web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2020

Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Για τα θέματα Φυσικής πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Ημερήσια)’ παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Εσπερινά)’  παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.

Οι λύσεις των θεμάτων Β, Γ και Δ από τον Κώστα Ψυλάκο, τον οποίο ευχαριστώ.

Οι αντίστοιχες λύσεις των θεμάτων του παλαιού συστήματος, ξανά από τον Κώστα Ψυλάκο.

Τα θέματα του νέου συστήματος σε Word από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστώ.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
422 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νίκος Ανδρεάδης
Αρχισυντάκτης
22/06/2020 11:33 ΜΜ

Γιώργο αυτό που γράφεις επιβάλλεται και είναι εφικτό να γίνει, αλλά…

Κώστας Μυσίρης
22/06/2020 11:37 ΜΜ

Επίσης για τους λάτρεις της <<διαβαθμισμένης δυσκολίας και της κλίμακωσης>> κατά την ταπεινή μου απόψη οταν ΟΛΟ ΘΕΜΑ Β ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΟΜΜΈΝΑ ΕΡΏΤΗΜΑΤΑ Γ3 Γ4 Η Δ3 Δ4.. Αυτό λέγεται απλά μπάχαλο και οχι διαβάθμιση… devil

Μανώλης Δρακάκης
22/06/2020 11:46 ΜΜ

Άγγελε καλησπέρα.

Σύντομα θα δημοσιευτούν οι φετινές ενδεικτικές απαντήσεις και οι αποφάσεις των βαθμολογικών κέντρων.

Κάθε χρόνο γίνεται αυτό.

Πάντως , ο καθένας  που σέβεται την υπογραφή του δεν δημοσιεύει ψέματα.

Έτσι κι εγώ.

Σήμερα το πρωί λοιπόν στα Χανιά,  στο βαθμολογικό , σε συμφωνία με τις ενδεικτικές απαντήσεις  της ΚΕΕ συμφωνήσαμε ομόφωνα να δεχτούμε τον τύπο Εεπ =BυL  χωρίς απόδειξη.

Άγγελος Στεφανίδης
23/06/2020 12:05 ΠΜ

Γιάννη και Μανώλη σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Προς θεού δεν αμφισβήτησα κανέναν προσωπικά και όπως προανέφερα, απλώς δεν υπέπεσαν στην αντίληψη μου οι αντίστοιχες (περυσινές) δημοσιευσεις. Θα το εχω υπόψην και θα τις ζητησω από κάποιο κέντρο αν δεν τις βρω εδώ. Καλή δύναμη και καλό κουράγιο στη βαθμολόγηση! 

Δημήτρης Δημαγκίκας

Καλησπέρα σας.

Κατά τη δική μου εκτίμηση τα θέματα ήταν βαρετά και ογκώδη, συνοδευμένα με σχήματα πρόκλησης ψυχολογικής μέγγενης.

Μου θύμισαν λίγο τα θέματα του 2014 που κανείς δεν τα θυμόταν την επόμενη ημέρα.

Νομίζω ότι ήταν μη διαχειρίσιμα από μαθητές που γενικά στα διαγωνίσματα, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ήθελαν τον χρόνο τους.

Η τόσο περιορισμένη ύλη έχει φέρει τη φυσική πλέον σε τέλμα, σε διαγωνισμό της πιο γρήγορης εφαρμογής μεθοδολογιών. Είναι κρίμα να αδικείται έτσι αυτό το μάθημα.

Αντιθέτως, με το άνοιγμα της ύλης στη χημεία, παρά τα όσα προβλήματα τη συνόδευσαν ( ουσιαστική διδασκαλία χημείας μόνο σε μια τάξη, στη Γ Λυκείου ) , για πρώτη φορά νιώθω ότι το μάθημα ανέπνευσε ( οδηγό γραπτών εξετάσεων πρέπει να αποτελούν τα καταπληκτικά διαγωνίσματα που αναρτήθηκαν τον τελευταίο καιρό από τους συναδέλφους Χαρκοπλιά, Κουτσομπόγερα, Καραπέτρο, Λατζώνη, Κονδύλη κ.α. )

Εύχομαι καλή συνέχεια και ελπίζω να αποφευχθούν οι περσινές ακρότητες και ολισθήματα στο τελευταίο πλέον μάθημα, δηλαδή της Χημείας.

