Ομογενής τροχός ακτίνας R = 0,2 m και μάζας Μ = 1 kg (η μάζα του είναι συγκεντρωμένη όλη στην περιφέρειά του) ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο (σημείο Α). Σε απόσταση x1 = 0,5 m από το σημείο Α υπάρχει ένα τραχύ επίπεδο (σημείο Β) με το οποίο εμφανίζει συντελεστή τριβή ολίσθησης μ. Σε μια στιγμή, που θεωρούμε t = 0, ασκούμε στο κέντρο του τροχού μια σταθερή οριζόντια δύναμη μέτρου F. Τη χρονική στιγμή t1 = 0,5 s το κέντρο μάζας του τροχού έχει μετατοπιστεί κατά ΑΒ, ενώ τη χρονική στιγμή t2 = 0,8 s έχει διανύσει απόσταση S2 = 0,6 m στο τραχύ επίπεδο.
α. Να βρεθεί το μέτρο της δύναμης .
β. Ποιος είναι ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ του τροχού και του μη λείου επιπέδου;
γ. Πόσες περιστροφές κάνει ο τροχός στο χρονικό διάστημα από 0 ως t2;
δ. Ποια είναι η ταχύτητα του σημείου επαφής του τροχού με το έδαφος κατά μέτρο και κατεύθυνση τη χρονική στιγμή t2;
ε. Ποια χρονική στιγμή το μέτρο της ταχύτητας του σημείου επαφής του τροχού με το έδαφος έχει στιγμιαία μηδενική ταχύτητα;
Δίνονται: η επιτάχυνση της βαρύτητας g = 10 m/s2 και ότι ο τροχός έχει συγκεντρωμένη όλη του τη μάζα στην περιφέρεια. Επίσης οι ακτίνες του τροχού έχουν αμελητέα μάζα.
Για το αν θα μειώναμε την ύλη πάτα ΕΔΩ
Αφιερωμένη εξαιρετικά στην Ελευθερία!
Ωραία η άσκησή σου Νεκτάριε, συγχαρητήρια!
Υ.Γ. Διαβάζοντας τον τίτλο , νόμισα ότι θα μειωθεί η ύλη των εξετάσεων! Πήγα στην παραπομπή σου και είδα τη λύση της άσκησης.
Δεν κατάλαβα τη ..μείωση της ύλης!! Μήπως εννοείς ότι δεν συνυπολογίζουμε στη μάζα του τροχού τις ακτίνες;
Καλησπέρα Πρόδρομε… Είδες τι ωραίο "Πιασιάρικο'' τίτλο έβαλα;;
Επειδή τα περισσότερα σχολεία τη στιγμή που έκλεισαν έχω την αίσθηση ότι βρισκονταν στους νομους στο στερεό σώμα ή τέλος πάντων στην αρχή του στερεού σώματος… αν υποθέσουμε ότι θα ήθελαν να προβούν σε μείωση της ύλης θα έκοβαν φαντάζομαι από τη μέση του στερεού και κάτω…
Οπότε είπα να φτιάξω ένα θέμα μέχρι αύριο το πρωί που θα κάνω την εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές του σχολείου μου με ύλη μέχρι τη μέση του στερεού… Δεν εξέτασα στροφορμή δεν εξέτασα έργο…
Αν και η αίσθησή μου είναι ότι όταν θα με την εξ αποστάσεως διδασκαλία που θα εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα σχολεία της Ελλάδας και με μια παράταση δύο εβδομάδων του σχολικού έτους η ύλη της Φυσικής ολοκληρώνεται…
Όμως δεν μπορούμε να φτιάξουμε ωραίο θέμα στο στερεό μέχρι τους νόμους;;;;;
Αυτό προσπαθώ να αναδείξω με αυτήν εδώ την ανάρτηση.
Καλή Κυριακή και ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ όλοι μας!!
Αποσύρω για λίγο το θέμα γιατί υπάρχει ένα πρόβλημα που συζήτησα και με την Ελευθερία και το ανεβάζω σε λίγο…
Μετά το χτύπημα του κορωνοιού στην ανάρτησή μου και την διακριτική βοήθεια της Ελευθερίας, θέλω να ελπίζω ότι όλα τώρα είναι εντάξει…
Έχω αλλάξει πράγματα στην εκφώνηση, οπότε καλό είναι να την ξανακατεβάσει κάποιος στη νέα της μορφή.
