Δύο σωληνοειδή πηνία Α,Γ διαρρέονται από το ίδιο ρεύμα, έχουν το ίδιο μήκος και τον ίδιο αριθμό σπειρών. Η διάμετρος του σωληνοειδούς Α είναι διπλάσια αυτής του σωληνοειδούς Γ. Αν με ΒΑ και ΒΓ συμβολίσουμε τα μέτρα των εντάσεων του μαγνητικού πεδίου στα άκρα κάθε σωληνοειδούς αντίστοιχα, ισχύει
Είναι μια ερώτηση από το study4exams.
Ποια πρόταση είναι σωστή συνάδελφοι;
Ενίοτε διαβάζω ότι "Η ΗΕΔ είναι ανάλογη της μεταβολής της μαγνητικής ροής που επέρχεται σε χρονικό διάστημα Δt και αντιστρόφως ανάλογη του Δt".
… η φράση αντιστρόφως ανάλογη του Δt δεν μου φαίνεται ότι έχει κάποιο φυσικό νόημα ως έχει
… η φράση ανάλογη της μεταβολής της μαγνητικής ροής πάνω σε κάποιο χρονικό διάστημα Δt … έχει νόημα … κι επειδή η προαναφερθείσα συσχέτιση (σχέση αναλογίας) "δεν πρέπει" να εξαρτάται από το πόσο μεγάλο είναι το Δt … διαιρούμε με το Δt … οδηγώντας τελικώς σε αυτό που ονομάζουμε ρυθμός μεταβολής της μαγνητικής ροής
Αποστολή, Γιάννη, Παντελή η πρόταση είναι ΛΑΘΟΣ και σύντομα θα διορθωθεί.
Όπως έγραψα και παραπάνω, ένας φίλος μου τηλεφώνησε και την επεσήμανε, μαζί με μια άλλη. Την προώθησα στον επεύθυνο , κι αυτός στο ΙΤΤΥ που εδρεύει στην Πάτρα.
Θα διορθωθεί λίαν συντόμως.
Αν εντοπίσετε και κάτι άλλο, γράψτε το, ή στείλτε mail στο study4exams, κι αυτοί θα το προωθήσουν στον υπεύθυνο. Είναι μια σχετικά χρονοβόρα διαδικασία, και αφού μαζευτούν κάποιες προς διόρθωση, αποστέλλονται. Οι άνθρωποι του ΙΤΤΥ έχουν κι άλλες ενασχολήσεις, το study4exams είναι μια από τις 40;!
Θεμιτό είναι να υποδειχθούν τα λάθη, και να γίνουν έγκαιρα οι διορθώσεις.
Παντελεήμονα γι αυτό την ανέφερα ως έχει. Δεν την προκρίνω. Συνηθίζεται.
Έχω αντιληφθεί ή έστω αισθάνομαι, ότι χρησιμοποιούνται τέτοιες φράσεις ως οδηγίες γραφής τύπων. Όπως το γνωστό "τρίγωνο" αν θυμάσαι τι εννοώ.
Προφανώς δεν είναι σωστές τέτοιες φράσεις διότι αν διπλασιασθεί ο χρόνος δεν υποδιπλασιάζεται σε κάθε περίπτωση η ΗΕΔ. Μπορεί ίσως να μένει σταθερή, ίσως να αυξάνεται κιόλας. Είναι μάλλον το "τρίγωνο" που απευθύνεται σε μικρότερους μαθητές.
Καλησπέρα. Με τις γνωσεις που εχουμε ως μαθητες Γ Λυκείου, μπορουμε να χρησιμοποιήσουμε τον τυπο l=2πRN; Αντικαθιστώντας το R με τη σχεση μεταξυ των διαμετρων που μας δινετε, βγαζουμε οτι LΑ=2LΓ, που ειναι λαθος αφου η εκφωνηση λεει για μηκη ισα. Μηπως ειναι λαθος και η εκφωνηση και υπαρχει τετοια διάσταση απόψεων;
Καλησπέρα Εβελίνα.
Τι είναι το l που χρησιμοποιείς στον τύπο l=2πRN;
Νομίζω ότι μιλάς για το μήκος του σύρματος από το οποίο έχει κατασκευαστεί το σωληνοειδές.
Αλλά η εκφώνηση όταν μιλάει για δύο σωληνοειδή ίσου μήκους, δεν αναφέρεται στο μήκος του σύρματος, αλλά στο μήκος του σωληνοειδούς.
Σκέψου ότι χρησιμοποιούμε ένα σύρμα με μήκος l=1m για να κατασκευάσουμε ένα σωληνοειδές πηνίο μήκους L=10cm…
Ναι ακριβώς αναφερομαι στο μήκος του συρματος. Έχετε δίκαιο, ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνιση!!