Νικος Γουλοπουλος
23/06/2020 12:37 ΠΜ

Θα ήθελα για το Γ2 (νέο σύστημα) μια διευκρίνηση: Η μαγνητική ροή που διαρρέει το πλαίσιο όταν ο αγωγός κινείται μέσα στο Β2=0 παραμένει σταθερή? Και μετά όταν εισέρχεται στο Β3 που είναι αντίθετης φοράς? Μειώνεται? Γιατί από τη φορά της Laplace και του επαγωγικού ρεύματος που παραμένουν ίδιες με τα αρχικά, φαίνεται ότι η μαγνητική ροή αυξάνεται.

Γεώργιος Μπανιάς
23/06/2020 12:50 ΠΜ
Απάντηση σε  Νίκος Ανδρεάδης

Νικο συνεχιζω απο εκει που σταματησες : …, αλλα θελει δουλεια και καλα αντανακλαστικα και μαλλον  η ΚΕΕ δεν εχει τα απαραιτητα αντανακλαστικα και αφηνουν ολο το βαρος της εκτιμησης στα βαθμολογικα και στον βαθμολογητη.

Θα μπορουσαν να υπαρχουν σαφεις οδηγιες , οπως γινεται τωρα στα βαθμολογικα, για τον καταμερισμο των μοναδων στις επιμερους απαντησεις , που απαιτουνται ή αφαιρεση μοναδων για τις επιμερους απαντησεις που παραλειπονται και κρινονται ως απαραιτητες.

Για παραδειγμα , εφοσον δεν υπαρχει σαφης οδηγια , σε ενα βαθμολογικο αποφασιζουμε -1 μοναδα για την ελλεψη της αποδειξης Εεπ=Βul και σε ενα αλλο αποφασιζουμε να μην αφαιρεται η μια μοναδα για την αποδειξη.Αυτοματα εχουμε ανιση αντιμετωπιση υποψηφιων σε διαφορετικα εξεταστικα κεντρα. που θα μπορουσαν να εξαλειφθουν με τις κοινες ενδεικτικες λυσεις και μοριοδοτησεις και να επιτευχθει μεγαλυτερη συγκλιση και επιπλεον, συγκεντρωνοντας ολες τις ενδεικτικες λυσεις και μοριοδοτησεις απο ολα τα βαθμολογικα σε μια διευρυμενη ενδεικτικη μοριοδοτηση  , διευκολυνεται και ο βαθμολογητης στο εργο του και δεν προβληματιζεται για πολυ χρονο σε ελλιπεις απαντησεις για περιπτωσεις που δεν συζητηθηκαν στο βαθμολογικο του , αλλα συζητηθηκαν σε καποιο αλλο βαθμολογικο.

Παντως για του λογου του αληθες και για να μην ανησυχουν οι υποψηφιοι , απο την συγκριση ενδεκτικων λυσεων και μοριοδοτησεων ολα αυτα τα χρονια παρατηρησα οτι οι διαφορες ειναι πολυ μικρες της ταξης του 1% με 2 % , διαφορες που συνηθως ειναι μικροτερες απο αυτες μεταξυ των δυο βαθμολογητων στο ιδιο κεντρο με τις ιδιες οδηγιες.

Εχουμε ομως υποχρεωση να κανουμε προτασεις , που κατα την γνωμη μας θα βελτιωσουν το συστημα , εξου και η δικη μου προταση.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Νικος Γουλοπουλος

η απάντηση, Νίκο, είναι ναι στα δύο πρώτα ερωτήματα, στο τρίτο η δύναμη Laplace δεν είναι κριτήριο, είναι συνέπεια, το δε ρεύμα έχει αλλάξει φορά (και επειδή και η Β έχει αλλάξει φορά, η FL δεν έχει αλλάξει)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Κάποιες εκτιμήσεις για τα θέματα

-Σαφώς ευκολότερα από τα περσινά, αν απλά αναλογιστούμε πως το περσινό θέμα Γ έγινε το φετινό Δ, παραχωρώντας τη θέση του σε ένα απλοϊκό -άνευρο Γ θέμα 

-Β2  Σίγουρα δεν διεκδικεί περγαμηνές πρωτότυπου ένα θέμα που συναντάμε σε πολλά βοηθήματα και όχι μόνο

-Β3   Η νέα μόδα στα βοηθήματα της Β Λυκείου στην οριζόντια βολή, είναι η «προέκταση στην ύλη της Γ Λυκείου» με ασκήσεις οριζόντιας βολής φλέβας ρευστού… Μάλλον σε αυτή τη λογική δόθηκε το Β3, αφού ο ρόλος των ρευστών αρχίζει στον ορισμό της παροχής και τελειώνει στη σχέση ταχύτητας εκροής από θεώρημα Torricelli ….Κατά τα λοιπά είναι μια ενδιαφέρουσα άσκηση οριζόντιας βολής….

