web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 9:45 ΜΜ

Γιάννη στην εκφώνηση γράφει -25 και στην λύση του Mathematica -12.5. Κάτι δεν βλέπω καλά;

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 9:46 ΜΜ

Γιάννη μου φαίνεται ότι αν την παραγωγίσουμε προκύπτει η εξίσωση του αρμονικού ταλαντωτή.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 9:58 ΜΜ

Γιάννη έψαχνα την λύση με το -25 και δεν επληθεύονταν οι δύο αρχικές συνθήκες. Πάντως έχεις δίκιο, είναι πανέξυπνο!

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 9:58 ΜΜ

Δημήτρη τώρα είδα τη λύση σου.

Πάντως δεν επαληθεύεται όπως παρατηρεί και ο Νίκος και ο Στάθης. Πρέπει αντι για -25 να είναι -25/2. Νομίζω….

 

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 10:31 ΜΜ

Ναι στην αρχική πρέπει ο σταθερός όρος να είναι 12,5

Γιάννη η δημοσίευση της λύσης από το Wolfram ΦΩΝΑΖΕ ΑΑΤ ( το είπε και ο Μήτσης )

Καλή Ιδέα . Αν τα Μαθηματικά βοηθάνε την Φυσική και η Φυσική μπορεί να βοηθήσει τα μαθηματικά (από Αρχιμήδη αν όχι νωρίτερα )

Πάντως και οι πρώτα εδώ μέσα που έγραψαν ( Στάθης Νίκος ) πήγαν να ελέγξουν την ύπαρξη λύσης και την συμβατότητα των αρχικών συνθηκών. Άρα μάλλον όλοι μας πρώτα μαθηματικοί και μετά φυσικοί είμαστε …. σίηουρη εξαίρεση μόνο ο Μάργαρης .

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 11:08 ΜΜ

Καλησπέρα παιδιά.

Γιάννη, περίμενα να αρχίσει στο σινεμά το έργο "οι δύο πάπες", όταν είδα ότι έλειπε ο τόνος από την παράγωγο, οπότε έγραψα από το κινητό το πρώτο μου σχόλιο. Και επειδή έτυχε να έχω διαβάσει την ανάρτηση στο physicsgg , σκέφτηκα ότι θα προλάβω, μετά την ταινία…

Αλλά εσείς το ξετινάξατε πριν να βγω από την αίθουσα…

Οπότε δυο πράγματα πάνω στο θέμα.

Η "λύση της διαφορικής" με αυτήν την μέθοδο, είναι σίγουρα, πανέξυπνη ιδέα, την οποία δεν ξέρω ποιος θα μπορούσε να την σκεφτεί, πριν την λύσει και διαπιστώσει ότι "κρύβεται" μια αρμονική συνάρτηση πίσω από την f(x). Όπου αν είναι απλά x, τότε η παράγωγός της είναι η ταχύτητα!

Δεν "πολυσυμφωνώ" με την λογική διατήρησης της ενέργειας στην παραπάνω εξίσωση. Ίδια εξίσωση ισχύει και στην εξαναγκασμένη και δεν είναι ΑΔΕ. Είναι η γνωστή εξίσωση:

(την οποία την διδάσκουμε συνήθως λυμένη ως προς υ).

Το δεύτερο είναι λίγο… ανεκδοτολογικό!

Ήταν Σεπτέμβρης του 2003. Παίρνω μια θετική κατεύθυνση, όπου γνώριζα τους μισούς μαθητές, από προηγούμενα χρόνια.

Προσπαθώ να τους πείσω στις ταλαντώσεις να χρησιμοποιούν την ενέργεια ταλάντωσης και όχι χρονοεξισώσεις. Αφού έχω επιμείνει 2-3 μαθήματα, σηκώνω έναν "άγνωστο" μαθητής να μου λύσει μια άσκηση.

Μου λέει παίρνουμε την εξίσωση της έλλειψης!

Σοβαρά του λέω; Γιατί όχι την ενέργεια; 

Αντιδρά. Δηλαδή είναι λάθος… και γιατί μου απαγορεύεται… κλπ.

Σε λίγες μέρες βάζω test. Τρεις μέτριοι (έως αδύνατοι μαθητές) μου λύνουν την άσκηση με την "εξίσωση της έλλειψης"!!!

Τον "δώσανε" το μαθηματικό που τους έκανε ιδιαίτερο στην Φυσική…

Τον Ιούνιο ο καλύτερος από τους τρεις έγραψε 8.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
21/12/2019 11:09 ΜΜ

Ουπς τι έγραψα !?

ο Γιώργος ο Κόμης όχι Γιάννης Μήτσης