Με έγγραφο που απέστειλε 02.05.2020 στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, η Γενική Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Αναστασία Γκίκα, με θέμα την προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ορίζει “να ενημερωθούν όλοι οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων και των Λυκείων να βρίσκονται στις θέσεις τους την προσεχή Τετάρτη 6 Μαΐου 2020”.
Σύμφωνα με το Έγγραφο ο λόγος είναι “η αναγκαία προετοιμασία λειτουργίας των σχολικών μονάδων ενόψει της σταδιακής επανόδου των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Από την εντολή επιστροφής στα σχολεία εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τέλος επισημαίνεται στο έγγραφο πως θα ακολουθήσουν νεώτερες ενημερώσεις με λεπτομερείς πληροφορίες και οδηγίες για την ομαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.
Και μπαίνουν κάποια ερωτήματα.
Η απόσταση του 1,5m ισχύει; Αν ναι , αυτή αντιστοιχεί σε 7 τ.μ. ανά καθηγητή. Σε ένα Σύλλογο 30 καθηγητών, σημαίνει αίθουσα 210 τ.μ. Πόσα σχολεία διαθέτουν τέτοιες αίθουσες;
Ή μήπως άδειασαν τα νοσοκομεία και περιμένουν τους “νέους” και αυτή τη φορά θα είναι εκπαιδευτικοί;
Πριν από λίγο επικοινώνησα με τον ΕΟΔΥ και μου είπαν ότι το θεωρούν απαράδεκτο!! Τους ζήτησα έναν υπεύθυνο και μου είπαν ότι θα το "προωθήσουν"… Η ώθηση πρέπει να μπει στην ύλη τελικά γιατί τα Υπουργεία τη χρησιμοποιούν πολύ όταν είναι για να απαντήσουν σε αιτήματα πολιτών…
Καλό μεσημέρι Ανδρέα και από εδώ.
Εμείς το λύσαμε το θέμα. Θα μαζευτούμε στην αυλή, θα έχουμε βάλει σημάδια ανά 2 μέτρα
Δεν ξέρω μόνο αν πιάνει καλά το wifi internet για να έχουμε και τα laptop να κάνουμε
ταυτόχρονα τη "σύγχρονη εξ αποστάσεως" διδασκαλία….
Μάλιστα, την προηγούμενη βδομάδα έφθασαν στο σχολείο 4 tablet για τα παιδιά που δεν είχαν…
Σωστά διαβάσατε…4 ολόκληρα…..
Όποιος καθηγητής δεν έχει laptop θα ανεβάσει σε cloud το μάθημά του και θα δανειστεί το tablet
για να κάνει μάθημα….
Δεν ξέρω μόνο, αν φορώντας τις μάσκες θα μας ακούνε οι μαθητές….
Όλα ωραία και καλά…..
Καλησπέρα Αντρέα.
Μια μικρή επισήμανση για τους υπολογισμούς των εμβαδών, έτσι για να χαμογελάσουμε λίγο: σε ένα τετράγωνο 3 επί 3 δεν μπορούν να βρίσκονται 9 άτομα τηρώντας την απόσταση του 1,5 μέτρου; Και σε ένα τετράγωνο 6 επί 6, δεν γίνεται να βρίσκονται 25 άτομα;
Και επί της ουσίας: συμμερίζομαι απολύτως τους προβληματισμούς σου και εκτιμώ ως εντελώς αχρείαστο το ρίσκο που παίρνει το υπουργείο, για μόλις λίγες μέρες, θέτοντας σε κίνδυνο και τις πανελλαδικές. Στο δικό μας σχολείο, σε μικρό νησί των Κυκλάδων, περισσότεροι από τους μισούς συναδέλφους είναι αναπληρωτές, για τους οποίους ο Δήμος ζητά να μπουν σε καραντίνα 14 ημερών όταν φτάσουν στο νησί. Φαντάζεσαι το χάος που θα ζήσουμε όταν ανοίξουν τα σχολεία; Εκεί που κάπως, είχαμε βρει έναν ρυθμό με την "εξ αποστάσεως"…
Τα μαθηματικά λένε ότι σε τετράγωνο πλευράς 6m είναι δυνατόν να βρίσκονται 25 άνθρωποι, σε απόσταση τουλάχιστον 1,5m ο ένας από τον άλλο.
Όταν γίνει το πείραμα θα δούμε αν είναι ρεαλιστικό 😛
Η γνώμη μου είναι ότι τελικά στο σχολείο θα είμαστε "εμείς και εμείς".
Καλησπέρα συνάδελφοι. Θοδωρή είσαι σε σχολείο hightech… Εμείς δεν έχουμε wifi, έχουμε όμως αυλή με μεγάλα πλακάκια, οπότε οι αρμοί μπορούν να οριοθετήσουν τις θέσεις μας…

Νίκο ισχύει αν καθίσουν …ακίνητοι. Αν όμως ο Α θελήσει να πάει τουαλέτα, πως μπορεί να κινηθεί ανάμεσα στους άλλους διατηρώντας
d > 1,5m; Γρίφος…
Ανδρέα και Νίκο καλησπέρα.
