web analytics

Εντός ή εκτός;

Στο σχήμα απεικονίζεται αγωγός ΝΡ μήκους L και αντίστασης R, που κινείται με σταθερή ταχύτητα u κάθετα στις δυναμικές γραμμές του ομογενούς μαγνητικού πεδίου B ,που εκτείνεται σε όλο το χώρο. Το μεταλλικό πλαίσιο ΑΓΔΖ έχει αντιστάσεις R1 στην ΑΖ και R2 στην ΓΔ, ενώ οι πλευρές ΑΓ και ΔΖ δεν έχουν αντίσταση. Ο κινούμενος αγωγός δεν παρουσιάζει τριβές στην κίνησή του, και είναι διαρκώς σε επαφή με τους αγωγούς ΑΓ και ΖΔ, που έχουν αρκετό μήκος. Είναι ΑΖ=ΓΔ=d.
Δίνονται:
L=0.6m ,d=0.5m,R=3.6Ω,R1=3Ω ,R2=6Ω ,B=1T ,u=6 m/s
Ζητούνται:
1.οι εντάσεις των ρευμάτων σε κάθε κλάδο του κυκλώματος
2.Η δύναμη που ασκούμε στον αγωγό ΡΝ
3.Ο ρυθμός που προσφέρουμε ενέργεια στο σύστημα
4.Η ΗΕΔ που αναπτύσσεται στον κινούμενο αγωγό, καθώς και η τάση VΚΛ
5.Το φορτίο που πέρασε από μια διατομή του αγωγού ΚΛ σε χρόνο 0.5s

απαντήσεις σε word

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
30 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Πρόδρομε.

Screenshot-1

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ασκήσεις που εξαιρέθηκαν:

Screenshot-2

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μια απάντηση ενός μαθητή θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:

Η ροή στο αριστερό κύκλωμα μεταβάλλεται…… Βυl με πολικότητα + πάνω και – κάτω.

Η ροή στο δεξί κύκλωμα μεταβάλλεται…… Βυl με πολικότητα + πάνω και – κάτω.

Επομένως έχουμε μία ΗΕΔ = Βυl, με πολικότητα + πάνω και – κάτω.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
10/05/2020 11:30 ΠΜ

Καλημέρα σας! 

Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα αυτό Πρόδρομε. 

Παρακάτω δίνω το link αυτής της συζήτησης όπου φαίνεται και ένα πολύ σημαντικό σχόλιο του Δ. Μητρόπουλου για το θέμα

Ε Δ Ω

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Κώστα.

Παιδιά ας δούμε δυο ασκήσεις:

Screenshot-3

Μπορεί να έχουν εξαιρεθεί, όμως υποβάλλεται η ιδέα ότι μεταβάλλεται η μαγνητική ροή διότι ο αγωγός "κόβει στάχυα σαν δρεπάνι".

Στις ασκήσεις αυτές δεν έχουμε κλειστούς βρόχους.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κώστα διαφώνησα και τότε, διαφωνώ και σήμερα.

Μία είναι η πηγή με Ε=Βυl και αντίσταση R΄ .

Δεν γίνονται δύο οι πηγές επειδή κάναμε δυο λογαριασμούς.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
10/05/2020 11:50 ΠΜ

Γιαννη η καταληξη – συμπερασμα απο το σχολιο του Μητροπολου που ανεφερα πιο πανω :

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Και άσχετα με το τι συζητάμε ή συζητήσαμε:

1. Η άσκηση υπάρχει.

2. Δεν έχει εξαιρεθεί, εκτός αν εξαιρέθηκε συμπληρωματικά και μου ξέφυγε.

Επομένως πρέπει να διδαχθεί με τον καλύτερο τρόπο.

Θεωρώ πως ο καλύτερος τρόπος είναι dΦ/dt = B.dS/dt όπου dS η επιφάνεια που σαρώνει ο αγωγός.

Η σκέψη νομιμοποιείται (αν όχι επιβάλλεται) από τις 58 και 59 που εξαιρέθηκαν μεν, βασίζονται δε σε λογική που δεν εξαιρέθηκε.

Η φιλοσοφία ενός κεφαλαίου δεν εξαιρείται.

 

Εννοείται ότι έκανα και την άσκηση του βιβλίου και παραλλαγή της. Αν πέσει δεν θα αισθανθώ τύψεις.

Η απόφαση ανήκει στον καθένα από μας.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κώστα δεν διαφωνώ με αυτό για την μετατροπή ενέργειας.

