Μειώνοντας την ύλη!

Ομογενής τροχός ακτίνας R = 0,2 m και μάζας Μ = 1 kg (η μάζα του είναι συγκεντρωμένη όλη στην περιφέρειά του) ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο (σημείο Α). Σε απόσταση x1 = 0,5 m από το σημείο Α υπάρχει ένα τραχύ επίπεδο (σημείο Β) με το οποίο εμφανίζει συντελεστή τριβή ολίσθησης μ. Σε μια στιγμή, που θεωρούμε t = 0, ασκούμε στο κέντρο του τροχού μια σταθερή οριζόντια δύναμη μέτρου F. Τη χρονική στιγμή t1 = 0,5 s το κέντρο μάζας του τροχού έχει μετατοπιστεί κατά ΑΒ, ενώ τη χρονική στιγμή t2 = 0,8 s έχει διανύσει απόσταση S2 = 0,6 m στο τραχύ επίπεδο.

α. Να βρεθεί το μέτρο της δύναμης .

β. Ποιος είναι ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ του τροχού και του μη λείου επιπέδου;

γ. Πόσες περιστροφές κάνει ο τροχός στο χρονικό διάστημα από 0 ως t2;

δ. Ποια είναι η ταχύτητα του σημείου επαφής του τροχού με το έδαφος κατά μέτρο και κατεύθυνση τη χρονική στιγμή t2;

ε. Ποια χρονική στιγμή το μέτρο της ταχύτητας του σημείου επαφής του τροχού με το έδαφος έχει στιγμιαία μηδενική ταχύτητα;

Δίνονται: η επιτάχυνση της βαρύτητας g = 10 m/s2 και ότι ο τροχός έχει συγκεντρωμένη όλη του τη μάζα στην περιφέρεια. Επίσης οι ακτίνες του τροχού έχουν αμελητέα μάζα.

Για το αν θα μειώναμε την ύλη πάτα ΕΔΩ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
18 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Ωραία η άσκησή σου Νεκτάριε, συγχαρητήρια!

Υ.Γ. Διαβάζοντας τον τίτλο , νόμισα ότι θα μειωθεί η ύλη των εξετάσεων! Πήγα στην παραπομπή σου και είδα τη λύση της άσκησης. 

Δεν κατάλαβα τη ..μείωση της ύλης!! Μήπως εννοείς ότι δεν συνυπολογίζουμε στη μάζα του τροχού τις ακτίνες; 

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
15/03/2020 10:20 ΜΜ

Εγώ ευχαριστώ, Νεκτάριε, για την αφιέρωση!

Τα θέματά σου έχουν πάντα μεγάλη διδακτική αξία

Να 'σαι καλά!

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Δεν ξέρω Νεκτάριε αν φταίει ο τίτλος ή η παρουσία της Ελευθερίας,

πάντως σε 5 ώρες έχεις 500 εμφανίσεις… 

Δεν ξέρω αν θα έχει μεγάλη "τελική ταχύτητα"  αλλά σίγουρα έχει "τρομερή επιτάχυνση"…

Διαβάζω και επανέρχομαι

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Το θέμα είναι πολύ αξιόλογο και έξυπνα στημένο…

Βγάζοντας α=0, ξανακοίταξα να δω μην έκανα κάποιο λάθος στις πράξεις

Αυτό και μόνο δείχνει το έξυπνο στήσιμο, σε μια ιδιαίτερη κίνηση που

εναλλάσσονται η ομαλά επιταχυνόμενη μεταφορική με σύνθετη, επαλληλία

ομαλής μεταφορικής και ομαλά επιταχυνόμενης περιστροφικής….

Θα σου πρότεινα και ένα ακόμα ερώτημα

στ) Τη χρονική στιγμή του ερωτήματος (ε) καταργείται η δύναμη F. Τι κίνηση θα εκτελέσει

ο τροχός στη συνέχεια;

 

Να είσαι καλά και ας ευχηθούμε να μην χρειαστεί να μειωθεί η ύλη…δλδ να ανοίξουν τα σχολεία στις 26 Μάρτη….γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση….

 

Διονύσης Μάργαρης
16/03/2020 8:54 ΠΜ

Καλημέρα Νεκτάριε και καλό μάθημα, αφού από αυτά που διαβάζω, τη στιγμή αυτή, ξεκινάς διαδικτυακό μάθημα!

Πολύ καλό θέμα με απλά υλικά αλλά πολύ καλή Φυσική και καθόλου "φτωχό" και ας μην ζητάει "το ρυθμό μεταβολής της στροφορμής"….

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Νεκτάριε, καλημέρα στη νησίδα.

Πλουσιότατη στα όρια που δίνεις και ΄΄τσαχπίνα΄΄ στις κινητικές φιγούρες της.

Καλό μάθημα

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
16/03/2020 10:23 ΠΜ

Καλημέρα, ωραία άσκηση Νεκτάριε με απρόσμενη επιτάχυνση και ενναλλαγή κινήσεων μεταξύ λείου και μη λείου επιπέδου.

Καλό μάθημα φίλε.