web analytics

Επαγωγικό Ρεύμα – Κανόνας Lenz

Η παρακατω εικονα ειναι απο το σχολικο βιβλιο απο την παραγραφο : Επαγωγικό Ρεύμα .

Δωστε λιγο προσοχη προς το τελος εκει που γινεται η περιγραφη για το ειδος του Πόλου που δημιουργειται στο δεξιο ακρο του πηνιου Π1 οταν αυξανουμε την ενταση του ρευματος στο Π2 και οταν την ελαττωνουμε .

Ειναι ενταξει ;;;

 

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
06/10/2019 9:35 ΜΜ

Γιάννη το έγραψα παραπάνω:

Στο σχήμα όμως, βλέπουμε κάτι περίεργο. Βλέπουμε και τα δυο άκρα του πηνίου, σαν να βλέπαμε, από αυτό το άκρο! Κοιτάξτε το Π2. Αν εστιάσετε στο δεξιό άκρο, φαίνεται να είναι αριστερόστροφο. Αν εστιάσετε στο δεξιό του άκρο, φαίνεται δεξιόστροφο!

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
06/10/2019 9:51 ΜΜ

Σίγουρα Γιάννη θα μπορούσαν να δοθούν πολύ πιο σαφή και ξεκάθαρα σχήματα ώστε να μήν υπάρχει περίπτωση παρερμηνείας. Αυτό που παρατήρησα είναι ότι τα σχήματα είναι σωστά. Απλά είναι αρκετά δύσκολο να σχηματίσει κανείς τη σωστή εντύπωση, λόγω μεγέθους και ανάλυσης στην εκτύπωση ίσως.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δεν καταλαβαίνω Ανδρέα. Βλέπω να ξεκινάει δεξιόστροφο και να καταλήγει αριστερόστροφο.

Δες τα σχήματα που έστειλε ο Κώστας.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
06/10/2019 10:01 ΜΜ

Καλησπέρα Σπύρο.

Το πηνίο σε μεγέθυνση από το pdf που αναφέρεις.

έχεις δίκιο, είναι αριστερόστροφο και σωστά σχεδιασμένο, αλλά σε κανονικό μέγεθος έχει μια …δημιουργική ασάφειαsmiley

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
06/10/2019 10:07 ΜΜ

…"δημιουργική ασάφεια" Το έθεσες άψογα Διονύση. Καλό βράδυ

Βαγγέλης Κουντούρης

                     

καλησπέρα σε όλους

επειδή συμβαίνει να είμαι ένας από τους “ενόχους” συγγραφής του τεύχους Α, θα προσπαθήσω να δώσω απαντήσεις όπου μπορώ

τα πνευματικά δικαιώματα τα εχουμε παραχωρήσει στο Π.Ι., το οποίο και από τότε, από το 1999, δεν μας “ξαναενόχλησε” με την κακή έννοια, δεν μας ζήτησε δηλαδή τροποποιήσεις και διορθώσεις, προσωπικά έχω πολλές

όλα τα πηνία είναι αριστερόστροφα και ο βασικός λόγος είναι ότι ως σκίτσο υπήρχε ένα πηνίο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε και σε όλα τα σχήματα, με μικρές αυξομειώσεις

αυτό το πηνίο “μάνα” είναι στην εικόνα 24 (έχω το ολόκληρο βιβλίο της Β΄ Γενικής, ελπίζω ως τεύχος Α να μην έχει γίνει αλλαγή στην αρίθμηση) όπου και φαίνεται καθαρά ότι είναι αριστερόστροφο

το ίδιο πηνίο, αλλά με σμίκρυνση, φαίνεται και στο παράδειγμα 3 και στις εικόνες 51 έως και 54, όπου και φαίνεται καθαρά ότι είναι αριστερόστροφο

στις εικόνες 56 έως και 59 είναι το ίδιο πηνίο, το οποίο και στην έκδοση που έχω (2009) φαίνεται καθαρά ότι είναι αριστερόστροφο

στις εικόνες 58 και 59 δεν διακρίνω λάθος

στο κείμενο κάτω από τις εικόνες 56 και 57 υπάρχει λάθος, οι λέξεις “νότιος” και “βόρειος” πρέπει να αλλάξουν αμοιβαία θέση

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γεια σου "συνένοχε" Βαγγέλη,

στην εικόνα 4.6.64 που ανέβασα, εφόσον απομακρύνεται ο βόρειος Ν του μαγνήτη,

στο δεξί άκρο του πηνίου εμφανίζεται νότιος S κατά το άσμα: 

"Μη φεύγεις , μη, με πόνο σου φωνάζω…."

