Το μαγνητικό πεδίο κυκλικού αγωγού

1)  Σε οριζόντιο επίπεδο βρίσκεται ένας οριζόντιος κυκλικός αγωγός που διαρρέεται από ρεύμα.

i) Να σχεδιάστε το μαγνητικό φάσμα του κυκλικού αγωγού και να σημειώσετε την ένταση του μαγνητικού πεδίου στα σημεία Ο, Α και Γ όπου Ο το κέντρο του κυκλικού αγωγού, (ΟΑ)= ½ r και (ΟΓ)= 1,5r.

ii) Για το μέτρο της έντασης στα σημεία Α και Γ ισχύει:

α) ΒΑΓ,                      β) ΒΑΓ,           γ) ΒΑΓ.

Συνέχεια…

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Το μαγνητικό πεδίο κυκλικού αγωγού
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Το μαγνητικό πεδίο κυκλικού αγωγού

(Visited 2,302 times, 2 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης
2 έτη πριν

Διαβάζοντας Διονύση, τις αναρτήσεις στον ηλεκτρομαγνητισμό, έχω να σχολιάσω:

α) Μάλλον εκτός από πτυχίο φυσικής, έχεις και πτυχίο γραφιστικής…

    Εντυπωσιακά σχήματα….

β)  Έστω ότι κάποιος φτιάχνει εντυπωσιακά σχήματα στο pc και κάνει μάθημα μέσω ppt χωρίς να σχεδιάζει στον πίνακα

Δικαιούται να εξετάσει θέματα με τρισδιάστατα σχήματα;;; Δηλαδή να ζητήσει από μαθητές στο χαρτί αυτά που δείχνει στο ppt;;;

γ) Αν την περιστροφή στο οριζόντιο επίπεδο την «έβλεπαν» περιστροφή στο κατακόρυφο, γιατί έλλειπε η λέξη κάτοψη, εδώ τι έχει να γίνει;;;;

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Καλησπέρα Διονύση. Καταπληκτικά σχήματα. Όταν ήμουν μαθητής έδωσα Πανελλαδικές από το βιβλίο του Μάζη. Η εικόνα ήταν αυτή.

Έφτασα να δώσω και ακόμα δεν είχα καταλάβει τη γεωμετρία του σχήματος. Μακάρι να είχα τότε ένα σχήμα σαν το δικό σου. 

Βέβαια πάλι Φυσικός θα γινόμουν…

Ιάκωβος Μάζης
Ιάκωβος Μάζης (@jscmaxwell)
2 έτη πριν

Καλησπέρα. Νομίζω πως υπάρχει ένα θέμα με αυτήν την άσκηση. Αν ο κυκλικός αγωγός έχει αρκετά μεγάλη ακτίνα και το σημείο Γ είναι αρκετά κοντά σε αυτόν , είναι δυνατόν η ένταση του μαγνητικού πεδίου στο Γ να είναι μεγαλύτερη αυτής στο Α.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
2 έτη πριν

Διονύση καλησπέρα.

Πολύ διδακτική. θα πρ΄σθετα ένα επιπλέον ερώτημα στο β. με ανοιχτό το κύκλωμα μετακινούμε το μαγνήτη προς τα αριστερά, τότε.ο μαγνήτης α) έλκεται, β) απωθείται γ) τίποτα απο τα δύο.

Ιάκωβε θεωρώ δεν έχει να κάνει με μικρό ή μεγάλο κυκλικό δακτύλιο, την ίδια συμπεριφορά έχουν. Αναλυτικά η ένταση σε ένα σημείο υπολογίζεται απο το άθροισμα των στοιχειωδών συνεισφορών ΔΒ των εκάστοτε στοιχειωδών ρευματοφών τμημάτων Δl του κυκλικού δακτυλίου. Η τιμή του κάθε μικρού τμήματος δίνεται απο τον νόμο των Biot Savart και η κατεύθυνση του κάθε ΔΒ δίνεται απο τον κανόνα του δεξιόστροφου κοχλία. Εντός του κυκλικού δακτυλίου προκύπτουν ομόρροπα διανύσματα ενώ εκτός ομόρροπα και αντίρροπα με αποτέλεσμα εκτός του δακτυλίου η τιμή της έντασης να είναι μιρκότερη όπως περιγράφει ο Διονύσης. 

Ιάκωβος Μάζης
Ιάκωβος Μάζης (@jscmaxwell)
2 έτη πριν

Καλημέρα σε όλους. Διονύση με τις αποστάσεις που δίνεις ίσως ισχύει η σχέση των εντάσεων που θέλει η άσκηση. Δεν μπορούμε όμως να είμαστε σίγουροι πριν υπολογίσουμε τις εντάσεις με ολοκλήρωση της σχέσης των Biot Savart (που δεν είναι εύκολο). Οπότε το ερώτημα είναι αν αυτή η άσκηση είναι κατάλληλη για μαθητές. Πως θα αξιοποιήσει ένας μαθητής την πληροφορία των αποστάσεων;   Να σημειώσω επίσης ότι οι μαγνητικές γραμμές των δύο πεδίων έχουν ανάλογη αλλά όχι ίδια μορφή. Πολύ μεγαλύτερη ομοιότητα με τις μαγνητικές γραμμές ραβδόμορφου μαγνήτη παρουσιάζουν οι μαγνητικές γραμμές σε μακρύ ρευματοφόρο σωληνοειδές.

Αγαπητέ Χρήστο  τα μεγέθη των εντάσεων στα Α και Γ εξαρτώνται όχι μόνο από την φορά των στοιχειωδών εντάσεων αλλά και από τα μέτρα τους.

Ιάκωβος Μάζης
Ιάκωβος Μάζης (@jscmaxwell)
2 έτη πριν

Πράγματι Διονύση , όπως βλέπω τώρα , θα μπορούσε να γίνει σύγκριση των εντάσεων χωρίς τον ακριβή υπολογισμό τους. Χρειάζεται όμως αιτιολόγηση με αναφορά όχι μόνο στην φορά των στοιχειωδών εντάσεων αλλά και στα μέτρα τους όπως γράφω και πιο πάνω.

Ιάκωβος Μάζης
Ιάκωβος Μάζης (@jscmaxwell)
2 έτη πριν

Να συμπληρώσω στο προηγούμενο σχόλιο. Δεν είπα ότι ο ρευματοφόρος βρόχος δεν είναι μαγνητικό δίπολο.  Έγραψα ότι «οι μαγνητικές γραμμές των δύο πεδίων έχουν ανάλογη αλλά όχι ίδια μορφή. Πολύ μεγαλύτερη ομοιότητα με τις μαγνητικές γραμμές ραβδόμορφου μαγνήτη παρουσιάζουν οι μαγνητικές γραμμές σε μακρύ (και πυκνά τυλιγμένο συμπληρώνω)  ρευματοφόρο σωληνοειδές» κάτι που είναι βέβαια πολύ διαφορετικό.

Τελικά η υπό συζήτηση άσκηση είναι για μαθητές;