Ξεκάθαρα λέω:

-Θα ρισκάρει κάποιος να μην διδάξει την άσκηση του σχολικού βιβλίου;

Μπήκα τότε στην τάξη και ρώτησα. Είπαν ότι δεν μεταβάλλεται η ροή διότι….. Είπα για δρεπάνια, στάχυα και άλλα αγροτικά.

Όταν έγιναν οι ασκήσεις του φυράματος αυτού, τους είπα: 

-Σας παρουσίασα το θέμα. Θα κοιμάμαι ήσυχος την παραμονή. Μην μου ζητήσετε τον λόγο αν σκοτώσετε ανάλογη άσκηση.

Οι μπόμπιρες  είχαν συναντήσει τις τρεις αντιστάσεις και στην Β΄ στην τάξη και στις Εξετάσεις του Ιουνίου. Τότε όμως έκαναν ταλάντωση-κρούση!

Εδώ που τα λέμε αν τους ζητηθεί η VΚΛ μπορεί να την σκοτώσουν με τη μέθοδο των δύο ΗΕΔ και των δύο κυκλωμάτων.

Βασίλειος Παππάς
10/05/2020 12:25 ΜΜ

Δύο τα κυκλώματα που "κουβαλούν" στις αποσκευές τους οι μαθητές από την τρίτη γυμνασίου (εξορθολογισμός γαρ). Πηγή με δύο αντιστάτες σε σειρά ή παράλληλα. Στη β΄ λυκείου τα αντίστοιχα κυκλώματα με πηγή (E, r) – νόμος Ohm για κλειστό κύκλωμα.

Μετά πηγαίνουμε στη σάρωση και στα στάχυα του Γιάννη – βουκολική ατμόσφαιρα!

και βέβαια οι ενέργειες και οι μετατροπές της είναι πάντοτε παρούσες!

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
10/05/2020 12:29 ΜΜ

Καλημέρα παιδιά.

Συμφωνώ με τις τοποθετήσεις σας, η άσκηση είναι εντός ύλης και πρέπει να διδαχτεί.

Το τι παρανοήσεις μπορούν να δημιουργηθούν στα παιδιά ή τι λάθη μπορεί να γίνουν ή ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διδασκαλίας, είναι άλλο θέμα!

Πρόδρομε… μην υποχωρείς!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βασίλη και Διονύση.

Το πρόβλημα:

Το σχολικό βιβλίο φτιάχτηκε για άλλη δουλειά.

Ο διδάσκων το χρησιμοποιεί διαφορετικά απ’ ότι ο παππάς (ο κανονικός, όχι ο Βασίλης) το Ευαγγέλιο. Λέει και δικά του ή δεν λέει. Λέει για χωράφια, στάχυα και δρεπάνια ή δεν λέει. Κάνει την 55 ή δεν την κάνει. Το πιθάνοτερο είναι να μην την βάλει στις Εξετάσεις. Και όλα είναι ωραία!

Έρχεται όμως η μέρα που σου ζητούν να κόψεις ξύλα με το ψωμομάχαιρο.
Αυτό συνέβη. Μετατράπηκε ένα βιβλίο Γενικής Παιδείας σε εγχειρίδιο Πανελλαδικών εξετάσεων και μάλιστα άλλης τάξης. Που να το ξέρουν αυτό οι συγγραφείς του όταν το έγραφαν;

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
10/05/2020 12:41 ΜΜ

Γιαννη δεν ειναι εκτος οπως λεν και οι οδηγιες !

Απο την στιγμη λοιπον που η ΗΕΔ ειναι εντοπισμενη στον κινουμενο αγωγο ο οποιος κινειται προς τα δεξια τοτε επειδη στον αριστερο βρογχο  που εχουμε αυξηση της Φ ( το Β εχει φορα προς τα μεσα ) τοτε λογω του κανονα του Lenz το Βεπ (1) θα πρεπει να εχει φορα προς τα εξω αρα το Ι1 θα πρεπει να "τρεχει" αντιωρολογιακα . Αναλογως στο δεξιο βρογχο επειδη εχουμε μειωση του Φ τοτε λογω του κανονα του Lenz το Βεπ (2) θα πρεπει να εχει φορα προς τα μεσα  αρα το Ι2 θα πρεπει να "τρεχει" ωρολογιακα.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα στη νησίδα.

Σ'  αυτήν εδώ  ,δεν δημιουργήθηκε θέμα …"εντός η εκτός" ενώ ίδια την βλέπω η κάνω λάθος;