Άρα οι δ.γ πρέπει να εισέρχονται και όχι να εξέρχονται από το δεξί άκρο

Επίσης στην εικόνα 4.6.65 που απομακρύνεται ο νότιος S του μαγνήτη,

πάλι σύμφωνα με το ίδιο άσμα, πρέπει στο δεξί άκρο να εμφανίζεται βόρειος Ν,

οπότε οι δ.γ θα πρέπει να εξέρχονται από αυτό και όχι να εισέρχονται…

Όταν ο μαγνήτης πέφτει με το νότιο S, ο κυκλικός διαμαρτύρεται και εμφανίζει

νότιο από την πάνω επιφάνεια και βόρειο από την κάτω, οπότε το ρεύμα

που εμφανίζεται πρέπει να έχει αντίθετη φορά…

Αβλεψίες πάντα θα υπάρχουν…πρέπει όμως να διορθώνονται…

Βαγγέλης Κουντούρης

στο δικό μου βιβλίο (2009) οι εικόνες 64 και 65 είναι σωστές (θα τις ανεβάζω εκεί ψηλά, στο "προσθήκη πολυμέσων"  δεν μπορώ να τις μεταφέρω εδώ, αν μπορεί ο Διονύσης, αύριο πρωί), ενώ η 67 πράγματι “φωναχτά” λάθος (οι δύο τελευταίες περιπτώσεις αφού αντίθετη φορά κίνησης θα πρέπει και αντίθετη φορά ρεύματος)

 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλά ο δαίμων της αντιγραφής και της κούρασης έφαγε την πρώτη γραμμή

"με αφορμή και το δικό σου σχόλιο, Θοδωρή, εψαξα όλο το κεφάλαιο"

Σπανός Γιάννης
09/10/2019 6:26 ΜΜ

Καλησπέρα . Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση άσχετη με τι θέμα της ανάρτησης ,απλά έχουν πολλές αναρτήσεις εδώ με εικόνες του σχολικού.. Όταν το βιβλίο αναφέρεται σε πηνίο αναφέρεται σε σωληνοειδές πηνίο ;.Στην εικόνα 4.6.54 στην παράγραφο β , ΗΕΔ  από επαγωγή,διαχωρίζει τον όρο σωληνοειδές απο πηνίο και δείχνει σωληνοειδές με μικρή διάμετρο σπειρών και μεγάλο μήκος να πλησιάζει το πηνίο. Άρα το πηνίο στο οποίο αναφέρεται το σχολικό τι ακριβώς πηνίο είναι ; Υπολογίζουμε την ένταση στο κέντρο του με τον  τύπο του σωληνοειδούς;Ο κύριος Βαγγέλης θα μπορούσε να βοηθήσει.Ευχαριστώ.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Σπανός Γιάννης

καλησπέρα Γιάννη

δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα ακριβώς την ερώτηση, με μπέρδεψε και η αρίθμηση της εικόνας, έχω ολόκληρο το βιβλίο της Β΄ Γενικής το παλιό

το σωληνοειδές είναι πηνίο, αλλά κάθε πηνίο δεν είναι σωληνοειδές, έχει σπείρες κυκλικές, ίσες που ισαπέχουν μεταξύ τους και τα κέντρα τους βρίσκονται επ΄ευθείας (άξονας του σωληνοειδούς), αν κάπου "χάνει", π.χ. οι σπείρες του είναι τετράγωνες, παύει να είναι σωληνοειδές, αλλά πηνίο εξακολουθεί να είναι

το πείραμα που περιγράφεται στην εικόνα 54 είναι ποιοτικό και μπορεί να γίνει και με δύο σωληνοειδή πηνία, όπως στην εικόνα, αλλά και με ένα σωληνοειδές πηνίο και ένα μη σωληνοειδές ή και με δύο μη σωληνοειδή πηνία

κάθε πηνίο που διαρρέεται από ρεύμα δημιουργεί εντός και εκτός του μαγνητικό πεδίο, σχέση, όμως, υπολογισμού της έντασης του πεδίου στο εσωτερικό του έχουμε, μόνο, για το σωληνοειδές πηνίο

Σπανός Γιάννης
09/10/2019 10:05 ΜΜ

Ευχαριστώ κύριε Βαγγέλη. Ένα μη σωληνοειδές πηνίο , είναι ας πούμε ένα πηνίο όπου έχει μικρό αριθμό απο κυκλικές σπείρες και σχετικά μεγάλη διάμετρο σπείρας συγκρινόμενη με το μήκος του σωστά;

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
09/10/2019 10:11 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη.

Συμφωνώντας με το Βαγγέλη, να προσθέσω ότι σε ένα πηνίο, οι σπείρες μπορεί να έχουν σχήμα τετραγώνου, να είναι η μια πάνω στην άλλη ή να μην έχουν σταθερό βήμα. Αντίθετα το σωληνοειδές πηνίο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Τώρα αν το πηνίο έχει κυκλικές σπείρες, οι οποίες έχουν σταθερή απόσταση, αλλά και μεγάλη διάμετρο σε σχέση με το μήκος του (λίγες σπείρες και μεγάλες) τότε είναι μεν σωληνοειδές, αλλά δεν ισχύει η μαθηματική εξίσωση με την οποία υπολογίζεται η ένταση στο εσωτερικό του, ούτε δημιουργεί ομογενές πεδίο…

Βαγγέλης Κουντούρης

σωστά, Γιάννη, δες τί γράφει και ο Διονύσης, αλλά αν η εκφώνηση το χαρακτηρίζει ως σωληνοειδές το αποδεχόμαστε ακόμη και αν στο σχήμα φαίνεται "κοντόχοντρο" (και σ΄αυτόν εδώ τον δικτυακό τόπο, προσφωνούμαστε με τα μικρά μας ονόματα, Βαγγέλης, Γιάννης, Διονύσης, Αριστογείτονα δεν έχουμε, αργότερα ίσως…)

Σπανός Γιάννης
10/10/2019 5:29 ΠΜ

Καλημέρα Βαγγέλη , Διονύση -και σε όλους φυσικά. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.