web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2020

 

Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Για τα θέματα με το νέο σύστημα πατήστε εδώ.

Για τα θέματα με το παλιό (Ημερήσια) πατήστε εδώ.

Για τα θέματα  με το παλιό  (Εσπερινά) πατήστε εδώ

 

Τα θέματα Χημείας (νέο σύστημα) σε Word, μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Τα θέματα Χημείας (παλιό σύστημα) σε Word, επίσης από τον Χρήστο Τσουκάτο.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
367 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θεοδόσης Καρούσος
27/06/2020 12:45 ΜΜ

Πραγματικά μεγάλος επιστημονας. Δέος……

Ειρήνη Θωμά
27/06/2020 12:47 ΜΜ

Νομίζω πως θα χάσει 1-2 μόρια.

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Αγαπητέ Αντώνη, σχολιάζοντας τις παρατηρήσεις που έκανες θέλω να σου πω τα εξής: 

Α1. υπάρχει στο σχολικό βιβλίο και για μένα πρέπει να σχολιαστεί από τον καθηγητή στον μαθητή. Μιλάμε για το μεθοξυ νατριο το οποίο όπως ξέρεις και εσύ μόνο αδιάφορο δε σε αφήνει, χρησιμοποιείται συχνά επειδή ακριβώς είναι πολύ καλή βάση και όχι μόνο. Άρα όταν το σχολικό βιβλίο αναφέρει κάτι όχι τόσο αδιάφορο, θεωρώ ότι θα πρέπει να αναλυθεί λίγο παραπάνω. Εμένα Αντώνη αυτή είναι η άποψή μου.

Α3. Δε δίνει λεπτομέρειες απλά εννοεί αν μπορείς να σταματήσεις την ώσμωση με χρήση εξωτερικής πίεσης. Συμφωνώ ότι θα μπορούσαν να δίνουν και άλλες λεπτομέρειες ώστε να είναι λίγο πιο ξεκάθαρο.

Α5.3. Λέει στο σχολικό βιβλίο: Να παρατηρήσουμε ότι στο υδρογόνο και τα υδρογονοειδή οι ενεργειακές στάθμες των υποστιβάδων, που ανήκουν στην ίδια στιβάδα, ταυτίζονται. Στην περίπτωση του ατόμου του υδρογόνου η συνολική ενέργεια του ηλεκτρονίου υπολογίστηκε ότι είναι: En = … Θα πρέπει πάλι εδώ να σχολιάσει ο καθηγητής στον μαθητή ότι άλλο οι ενεργειακές στάθμες στο Η και άλλο στα πολυηλεκτρονιακά άτομα. Συμπέρασμα, μία ακόμη αδυναμία του σχολικού βιβλίου το οποίο προσπαθώντας να καλύψει 8 κεφάλαια χημείας, πετάει σκόρπιες φράσεις και εικόνες από δω και από κει. Πάλι όμως ο καθηγητής θα πρέπει να αποσαφηνίσει ορισμένες έννοιες στον μαθητή, εφόσον υπάρχουν έστω και ξέμπαρκα ή έστω εννοούνται.

Β2.iii Έχεις δίκιο και αυτό όντως έχει ξαναγίνει

Β3. Από τα πρώτα σχόλια που έκανα, όταν με πήρε ένας μαθητής μου και μου είπε ότι τον μπέρδεψε η διόρθωση που έστειλαν, όπου άργησαν τραγικά να το κάνουν. Τα σύμπλοκα το έιπα και γω ότι είναι εκτός ύλης αφού τα παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι σύμπλοκο. Βέβαια το σχολικό βιβλίο έχει το παράδειγμα της ισορροπίας με το χλωριούχο κοβάλτιο οπότε στηρίχθηκαν εκεί. Τα σύμπλοκα τα έφερε η μείωση της ύλης… (και όχι φυσικά σακουλάκια με ώσμωση, δεν υπήρχε περίπτωση να μπουν τέτοια θέματα στη γ λυκείου).

Β4. Νομίζω οι απορίες που έχεις είναι εύλογες μεν αλλά δε θα πρέπει να απασχολήσουν τους μαθητές δε. Επιπλέον, αν έχω καταλάβει καλά τον ενδοιασμό σου, για να απαντήσει κάποιος στο ερώτημα που θέτεις, θα πρέπει να είναι ειδικός στην κατάλυση. Θα με ενδιέφερε και εμένα μία άποψη εδώ.

Γ4. HSO4^- και SO4^2- δε μπορείς να τα συγκρίνεις χωρίς Ka έχεις δίκιο, οπότε είτε θα έπρεπε να συγκρίνεις μόνο τα Η3Ο^+ με τις παραπάνω χημικές οντότητες (εννοώ να ρωτάει μόνο αυτό) ή ακόμη καλύτερα να μην υπήρχε καθόλου ως ερώτημα. Θέλει εμπειρία για να ξέρεις ότι το x αποκλείεται να είναι τόσο κοντα στην αρχική συγκέντρωση στα πολυπρωτικά. Οπότε I agree with you 100 %.

