Η παρακατω εικονα ειναι απο το σχολικο βιβλιο απο την παραγραφο : Επαγωγικό Ρεύμα .
Δωστε λιγο προσοχη προς το τελος εκει που γινεται η περιγραφη για το ειδος του Πόλου που δημιουργειται στο δεξιο ακρο του πηνιου Π1 οταν αυξανουμε την ενταση του ρευματος στο Π2 και οταν την ελαττωνουμε .
Ειναι ενταξει ;;;
Καλημέρα Κώστα, νομίζω είναι λάθος διότι με τον τρόπο που είναι τυλιγμένο το Π2 δημιουργεί βόρειο πόλο προς τα δεξιά όταν διαρρέεται από ρεύμα.
Αρη καποια πραγματα εχουν μπει στο μικροσκοπιο μιας και το "Ψαρι" το βαπτίσαμε "Κρεας"
Στο Π2 λογω της περιέλιξης και της τοποθετησης της πηγης έχουμε δημιουργια πόλων : S —-> N είτε το ρεύμα αυξανεται σε αυτο είτε μείωνεται .
Επομενως οταν το Ι αυξανεται στο Π2 θα εχουμε :
Π1 : { Ν <—- S } , Π2 : { S —-> N }
οταν το Ι μειώνεται στο Π2 θα εχουμε :
Π1 : { S —-> N } , Π2 : { S —-> N }
Το ρευμα στο Π1 εχει σχεδιαστει σωστα η περιγραφη ειναι λαθος .
Και πολύ σωστά πρέπει να μπαίνουν όλα στο μικροσκόπιό μας Κώστα και κυρίως να μαθαίνουμε στα παιδιά να παρατηρούν προσεκτικά και να αμφισβητούν ότι νομίζουν λάθος.
Νομίζω είναι από τα βασικά που πρέπει να προσπαθούμε στην καθημερινή μας πρακτική.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Να μου επιτρέψετε μια λίγο πιο αναλυτική ματιά πάνω στο θέμα που επισημαίνει ο Κώστας.
1) Τι ακριβώς δείχνει το σχήμα;
Τι πηνία είναι αυτά; Σύμφωνα με την ανάρτηση:
Τα δύο σωληνοειδή
Υπάρχουν δύο είδη σωληνοειδών πηνίων, τα δεξιόστροφα και τα αριστερόστροφα. Στο σχήμα όμως, βλέπουμε κάτι περίεργο. Βλέπουμε και τα δυο άκρα του πηνίου, σαν να βλέπαμε, από αυτό το άκρο! Κοιτάξτε το Π2. Αν εστιάσετε στο δεξιό άκρο, φαίνεται να είναι αριστερόστροφο. Αν εστιάσετε στο δεξιό του άκρο, φαίνεται δεξιόστροφο!
2) Τι δουλειά έχουν οι πόλοι των δύο ηλεκτρομαγνητών στην δικαιολόγηση; Τους πόλους τους χρησιμοποιούμε αν θέλουμε να δείξουμε έλξη ή άπωση. Μιλώντας για πόλους το βιβλίο, στη σκέψη του μέσου μαθητή περνάει η λογική της άπωσης δύο μαγνητών, πράγμα που δεν έχει καμιά δουλειά εδώ. Δεν έχουμε επαγωγή λόγω κίνησης, ούτε πρόκειται να μελετήσουμε έλξη ή άπωση των δύο πηνίων…
3) Γιατί πρωτοτυπούμε βάζοντας την πηγή στο «δευτερεύον» πηνίο και το φαινόμενο της επαγωγής στο «πρωτεύον»; Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν βλέπω;
3) Ας υποθέσουμε ότι τα δύο πηνία είναι αριστερόστροφα (όπως μάλλον θεωρεί το βιβλίο), όπως φαίνονται στο παρακάτω σχήμα:
Τότε στο δεξιό άκρο του 2ου πηνίου δημιουργείται βόρειος πόλος, πράγμα που σημαίνει ότι το Β είναι προς τα δεξιά και με την αύξηση του ρεύματος αυξάνεται. Τότε στο 1ο πηνίο, σύμφωνα με τον κανόνα του Lenz θα εμφανιστεί ρεύμα τέτοιας φοράς που να δημιουργήσει μαγνητικό πεδίο με δυναμικές γραμμές, όπως στο σχήμα. Για να έχουμε αυτό το Β2, λόγω επαγωγής, το ρεύμα στο 1ο πηνίο έχει τη φορά του σχήματος.
