Subscribe
Ειδοποίηση για
27 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανώνυμος
14/03/2020 2:57 ΜΜ

Καλησπέρα κ. Γιάννη. Πολύ ενδιαφέρουσα η μελέτη σας. Το έργο της τριβής δεν είναι μηδέν ακόμη και όταν ένα σώμα κυλίεται χωρίς να ολισθαίνει. έστω ότι σε έναν κύλινδρο ασκείται μία δύναμη F στο κέντρο μάζας του και ο κύλινδρος κυλίεται χωρίς να ολισθαίνει. Τότε η στατική τριβή εκφράζει το κλάσμα της δύναμης F που μεταφέρεται στη στροφική κίνηση.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη. Πολύ ωραίο συμμάζεμα περιπτώσεων, για τη δουλειά που κάνει η τριβή. Στο πνεύμα των εξετάσεων μάλλον βρίσκονται μόνο οι δύο πρώτες.
Στην ΚΧΟ γιατί να τα λέμε ψευδοέργα; Αν πάρουμε το ΘΜΚΕ για τη μεταφορική ή τη στροφική κίνηση ξεχωριστά δε συμμετέχει το αντίστοιχο έργο της στατικής τριβής; Η στατική τριβή στο παράδειγμά σου αφαιρεί ενέργεια από τη μεταφορική και την προσδίδει στη στροφική. Αυτή είναι μια εσωτερική μετατροπή που δε φαίνεται στο συνολικό φαινόμενο, αλλά υπάρχει ενέργεια.

Σπύρος Τερλεμές
14/03/2020 6:18 ΜΜ
Απάντηση σε  Ανώνυμος

Καλησπέρα Μιχαήλ,

Δεν υπάρχει λόγος για επίκληση ψευδοέργων σε τούτη τη περίπτωση. Είναι χρήσιμα αλλού όταν μελετούμε συστήματα αναφοράς….

Διονύσης Μάργαρης
14/03/2020 6:41 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη.

Πολύ καλές οι περιπτώσεις, που μου άφησαν ένα "ηθικό δίδαγμα".

Στο ερώτημα "πόσο είναι το έργο της τριβής" μήπως πρέπει να προστίθεται "που ασκείται στο σώμα…".

Γιατί; Γιατί διαβάζοντας ότι:

στο 3ο, αναρωτήθηκα, πότε θα το …στρώσεις! Αφού εξετάζεις απλά τη δράση της τριβής στον κύλινδρο, χωρίς καμιά διευκρίνηση.

Το έκανες μετά, αλλά αυτό μοιάζει …γυριστή!

 

Διονύσης Μάργαρης
14/03/2020 7:29 ΜΜ

Δεν διαφωνώ Γιάννη με όλα αυτά.

Άλλο θέλω να τονίσω. 

Μιλάμε για το έργο της δύναμης του ελατηρίου.

Είναι άλλο πράγμα να το ζητάμε στο πρώτο σχήμα και διαφορετικό στο 2ο.

Στο πρώτο σχήμα, το ερώτημα έχει μονοσήμαντη απάντηση. Υπάρχει ένα έργο της δύναμης του ελατηρίου, το οποίο παράγεται πάνω στο σώμα μάζας m.

Στο 2ο σχήμα το ελατήριο παράγει έργο πάνω και στα δυο σώματα και τα δύο έργα δεν είναι αντίθετα. Αντίθετες είναι οι δυνάμεις, οι ωθήσεις τους (προκαλούν αντίθετες μεταβολές των ορμών) αλλά διαφορετικά τα έργα τους.

Άρα το ερώτημα πρέπει να είναι σαφές, για ποιο έργο μιλάμε.

Διονύσης Μάργαρης
14/03/2020 8:01 ΜΜ

Γιάννη, έργο δύναμης έχουμε!!!

Έργο παράγεται από κάποια δύναμη… 

Ενώ επί της ουσίας έχεις δίκιο, αφού το ελατήριο ως σώμα ασκεί τη δύναμη, άρα θα μπορούσε να οριστεί και έργο που παράγει το σώμα, καλύτερα είναι να μιλάμε για τα έργα των δυνάμεων που το ελατήριο ασκεί στα δυο σώματα.

Αλλιώς θα παίζουμε με τις λέξεις και θα μπερδεύουμε κόσμοindecision

Διονύσης Μάργαρης
14/03/2020 8:03 ΜΜ

Ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα!!!

Θέλεις να μην "λες λέξη", αλλά τότε η σαφήνεια πάει περίπατο, ενώ στον αντίλογο μου πετάς ότι είμαι… ραψωδόςsmiley