Θυμάται κανείς τον πυκνωτή;

Μια μεταλλική ράβδος ΑΓ, μήκους L και μάζας m, χωρίς αντίσταση, ολισθαίνει χωρίς τριβές, παραμένοντας οριζόντια, σε επαφή με δύο κατακόρυφους μεταλλικούς ευθύγραμμους αγωγούς Κx και Λψ. Στα άκρα Κ και Λ των αγωγών συνδέουμε πυκνωτή χωρητικότητας C, ενώ σε όλο το χώρο υπάρχει οριζόντιο ομογενές μαγνητικό πεδίο με μέτρο έντασης Β, όπως στο σχήμα. Θεωρούμε ότι οι κατακόρυφοι αγωγοί δεν εμφανίζουν αντίσταση και δίνεται το g.
Αφήνουμε ελεύθερη τη ράβδο, τη χρονική στιγμή t = 0.
Α) Ο πυκνωτής φορτίζεται έτσι ώστε να υπάρχει πλεόνασμα ηλεκτρονίων
i) στον οπλισμό Ο1 ii) στον οπλισμό Ο2
Βρείτε και δικαιολογείστε τη σωστή απάντηση.

Συνέχεια(Word)

Συνέχεια(Pdf)

(Visited 845 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
18 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νάστας Θεόφιλος
10 μήνες πριν

Καλησπέρα κ. Ριζόπουλε και Χρόνια Πολλά,

βλέποντας την ενδιαφέρουσα άσκησή σας, μου προέκυψε η παρακάτω απορία:

 Οι πυκνωτές θεωρούνται γνωστοί από τη Β' Λυκείου?

Γιατί βρίσκω ασκήσεις ηλεκτρομαγνητισμού που τους περιέχουν (σαν την δική σας), ενώ δεν αποτελούν διδακτέα ύλη της Γ'Λυκείου και τουλάχιστον στο δικό μου σχολείο δεν διδάχτηκαν ούτε στη Β' Λυκείου.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 

 

Διονύσης Μάργαρης
Admin
10 μήνες πριν

Καλησπέρα Ανδρέα.

Θυμάται κανείς την επιταχυνόμενη κίνηση που δεν οδηγεί σε οριακή ταχύτητα;

(εναλλακτικός τίτλοςheart)

Σπύρος Τερλεμές
10 μήνες πριν

Καλησπέρα κ.Ανδρέα,

Όμορφη άσκηση! 

Οι πυκνωτές πράγματι είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες διατάξεις. Παρουσιάζουν τεράστιο ενδιαφέρον ως προς την μελέτη του ηλεκτρικού πεδίου που παράγεται ανάλογα με την γεωμετρική φύση του εκάστοτε πυκνωτή…..

Ένα επιπλέον ερώτημα θα ήταν να δίνατε το εμβαδο του κάθε οπλισμού και την απόσταση τους κτλπ και να ζητάτε την χωρητικότητα C..

Χρόνια Πολλά και εύχομαι υγείαsmiley

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ανδρέα σε ευχαριστώ για την αφιέρωση και για την υπενθύμιση του πυκνωτή που κάπου τον χάσαμε

στο πήγαινε – έλα από την ύλη της γενικής στην ύλη του προσανατολισμού….

Μάλιστα φέτος, σταματήσαμε ακριβώς πριν μπω στους πυκνωτές δηλαδή σε χωρητικότητα- ενέργεια..

Ήμουν στις βολές στο ηλεκτρικό πεδίο

Να σημειώσω, απαντώντας και στον Θεόφιλο, πως οι συνδεσμολογίες αντιστατών είναι ύλη που διδάσκεται

από το γυμνάσιο. Τα χαρακτηριστικά των πυκνωτών, από όταν οι  ηλεκτρικές ταλαντώσεις βγήκαν από την ύλη,

θεωρώ πως είναι κάτι που πρέπει, αν όχι επιβάλλεται, να μην ζητηθεί σε πανελλαδικές

 

Διονύσης Μάργαρης
Admin
10 μήνες πριν

Ανδρέα καθόλου αινιγματικό σχόλιο.

Απλά όταν διδάσκαμε στις δέσμες την επαγωγή, είχαμε πτώση, όπου στην κορυφή οι δύο κατακόρυφοι στύλοι συνδέονταν  μέσω αντίστασης, με πηγή, με πηνίο και με πυκνωτή.

Ο πυκνωτής ήταν η περίπτωση που οι μαθητές ήταν προετοιμασμένοι για εκθετική αύξηση ταχύτητας και τους παραξένευε που έβγαινε ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση…

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλησπέρα και από εδώ Ανδρέα, και μπράβο σου που αναδεικνύεις  την ..ύπαρξη και πυκνωτών στη διδακτέα ύλη (της Β θετικού προσανατολισμού!).

Κακώς που δεν υπάρχουν ασκήσεις ''επιτρεπτές'' και με πυκνωτή στο κεφάλαιο της επαγωγής!

Όπως έγραψες και παραπάνω, έκανες χρήση γνωστών εννοιών, και τίποτε παραπάνω!

Άρα είσαι νόμιμος! Ποιος όμως θα τολμήσει να προτείνει κάτι με πυκνωτή; σαν να υπάρχει ''ομερτά'' Πανελλήνια από όλους τους διδάσκοντες, και παραλείπονται ασκήσεις με πυκνωτή.

Αλλά και όταν διδάσκονται οι πυκνωτές στη Β', κανείς δεν δίνει σημασία…

Εφέτος είναι μια δύσκολη χρονιά, και αναμένουμε βατά θέματα! Και του χρόνου επίσης, αφού οι μαθητές της Β δεν θα διδαχθούν πυκνωτές.

Εκπτώσεις!!! πάρτε Κόσμε! 

Αν αυξάνονταν η ύλη του χρόνου, ας μέτρια τα θέματα , όπως  τον καιρό των Δεσμών.

Τώρα  με τον περιορισμό της ύλης, έχουμε ..σκάψει πολύ βαθιά σε κάθε κεφάλαιο , τόσο που 

βγάζουμε ''ξύγκι'' και από τη μύγα!

Να είσαι καλά.

 

Νάστας Θεόφιλος
10 μήνες πριν

κ. Παπασγουρίδη και κ. Ριζόπουλε, σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.

Να υποθέσω ότι τα ίδια ισχύουν και για γειώσεις και βραχυκυκλώματα?