-Γ1,2,3  Ορισμός του «άνευρου» θέματος….καλό για γενική παιδεία Β Λυκείου εποχής 2002-04

-Γ4 Μια ωραία ιδέα, μετατράπηκε σε άλλον έναν ανούσιο υπολογισμό-παπαγαλία οριακής ταχύτητας….Γιατί εδώ δεν ζητήθηκε το είδος της κίνησης αμέσως μετά το κλείσιμο του διακόπτη;;;  Ήταν η μόνη ευκαιρία ουσιαστικής εξέτασης φυσικής….

-Θέμα Δ

Δεν ξέρω τι εξυπηρετεί αλλά και τι κρύβει να ζητηθεί η δομή θέματος που το τελευταίο δίμηνο έχει εξεταστεί σε επαναληπτικά διαγωνίσματα σε όλα τα φροντιστήρια και σχολεία της Ελλάδας…. Ό,τι πιο προβλέψιμο….

-Δ1 Η γωνία δόθηκε 45 μοίρες ώστε να βγει σωστό αποτέλεσμα ανεξάρτητα από το λάθος τριγωνομετρικό αριθμό στο μοχλοβραχίονα….Το βάρος στη συνείδηση του διορθωτή…..

-Δ2 πλαστική κρούση και ΑΑΤ……το περσινό θέμα Γ…..και γνωστό σε όλες τις παραλλαγές…..πάμε στις μονάδες…..η κατανόηση της ΘΙ στην ΑΑΤ και της ΑΔΕ στην ίδια κίνηση, αξιολογείται  4 μόρια…..ας μην σχολιάσω τις πράξεις …..

-Δ3 Η σοβαρότατη «γνώση» φυσικής δηλαδή η εύρεση αρχικής φάσης αξιολογείται επίσης 4 μόρια….

ΑΔΕ vs τριγωνομετρία : σημειώσατε 2

-Δ4 Αφού στα δύο προηγούμενα ερωτήματα ασχοληθήκαμε με το μετά την κρούση, δηλαδή την ΑΑΤ, άντε πάλι πίσω……

«Αμέσως μετά την πλαστική κρούση το συσσωμάτωμα αποκτά κοινή ταχύτητα ……»    δηλαδή …..αποκτά κοινή ταχύτητα μάλλον με τον εαυτό του…..

Πλάγια πλαστική κρούση….η χαρακτηριστικότερη περίπτωση  μη διατήρησης της ορμής σε κρούση…και της διατήρησης μόνο στον άξονα κίνησης μετά την κρούση, εφόσον το δάπεδο είναι λείο….καντάρια φυσικής αποσιωπώνται….αφού στις προτεινόμενες λύσεις γράφεται:

«ΑΔΟ παράλληλα στο κεκλιμένο επίπεδο (άξονας χ)»

Τι πιο λογικό να ζητηθεί αν η ορμή διατηρείται στην κρούση και αν όχι γιατί;;;;

-Δ5   Κάτι ακόμα ρε παιδιά……κάτι να δώσουμε 4 μόρια ….έλα ό,τι να’ναι να κολλήσει στην ΑΑΤ……

 

Για τα θέματα των αποφοίτων

-Δ5   Δεν είναι έγκλημα το λάθος….Έγκλημα είναι η επιμονή στο λάθος….

Και η απαξίωση ανθρώπων που θα σε προφυλάξουν από το λάθος

 

Και κάτι πιο γενικό…..και πολύ ανησυχητικό ….

Η φυσική των πανελλαδικών τείνει να μετατραπεί σε παράδειγμα «περιοδικού φαινομένου ανακύκλωσης θεμάτων»….

Κάτι πολύ βολικό για τους επαγγελματίες δασκάλους φυσικής εξετάσεων,  αλλά απόλυτα υποτιμητικό για το ίδιο το μάθημα και αυτούς που θέλουν να διδάξουν φυσική…. Για να γράψεις στις εξετάσεις, αρκεί να μάθεις τυπολόγιο, πέντε βασικά πράγματα και να έχεις λύσει θέματα της τελευταίας 10ετίας το πολύ…..