(αν μιλήσουμε για πόλους, τότε στο δεξιό άκρο του πηνίου δημιουργείται νότιος πόλος).
Το Νοτιο Πολο στα αγγλικα ;;; SOUTH (S) .
Προφανως βαση του σχηματος πλησιαζουμε τον ΒΟΡΕΙΟ ΠΟΛΟ (Ν ) NORTH
Εχει δικιο ο Ξενοφων (Στεργιαδης ) που το επισημανε !
Ενα πιο ακίνδυνο λαθος μιας και ευκολα μπορει να καταλαβει κανεις τι εχουμε εδω αλλα για ενα βιβλιο ειναι λαθος !
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Πολύ καλά κάνει ο Κώστας και αναδεικνύει το πρόβλημα με τα σχήματα αυτά.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι δεν "σώζονται με τίποτα".
Η λύση είναι απλή και δοκιμασμένη από μένα κατά το παρελθόν όταν διδάσκαμε το ίδιο βιβλίο στη Β Λυκείου.
Διαγραφή των σχημάτων και αντικατάστασή τους με τα σωστά.
Καλησπέρα Κώστα. Για να το ελαφρύνουμε λίγο (γιατί έπαθα παράκρουση), θυμήθηκα τη γνωστή σειρά του ΒΒC:
Πόσα χρόνια κυκλοφορεί αυτό το βιβλίο; Είναι ανθρώπινο η πρώτη ή δεύτερη έκδοση να έχει λάθη αλλά η "έκδοση 2019"; Δεν έχουν άτομα στο ΙΕΠ για την εξέλιξη ή διόρθωση των βιβλίων; Αφού η επιστημονική επιτροπή για τις Φυσικές επιστήμες έχει 8 Πληροφορικάριους και 2 Δασκάλες… Ο (μοναδικός) Φυσικός δεν μπορεί να κάνει κάτι; Ίσως με τη βοήθεια της Γεωλόγου;
Καλησπέρα παιδιά.
Τα πηνία αυτά τα μεγέθυνα. Δεν υπάρχουν. Είναι όπως οι πίνακες του Έσερ.
Κάθε πηνίο ξεκινά αριστερόστροοφο και καταλήγει δεξιόστροφο.
Καλησπέρα παιδιά, αφού αναφέρουμε τα λάθη για δείτε και τα επόμενα
Και το επόμενο με το μαγνήτη που πέφτει με το S
Αυτό το πηνίο τι είναι; Δεξιόστροφο ή αριστερόστροφο;
Γιαννη ΤΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ !!!
Συνάδελφοι καλησπέρα.
Αν δεν έχω αρχίσει τις παραισθήσεις, εγω τα πηνία τα βλέπω σωστά σχεδιασμένα. Βέβαια τα κοίταξα απο το βιβλίο σε pdf και σε μεγέθυνση. Μάλιστα όσα κοίταξα ήταν αριστερόστροφα. Και αυτό που παραθέτει ο Ανδρέας στο προηγούμενο σχόλιο επίσης.
Αναφέρομαι μόνο στο ορθόν της σχεδίασης. Για τα λάθη που επισήμαναν οι συνάδελφοι φυσικά και χρειάζονται διορθώσεις.
Νομίζω δεν αρκεί να επισημανθούν τα λάθη. Πρέπει να διορθωθούν με την αποστολή από το ΙΕΠ κάποιου παροράματος, που θα τα διορθώνει. Μιλάμε για Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αν ο μαθητής σχεδιάσει ανάποδα τις δυναμικές γραμμές ή τους πόλους γιατί έτσι τις έχει το σχολικό τι γίνεται στη βαθμολόγηση; Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι καθόλου αστείο. Πιστεύω ότι πρέπει να στείλουμε email στο υπουργείο και να απαιτήσουμε τη δημιουργία παροράματος.
Εγώ Σπύρο δεν το είδα. Πως είναι εκείνη η χορεύτρια που άλλος την βλέπει στρεφόμενη ωρολογιακά και άλλος όχι;
Ένα σχήμα πρέπει να είναι ευανάγνωστο. Φυσικά ανθρώπινα τα λάθη και οι ασάφειες. Ας σταλεί καλύτερο σχήμα.
Στο κάτω-κάτω (αν δεν σταλεί) υπάρχει ο διδάσκων να τα παρουσιάσει καλά στην τάξη. Ένα βιβλίο δεν είναι Ευαγγέλιο.