web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
59 Σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Διονύση δεν αλλάζω το πρόβλημα, μάλλον εσύ το αλλάζεις βάζοντας δύο βολτόμετρα. 

Ο Σπύρος μου απάντησε λέγοντας ότι πρόκειται για μεσαία λήψη από το ίδιο σύρμα. Αγνοώ την δομή του συγκεκριμένου μετασχηματιστή.

Μου λες ότι δίνω δύο κυκλώματα κ.λ.π. Ήθελες να κάνω το ένα πάνω στο άλλο;

Τη μία φορά δουλεύει το αριστερό και την άλλη το δεξί. Αν έχω διαφορετικά δευτερεύοντα, αποκλείεται να ισχύουν όσα έγραψα και δεν διάβασες;

Σε ποιο σημείο έκανα λάθος;

Με κάνεις να γράψω δεύτερο θέμα απευθυνόμενο σε συναδέλφους.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
13/11/2019 12:33 ΜΜ

Γεια σου Γιάννη.

"Αν έχω διαφορετικά δευτερεύοντα, αποκλείεται να ισχύουν όσα έγραψα και δεν διάβασες;"

"έκλεψα" ακόμη και το σχήμα σου, το έχω παραπάνω και μου λες ότι δεν το διάβασα;

Το θέμα είναι απλά ότι έχουμε ΕΝΑ δευτερεύον και πάνω σε αυτό μπήκε το ερώτημα.

Είδες τις φωτογραφίες που ανέβασε ο Σπύρος; Δεν απαντούν στο αρχικό ερώτημα του Άρη;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Περίμενε να γράψω το δεύτερο θέμα.

Μερκούρης Παναγιωτόπουλος

Απαντώντας στο ερώτημα του Άρη, παρατηρώ όπως και ο Βαγγέλης, ότι το πρόβλημα προέρχεται από την λανθασμένη τοποθέτηση του αριστερού ακροδέκτη στον πολλαπλό μετασχηματιστή. Η θέση που φαίνεται να είναι (αν θυμάμαι καλά) είναι τα 55V. Άρα, βάζοντας τον άλλο ακροδέκτη στο 30V, μετά 20V, μετά 10V, στην πραγματικότητα η τάση εισόδου (διαφορά δυναμικού) αυξάνεται. Ο αριστερός ακροδέκτης σίγουρα πρέπει να μπει στην γκρίζα υποδοχή (0V).

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

μα, συμφωνώ, Διονύση,

διότι "ο παλιός είν΄ αλλιώς"

ισχύει και για τους μετασχηματιστές, φίλε…

Βαγγέλης Κουντούρης

προφανώς συμφωνώ, Μερκούρη, αφού άλλωστε αυτό έχω γράψει, ήδη, δύο φορές, εν ολίγοις το 0 δεν είναι ντε και καλά τίποτα, έχει την αξία του…

Λεωνίδας Λετσας
13/11/2019 7:24 ΜΜ
Απάντηση σε  Σπύρος Χόρτης

Όχι απαραίτητα Σπύρο. Επειδή έχω ανοίξει αρκετούς μετασχηματιστές το δευτερεύον δεν είναι σώνει και καλά ένα τύλιγμα σταθερής διατομής αλλά όσο μεγαλύτερη λαμβανόμενη τάση=περισσότερες και λεπτότερες σπείρες= μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση= μικρότερη αποδιδόμενη τάση στο φορτίο που είναι και αυτό που παρατηρεί ο συνάδελφος. Γι αυτό στην πρώτη σελίδα τον παρακάλεσα ενώ έχει κλειστό κύκλωμα να μετρήσει την τάση στο δευτερεύον.

Άσε πάμε και στη σελίδα 4 των σχολίων να δούμε εάν την μέτρησε.

Λεωνίδας Λετσας
13/11/2019 7:47 ΜΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Θα πρέπει να είναι σαφές ότι δεν μας ενδιαφέρει η λειτουργία του μετασχηματιστή Μ1

Όλα μας ενδιαφέρουν. Συνδέοντας στο δευτερεύον του αριστερού μχστη στο πρωτεύον του δεξιού φαντάσου ότι αυτά τα δύο έχουν ίδιο  L. Αμέσως αμέσως η V1 πέφτει στο μισό χωρίς κανένα φορτίο! Βέβαια υπάρχουν πολλά ενδεχομενα αν συμπεριλάβεις τις αντιστάσεις και τη σχέση τους με την επαγωγική εμπέδηση των τυλιγματων. Γι αυτό θα ήθελα μέτρηση του  V1 με συνδεδεμένο το πηνίο για διαφορετικές λήψεις. Για να ξεδιαλυνθει τι ακριβώς συμβαίνει.

Λεωνίδας Λετσας
13/11/2019 7:51 ΜΜ
Απάντηση σε  Σπύρος Χόρτης

Ευχαριστούμε!! Άρα λύθηκε το παράδοξο

Λεωνίδας Λετσας
13/11/2019 7:58 ΜΜ
Απάντηση σε  Λεωνίδας Λετσας

Βεβαίως εφόσον το δυκτιο το αντιμετωπίζουμε ως ιδανική πηγή τάσης η εμπέδηση που "βλέπουμε" κοιτώντας προς τα αριστερα από το δευτερεύον του αριστερού μετασχηματιστή είναι μόνο η ωμική αυτού του τυλίγματος.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους

μια ακόμη κατάθεση της αδυνατισμένης μνήμης μου: ο τρόπος σύνδεσης που φαίνεται στις εικόνες του Άρη έχει ως έξοδο στο δευτερεύον του μετασχηματιστή διαφορά τιμών, δεν θυμάμαι την του μαύρου αποδέκτη, έστω μ, άρα οι τιμές δεν είναι 30, 20, 10V, είναι μ-30, μ-20, μ-10V, μειώνονται δηλαδή, δεν αυξάνονται, άρα και καλώς μειώνονται και οι τιμές του δεύτερου μετασχηματιστή

Βαγγέλης Κουντούρης

ε, χμ, αυξάνονται δηλαδή, δεν μειώνονται (ε, μα, ζαλιστήκαμε…)

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
14/11/2019 12:04 ΜΜ

Καλημέρα σε όλους. Βαγγέλη αυτό σκέφτηκα και γω και θεώρησα (επειδή δεν θυμόμουν καλά) μ=42V, γι' αυτό έγραψα παραπάνω για τάσεις 12,22,32 αντί για 30,20,10 που θεωρούσε ο Άρης.

Προέκυψε όμως και κάτι καινούργιο. Φαίνεται ότι οι μετασχηματιστές αυτοί δεν είναι όλοι ίδιοι. Αυτός που έχω εγώ στο εργαστήριο έχει δύο τυλίγματα στην έξοδο. Απο το ένα παίρνουμε τάσεις 0-30V (και τις ενδιάμεσες)  και απο το άλλο τις τρεις μεγαλύτερες 42,55,110 V (αλλά και τις διαφορές τους 13,55,68) . Φαίνεται ότι ο μετασχηματιστής του Άρη βγάζει όλες τις τάσεις απο ένα και μοναδικό τύλιγμα και γι' αυτό η συνδεσμολογία που έκανε τροφοδότησε το πηνίο και προκάλεσε το "παράδοξο" και την όλη συζήτηση.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλώς έγραψες Σπύρο

ο δικός μου, πάντως, ήταν ίδιος με του Άρη,