Και επειδή δεν μου αρέσει να μιλάω χωρίς αποδείξεις, μπορείτε να δείτε τα παρακάτω…

2012

2016

2020

2016

2019

2019 επαναληπτικές

2020

2018

2012

2015

2020

Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του

 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
23/06/2020 7:44 ΠΜ

Καλημέρα συνάδελφοι.

Θοδωρή, νομίζω τα είπες όλα.

Να προσθέσω, ότι κανείς  δεν θα θυμάται τα παραπάνω θέματα σε μια βδομάδα!

Να τονίσω ακόμη:

"Η φυσική των πανελλαδικών τείνει να μετατραπεί σε παράδειγμα «περιοδικού φαινομένου ανακύκλωσης θεμάτων»….

Κάτι πολύ βολικό για τους επαγγελματίες δασκάλους φυσικής εξετάσεων,  αλλά απόλυτα υποτιμητικό για το ίδιο το μάθημα και αυτούς που θέλουν να διδάξουν φυσική…. Για να γράψεις στις εξετάσεις, αρκεί να μάθεις τυπολόγιο, πέντε βασικά πράγματα και να έχεις λύσει θέματα της τελευταίας 10ετίας το πολύ….."

Έτσι εξηγείται η επιμονή μαθητών και συναδέλφων σε επίλυση διαγωνισμάτων εδώ και δύο μήνες…

Λυπηρό!

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
23/06/2020 7:48 ΠΜ

Καλημέρα Δημήτρη

"Η τόσο περιορισμένη ύλη έχει φέρει τη φυσική πλέον σε τέλμα, σε διαγωνισμό της πιο γρήγορης εφαρμογής μεθοδολογιών. Είναι κρίμα να αδικείται έτσι αυτό το μάθημα."

προσυπογράφω…

Ανδρέας Βαλαδάκης
23/06/2020 8:08 ΠΜ

Συνάδελφοι καλημέρα!

Δείτε ένα σχόλιο σχετικά με το Γ1, εδώ

Βιολάκης Στράτος
23/06/2020 8:22 ΠΜ

Καλημέρα, χθες κληθηκα να εξετασω μαθητες ΦΥΣ.ΑΔΥ και αν δεν σας πειράζει να σας μοιραστω την εμπειρία μου ως πρωταρης. Στο Α θεμα ειχε ασκηση Bernoulli που υποτίθεται εκει βαζουν θεωρια. Τα παιδια ζοριστηκαν στο Β2 και Β3 τα οποια δεν καταλαβαίνω γιατι επρεπε να κανεις το ιδιο πραγμα δυο φορες..δεν μπορουσαν να ζητησουν κάτι αλλο;

Στο Γ θεμα δεν ειχαν προβλημα πλλα και εκει νομιζω επαναλαμβάνεις τα ιδια πραγματα..

Στο Δ θεμα δεν ειχαν δυσκολια αφου τα ειχαν λυσει απο παλια παρομοια θεματα. 

Νικος Γουλοπουλος
23/06/2020 9:10 ΠΜ

Έχεις δίκιο, το ρεύμα αλλάζει φορά, αυτό δεν πρόσεξα και κατέληγα στο παράδοξο ότι στο B3 το πλαίσιο δημιουργεί Βεπ ίδιας φορας με το Β3.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους

καλά, Θοδωρή…

μας “έστειλες” τους “εκ του Κλασσικού” με την παρατήρησή σου:

«Αμέσως μετά την πλαστική κρούση το συσσωμάτωμα αποκτά κοινή ταχύτητα……»    δηλαδή …..αποκτά κοινή ταχύτητα μάλλον με τον εαυτό του..

αυτό οφείλαμε να το έχουμε εντοπίσει εμείς, αλλά μας δικαιολογώ εν μέρει διότι διαβάσαμε μια φορά τις εκφωνήσεις, επειδή μάλλον αδιάφορα τα θέματα

και με την ευκαιρία , ας “γλιτώσω” τον Πειραματικό τουλάχιστον: επειδή ακαριαία γίνεται και κρούση του συσσωματώματος με το λείο δάπεδο, ακολουθεί και αναπήδηση του συσσωματώματος, θα έπρεπε αυτή να χαρακτηρίζεται στην εκφώνηση ως ασήμαντη

(μου άρεσε, επίσης και η φράση:

Η φυσική των πανελλαδικών τείνει να μετατραπεί σε παράδειγμα «περιοδικού φαινομένου ανακύκλωσης θεμάτων». )

(μου φαίνεται θα φανεί χρήσιμη η βαριοπούλα κι εδώ, στο ylikonet, δεύτερη φορά που αναρτώ το σχόλιο…)