγοί αποκτούν κοινή οριακή ταχύτητα και να υπολογίσετε το μέτρο της
Β) Να βρεθεί η ελάχιστη απόσταση στην οποία θα πλησιάσουν οι αγωγοί.
Γ) Να υπολογίσετε το ποσό θερμότητας που εκλύεται σε κάθε αγωγό, από τη στιγμή t=0 και μέχρι τη στιγμή που οι αγωγοί πλησιάζουν στην ελάχιστη μεταξύ τους απόσταση
Δ) Να υπολογίσετε το ρυθμό έκλυσης θερμότητας σε κάθε αγωγό, καθώς και το ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας κάθε αγωγού, τη στιγμή που ο ΑΓ έχει ταχύτητα υ2=3υορ/4 . Να επιβεβαιώσετε την ισχύ της Αρχής Διατήρησης της Ενέργειας στο κύκλωμα την ίδια στιγμή.
Νομίζω ήταν 2011 Παλιά ανάρτηση στη ning ……………… Back
Ίσως βιάστηκα λίγο να φθάσω στον Απρίλη του 2020 …….. to the future
όταν αυτά θα τα κάνουμε ως εναλλακτικά Δ Θέματα
Ελπίζω μόνο να τα έλεγα σωστά….γιατί είναι πολλά χρόνια πίσω
Ναι βλέπω, στο σχήμα οι μετατοπίσεις δεν είναι διανύσματα, αλλά κάντε πως δεν το βλέπετε γιατί είναι δύσκολο να ξανακάνω το σχήμα
Καλό μήνα και καλές διακοπές σε όλους (αφού από σήμερα είναι κλειστά επισήμως τα σχολεία)!
Εικόνες από τα προσεχώς;
Καλή αρχή. Μια και ξαναρχίσαμε και μια και έχουν διδαχθεί θερμοδυναμική θα ήταν καλύτερα να αποφεύγουμε τον όρο "θερμότητα". Καλύτερα, μια και η θερμότητα είναι μεταβιβαζόμενη ενέργεια, ενέργεια με μορφή θερμότητας αν αναφερόμαστε στην ενέργεια που μεταβιβάζει ο ζεστός αγωγός στο περιβάλλον.
ΜΠΡΑΒΟ ΘΟΔΩΡΗ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΣΚΗΣΗ. ΟΙ ΔΕΣΜΑΔΕΣ ΘΑ ΤΗΝ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ. ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ 1994-1995 ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙΣ Θ.Ω.Ο ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΟ ΑΓΩΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΩΘΗΣΗ ΤΗΣ FL NΑ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ Ω=BLq=BLΔΦ/Rολ=BLL(d-d΄)/Rολ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΤΟ d΄.
Στο κύκλωμα εμφανίζονται δύο ΗΕΔ. Η σχέση (1), που δίνει την ένταση του ρεύματος είναι συνέπεια του 2ου κανόνα Kirchhoff. Και εδώ έρχεται η απορία.
Ο 2ος κανόνας είναι ουσιαστικά, εκτός ύλης στη Β΄ Γενικής. Άρα είναι εντός ύλης μια άσκηση με 2 ΗΕΔ, όπως αυτή ή άλλη εκδοχή, με μια ΗΕΔ εξωτερική και μια επαγωγική;
Οι φωστήρες του ΙΕΠ που απαξίωσαν τον Ηλεκτρισμό, δε σκέφτηκαν ότι πρέπει πρώτα να αναβαθμιστεί ο Ηλεκτρισμός και μετά να προστεθεί ο Ηλεκτρομαγνητισμός;
Το ίδιο συμβαίνει με τα ελατήρια και το έργο μεταβλητής δύναμης, που εμφανίζονται εντός στη Γ΄τάξη.
Κάποιοι κάνουμε και κανένα ελατήριο στη Β΄τάξη. Όπως και 2ο Κανόνα Kirchoff…
Δύσκολα βάζεις Θοδωρή, όμως είναι μία εξαιρετική άσκηση που έχει πολλά και σημαντικά.
Θοδωρή καλησπέρα.
Πρόκειται για υψηλού επιπέδου άσκηση. Τώρα που την επανεφερες τη θυμήθηκα. Επιπλέον σκεφτόμουν μιας και έχουν πέσει αρκετές ράβδοι τώρα τελευταία στην επαγωγή ποτέ θα αναρτήσει κάποιος αυτή τη διάταξη με την κίνηση των δύο και την διατήρηση της ορμής.
Επίσης διέκρινα μια λεπτομερής ανάλυση στις δικαιολογησεις σου και στην περιγραφή ενώ οι πιο πρόσφατες σου χαρακτηρίζονται πιο μινιμαλ
Παιδιά ψυχραιμία, ανάρτηση του 2011 είναι…..
Προσωπικά δεν έχω διαβάσει καμία ανάρτηση Η/Μ ακόμα…. Νομίζω πως τα σωστά βήματα διδασκαλίας τα δίνουν ο Διονύσης, ο Ανδρέας και ο Κώστας ο Ψιλάκος….από τους τίτλους των αναρτήσεων που βλέπω
Απλά είπα να γίνω και εγώ celebrity για μια μέρα… Τι δηλαδή, όλοι έχουμε δικαίωμα ….στη δόξα…..
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί διδακτική πρόταση για αυτή την εποχή..
Διονύση, πιστεύω πως αν δεν είναι τα φετινά προσεχώς, σίγουρα θα είναι τα προσεχώς του 2021…
Χαράλαμπε, σωστή η παρατήρησή σου… Κρατείται, σε ευχαριστώ..
Αριστείδη, έχεις δίκιο, στο βιβλίο του αείμνηστου Γ. Δημόπουλου, με το βλήμα που τρυπάει το ρόδι (;;;) υπάρχει η άσκηση 161 που είναι ίδιας λογικής
Όταν έγραφα τον τίτλο, σκεπτόμουν: «Ο Ανδρέας θα τσιμπήσει…»
Έχεις δίκιο σε όλα Ανδρέα…. Δεν το έχω ψάξει…δεν ξέρω καν τι είναι ακριβώς στον Η/Μ εντός…. Είμαι όμως βέβαιος, πως αν όχι από φέτος, από την επόμενη χρονιά, οι δύο πηγές θα είναι η αφετηρία για όλα τα υπόλοιπα….
Μάλλον στο ΙΕΠ δεν γράφουν ένα δεκασέλιδο οδηγιών να μας στείλουν, γιατί σκέφτονται πως ξοδεύτηκε πολύ χαρτί για τα τρία τεύχη που διάβασα…Ας στείλουν τις οδηγίες μέσω μεηλ τουλάχιστον…
Τάσο, είναι δύσκολη….δεν είμαι καν βέβαιος πως αν με έπιανες στα ξεκούδουνα
τώρα, αν θα έλυνα το Β…τότε, δλδ το 2011, ήμασταν προπονημένοι…
Χρήστο, ήμουν 8 χρόνια νεότερος….και είχα όρεξη….ή μήπως τώρα που το ξανασκέφτομαι …φοβόμουν την αξιολόγηση;;;;


Επειδή είναι καλοκαίρι, ας θυμηθούμε τη σκηνή, που ο Doctor εγκλωβισμένος χρονικά στην Άγρια Δύση, έχει κατασκευάσει μια πολύπλοκη ατμομηχανή για να φτιάξει παγάκι…
Ανδρέα συνεχίζεις να μας εντυπωσιάζεις με ότι έχει να κάνει με «χωρόχρονο» και διάστημα….
Ice tea….