Αν γνώριζα το flash θα έφτιαχνα ωραίο παιγνίδι που θα θύμιζε τον παρκαδόρο:
Ποιες είναι οι ελάχιστες κινήσεις και από ποιους, ώστε ο δύο θέσεις δεξιότερα από τον Α να πάει στην τουαλέτα.
Ουδείς πρέπει να πλησιάσει ουδένα σε απόσταση μικρότερη του 1,5 μ. Κάθε άτομο θεωρείται κύκλος διαμέτρου 0,5 μ.
Άλλοι γρίφοι σχετίζεται με τις Εξετάσεις:
Ποιος είναι ο αναγκαίος αριθμός επιτηρητών;
Πόσα κτήρια απαιτούνται για την στέγαση ενός βαθμολογικού κέντρου;
Πως θα γίνεται η προφορική εξέταση ώστε βαθμολογητές και εξεταζόμενοι να απέχουν τουλάχιστον 1,5 μ ;
Ο εξεταζόμενος θα αφήνει το γραπτό του σε μία καρέκλα και οι βαθμολογητές θα το βλέπουν εκ περιτροπής;
Τα γραπτά βαθμολογούνται με γάντια;
Ποιος θα απολυμάνει την καρέκλα στην οποία καθόταν ο προηγούμενος βαθμολογητής;
Ανδρέα, για το ερώτημά σου μπορώ να φανταστώ συγχρονισμένες κινήσεις, μόνο που θέλουν πρόβες… Το hightech, δεκτό, με την έννοια ότι μπήκε και ο Μάιος, φαίνεται και η Παρο-Ναξία από το προαύλιο!
Καλησπέρα και στον Νίκο και στον Γιάννη.
Μια ερώτηση: εάν υπάρξει ένα κρούσμα στο σχολείο λίγο πριν τις πανελλαδικές, μπαίνει όλο το σχολείο σε καραντίνα; Τα παιδιά χάνουν τις εξετάσεις; Υπάρχει κάποια οδηγία από τους αρμόδιους; Και τι απαντάμε στους γονείς που ρωτούν, να έρχονται τα παιδιά σχολείο ή κινδυνεύουν να χάσουν τις εξετάσεις τους;
Ανδρέα και ακίνητοι να είναι πρέπει οι 16 να πιάνουν τοίχο και πιθανώς ο ένας την πόρτα.
Θοδωρή δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει.
Υπάρχει κάποιος υπεύθυνος που έχει σκεφτεί τέτοιο ενδεχόμενο;
Δεν είναι εύκολο πρόβλημα.
Ένα παιδί που έχει ασθενή στο σπίτι αποκλείεται;
Δίνει επαναληπτικές;
Ένας υποψήφιος πηγαίνει στο σχολείο, ή καλού-κακού εκμεταλλεύεται τις λίγες απουσίες του ή την υπεύθυνη δήλωση ώστε να πάει κατ' ευθείαν στις Εξετάσεις;
Εμείς πάντως μπορούμε να συνεδριάσουμε μόνο στο αμφιθέατρο, αν και είμαστε μικρός σύλλογος.
Θοδωρή Λουκ έλεγα hitech το σχολείο του Θοδωρή Παπ αλλά κι εσείς φαντάζομαι ότι έχετε γρήγορο Inetrnet και λάπτοπ για όλους τους καθηγητές. Γιάννη πολύ ωραία ερωτήματα βάζεις. Δε τα στέλνεις στο Υπουργείο να νοιώσεις κι εσύ την "προώθηση" που ένοιωσα κι εγώ με αντίστοιχα email;
Δημήτρη η πόρτα είναι μια λύση. Όλοι έξω, βγαίνει ο Α και περιμένουν σε ασφαλείς αποστάσεις, μέχρι να ξαναγυρίσει…
Ένα κείμενο της εκπαιδευτικού Λουϊζας Σολομών, που διάβασα, για προβληματισμό:
«ΑΝΗΣΥΧΩ…
Το παιδί που ξυπνάει τελευταία στιγμή και ψιλοκοιμάται την πρώτη ώρα. Ο μαθητής που είναι υπερκινητικός και ο νους του είναι να σκαλίζει το θρανίο. Η μαθήτρια που δεν τολμάει να μιλήσει και θέλει ιδιαίτερους χειρισμούς για να τολμήσει
Ο μαθητής που δέχεται ή έχει την τάση να ασκεί κριτική ή πείτε το με τη μοντέρνα λέξη bulling. Η μαθήτρια που δε πολυχωρά στην καρέκλα γιατί έχει περισσότερα κιλάκια. Ο μαθητής που έχει φθαρμένα ρούχα. Αλλά και η "καλή" μαθήτρια που, όμως, έχει μια τάση επίδειξης. Ο "καλός" μαθητής που έρχεται με έτοιμες από το φροντιστήριο ασκήσεις και φαίνεται.