Ευχαριστώ Ελευθερία!
Εγώ ευχαριστώ, Νεκτάριε, για την αφιέρωση!
Τα θέματά σου έχουν πάντα μεγάλη διδακτική αξία
Να 'σαι καλά!
Αμοιβαία η εκτίμηση Ελευθερία…
Δεν ξέρω Νεκτάριε αν φταίει ο τίτλος ή η παρουσία της Ελευθερίας,
πάντως σε 5 ώρες έχεις 500 εμφανίσεις…
Δεν ξέρω αν θα έχει μεγάλη "τελική ταχύτητα" αλλά σίγουρα έχει "τρομερή επιτάχυνση"…
Διαβάζω και επανέρχομαι
Καλησπέρα Θοδωρή.
Σίγουρα ο τίτλος της εργασίας δίνει credits.
Σίγουρα η παρουσία της Ελευθερίας την απογειώνει.
Θέλω να ελπίζω ότι και το θέμα το ίδιο ανεβάζει λίγο τα νούμερα.
Το θέμα είναι πολύ αξιόλογο και έξυπνα στημένο…
Βγάζοντας α=0, ξανακοίταξα να δω μην έκανα κάποιο λάθος στις πράξεις
Αυτό και μόνο δείχνει το έξυπνο στήσιμο, σε μια ιδιαίτερη κίνηση που
εναλλάσσονται η ομαλά επιταχυνόμενη μεταφορική με σύνθετη, επαλληλία
ομαλής μεταφορικής και ομαλά επιταχυνόμενης περιστροφικής….
Θα σου πρότεινα και ένα ακόμα ερώτημα
στ) Τη χρονική στιγμή του ερωτήματος (ε) καταργείται η δύναμη F. Τι κίνηση θα εκτελέσει
ο τροχός στη συνέχεια;
Να είσαι καλά και ας ευχηθούμε να μην χρειαστεί να μειωθεί η ύλη…δλδ να ανοίξουν τα σχολεία στις 26 Μάρτη….γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση….
Να σαι καλά φίλε Θοδωρή… Να προσέχεις τον εαυτό σου και την οικογένειά σου.
Πάω για ξεκούραση τώρα γιατί αύριο πρωί κατά τις 9.00 έχω μάθημα.
Εξ αποστάσεως εννοείται…
Καλημέρα Νεκτάριε και καλό μάθημα, αφού από αυτά που διαβάζω, τη στιγμή αυτή, ξεκινάς διαδικτυακό μάθημα!
Πολύ καλό θέμα με απλά υλικά αλλά πολύ καλή Φυσική και καθόλου "φτωχό" και ας μην ζητάει "το ρυθμό μεταβολής της στροφορμής"….
Καλημέρα Νεκτάριε, καλημέρα στη νησίδα.
Πλουσιότατη στα όρια που δίνεις και ΄΄τσαχπίνα΄΄ στις κινητικές φιγούρες της.
Καλό μάθημα
Καλημέρα, ωραία άσκηση Νεκτάριε με απρόσμενη επιτάχυνση και ενναλλαγή κινήσεων μεταξύ λείου και μη λείου επιπέδου.
Καλό μάθημα φίλε.
Διονύση, Παντελή και Τάσο καλημέρα και ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Μόλις τέλειωσα ένα δίωρο 9.00 – 11.00 με δύο τμήματα Β΄ Λυκείου και έχω ένα ''διαδικτυακό κενό'' μιας ώρας, οπότε πίνω το καφεδάκι μου και κοιτάζω τα σχόλια σας.
Πρωτόγνωρη εμπειρία το διαδικτυακό!!!! Μέρα με τη μέρα μαθαίνουμε πώς και τι!!!
Το σημαντικότερο όμως δεν είναι η μάθηση… Το σημαντικότερο είναι η επικοινωνία με τα παιδιά… Και εκείνα αισθάνονται την ανάγκη να επικοινωνήσουν με "τον έξω κόσμο"… να ''κρατήσουν την καθημερινότητά τους''…
Όλα είναι θέμα ψυχολογίας… θα περάσει…
Η κατάσταση θυμίζει capital controls… με μια ΒΑΣΙΚΗ διαφορά όμως… Τότε διακυβεβόντουσαν υλικά αγαθά… τώρα διακυβεβεται το βασικότερο αγαθό η ΥΓΕΙΑ…
Καλή δύναμη σε όλους… Να προσέχετε!