Σε Αυτές και Άλλες πολλές, πολλές όμως, συμπεριφορές που καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί και η ομάδα των συμμαθητών να διαχειριστεί με σεβασμό και ενσυναίσθηση, μήπως οι γονείς αναγνωρίζετε το παιδί σας; Θα δεχθείτε να γίνουμε εικόνα πρωινάδικου; Στο σχολείο δε γίνονται πανεπιστημιακές διαλέξεις. Είναι άλλος ο ρόλος του. Μας καλούν τους/τις καθηγητές/τριες την Τετάρτη στα σχολεία και νομίζω ότι ένα από τα θέματα που καλούμαστε να οργανώσουμε είναι οι κάμερες στην τάξη για όσους και όσες μαθητές/τριες θα λείπουν.
Δεν με νοιάζει αν υπάρχουν ή όχι κάμερες. Αν θέλουν, θα τις βρουν από τους χορηγούς που θα πουλήσουν τις πλατφόρμες . Πιο φτηνές είναι μακροπρόθεσμα, άλλωστε, οι κάμερες από τους εργαζόμενους. (Όσους πήγαιναν σε απόμερα νησιά σε κατ' οίκον διδασκαλίες…). Πείτε με εμμονική , ψυχανεμίζομαι είναι το βασικό διακύβευμα των ημερών το στοίχημα της τηλεκπαίδευσης. Θα επανέρχομαι , ανεχτείτε με. Ίσως και συνθέτοντας όσα έγραψα ή διάβασα.
ΑΝΗΣΥΧΩ»
Καλησπέρα Διονύση. "Πιο φτηνές είναι μακροπρόθεσμα, άλλωστε, οι κάμερες από τους εργαζόμενους." Λίγες σκέψεις,πολύς ο προβληματισμός…
Πάντως άμεσα δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε κάμερες, μέσα στην τάξη, αφού πρόκειται περί προφορικής εντολής. Αν έρθει εφαρμοστική εγκύκλιος βλέπουμε… Και άντε μετά να πείσουμε το μαθητή να κλείσει το κινητό του…
Και ας θυμηθούμε τον περυσινό Σεπτέμβρη:
"Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε ότι δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης (κάμερες) σε σχολικές μονάδες όταν αυτές λειτουργούν και υπάρχουν μαθητές, ενώ όταν δεν λειτουργούν αρμόδιος για την προστασία του σχολικού χώρου είναι ο δήμος στο οποίο υπάρχουν οι σχολικές μονάδες.
Αναλυτικότερα, η Αρχή με την υπ' αριθμ. 21/2019 απόφασή της, έκρινε ότι «ένα δημόσιο σχολείο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης κατά τις ώρες που αυτό λειτουργεί, ενώ κατά τις ώρες μη λειτουργίας της σχολικής μονάδας αρμόδιος για την προστασία του χώρου είναι ο εκάστοτε δήμος και άρα μόνον αυτός μπορεί να αποτελεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων»."
Καλησπέρα Ανδρέα.
Θα ήθελα να καταθέσω μια γνώμη, πέρα από την προστασία των προσωπικών δεδομένων και τα συμβούλια επικρατείας.
Όταν ο καθηγητής μπει στην τάξη και κλείσει την πόρτα, η αίθουσα μετατρέπεται σε "ιδιωτικό χώρο"! Σε ένα χώρο που πρόκειται να συμβεί μια μυσταγωγία που θα οδηγεί σε μια επικοινωνία δάσκαλου και μαθητή και μέσω αυτής θα οδηγηθούν οι μαθητές σε κάποια κατάκτηση γνώσης.
Ξέρω ότι ο όρος "μυσταγωγία" ακούγεται κάπως, αλλά όποιος τελειώνοντας η διδακτική ώρα, έχει νιώσει ευχαριστημένος και χαρούμενος για το μάθημα που έκανε, ξέρει για ποιο πράγμα μιλάω.
Είναι αυτή η κατάσταση που λες, αξίζει που έγινα δάσκαλος…
Βέβαια, δεν πετυχαίνει πάντα, είναι μια δύσκολη περίπτωση, αλλά είναι η αποζημίωση του δάσκαλου.
Αυτό το κλίμα, φοβάμαι, ότι πάει να καταργηθεί και με την βούλα του υπουργείου, βάζοντας κάμερες…
Η τάξη σχολείου δεν είναι δημόσιος χώρος.
Δεν είναι ούτε αμφιθέατρο Πανεπιστημίου, όπου ο καθηγητής δίνει διαλέξεις. Μπορεί να κινηματογραφείται μια Πανεπιστημιακή διάλεξη και να χρησιμοποιείται και σαν πρότυπο, αλλά αυτό δεν είναι μια διδασκαλία σε τμήμα σχολείου…
Βάζοντας κάμερα στην τάξη, τα πάντα αποστειρώνονται, η τάξη πεθαίνει…Η θερμοκρασία πλησιάζει στο απόλυτο μηδέν (για να δανειστώ κάτι από την επιστήμη μας…)