Δ2. και Δ3 θα διαφωνήσω ήταν ωραία θέματα ειδικά το Δ2. Το Δ3. φτιάχτηκε λίγο στο πόδι οπότε και η αντίδραση σύνθεσης του CH3COOH ήταν κακογραμμένη. Όμως η απόδοση της αντίδρασης δεν έχει να κάνει μόνο με ισορροπία. Η απόδοση της αντίδρασης είναι η απόδοση σε προϊόν και είναι κάτι που χρησιμοποιείται κατά κόρον όχι μόνο στη βιομηχανία που λένε κάποιοι αλλά σε κάθε χημικό εργαστήριο και σε κάθε σύστημα αντίδρασης. Εδώ λοιπόν τα 5.4 kg κάποιοι τα έκαναν 6, γιατί; για μένα είναι λάθος αυτό. Ήταν σαφέστατο το θέμα και το είχαμε πει 200 φορές εδώ μέσα ότι παρατηρείται μία τάση διαστρέβλωσης της απόδοσης και θέλει προσοχή η έννοια αυτή. Δε μπορεί τώρα λοιπόν να βγαίνουν συνάδελφοι και να λένε τι θα πει απόδοση, και στα βοηθήματα η απόδοση αναφέρεται μόνο στην Χ. Ισοροπία και τέτοια. Ή μάλλον να το πω σωστά, ο καθένας μπορεί να έχει τη γνώμη του, αλλά ας είμαστε και λίγο ανοιχτόμυαλοι και να βλέπουμε κάποια στιγμή την αλήθεια. Κανείς μας δεν τα ξέρει όλα ή ακόμη καλύτερα ξέρουμε πολύ λίγα σε σχέση με αυτά που έχουμε ακόμη να μάθουμε, κανείς από εμάς δεν είναι ο "πατριάρχης" της χημείας ή της φυσικής. Και ούτε φυσικά θα μπούμε στη 5χρονη λογική ποιος ξέρει τα περισσότερα (δε λέω την έκφραση κανονικά για ευνόητους λόγους..χαχα).

Δ4. οικείο μέν αδιάφορο δε. Αυτά τα θέματα ρε συ Αντώνη είναι λίγο ξεπερασμένα και χωρίς κάποιο ενδιαφέρον. Προφανώς και με ένα Γ θέμα τεράστιο (το χειρότερο Γ θέμα που έχει μπει ποτέ, θα το λέω συνέχεια), με πολλές αντιδράσεις πινακάκια πράξεις, που να προλάβει ο μαθητής να αγγίξει το Δ3 και Δ4. Έπρεπε από το Γ να λείπουν το Γ4 και το Γ2 να ήταν συγχωνευμένο με το Γ1 και με λιγότερα ερωτήματα.Το Γ θέμα ήταν βαρετό.

Κονιδάκης Γιώργος
27/06/2020 1:20 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Πιστεύω οτι στο Δ3 ,όπως έχει διατυπωθεί ..η απάντηση είναι τα 6 Kg . Επιχειρήματα που μπορεί να θέσει ένας μαθητής και να έχει δίκιο : α) στις κατάλληλες συνθήκες που αναφέρει ..μπορεί να είναι και η χρήση κάποιου καταλύτη ο οποίος στα προϊοντα βρίσκεται σε π.χ. σε υγρή μορφή (π.χ. υδρατμοί-νερό) ,άρα δεν είναι απαραίτητο να στηρίζεται λύση στον νόμο διατήρησης της μάζας, έτσι όπως διατυπώνεται το θέμα. β) τμήμα του οξικού που παρήχθη ..αντέδρασε πρός άλλες ενώσεις , όμως η διατύπωση ρωτά πόσο παράγεται και όχι πόσο υπάρχει στα τελικά προϊόντα (ίδια λογική με το Δ1 ..ποσότητα αργιλίου που παράγεται από την αντίδραση (1) ,χωρίς τις απώλειες του 2% ) γ) αν υπήρχε παράπλευρη αντίδραση πρός άλλα προϊόντα έπρεπε σαφώς να δώσει 2 βελάκια και να μη χρησιμοποιήσει στοιχειομετρία (ή να δώσει απλή σχηματική αντίδραση …σκελετική)…Ελπίζω να τα λάβουν όλα υπόψη κατά την βαθμολόγηση ..διότι θα είναι κρίμα για κάποια παιδιά να χάνουν μόρια λόγω λανθασμένης διατύπωσης…

Ιωαννιδης Σταθης
27/06/2020 1:44 ΜΜ

Δ3. 4480 L CO μετρημένα σε STP μετατρέπονται σε κατάλληλες συνθήκες σε CH3COOH σύμφωνα με τη συνολική αντίδραση :

2CO  +  2 H2 = CH3COOH  + παραπροιόντα

Η παραπάνω ισοσταθμισμένη εξίσωση δεν μπορεί να είναι η συνολική

Η συνολική θα έπρεπε να είναι :

χ CO + y H2 = z CH3COOH + παραπροιόντα

ή στην καλύτερη περίπτωση

2CO + 2 H2 = x CH3COOH + παραπροιόντα

Εφόσον στην αντίδραση που δόθηκε ο στοιχειομετρικός υπολογισμός επιτέπει τον υπολογισμό της μάζας του Η2 τότε σίγουρα επιτρέπει και τον υπολογισμό της μάζας του CH3COOH

Είναι ΛΑΘΟΣ η εξίσωση που δόθηκε και οδηγεί σε λάθος υπολογισμό της μάζας του CH3COOH

Βλαδίμηρος Νικολάκης

Καλησπερα σας. Η χημική εξισωση στο Δ3 είναι από άλλο πλανητη. Ενσωματώνει τα παραπροϊόντα στη συνολική εξίσωση παραβιάζοντας την αρχή διατήρησης μάζας (νομίζω ότι έτριξαν τα κόκαλα του Λαβουαζιε χθες). Οποιαδήποτε απάντηση είναι λανθασμένη και συνεπώς αφού το θέμα αυτοαναιρείται πρέπει να ακυρωθεί.

Δημήτρης Παπαγεωργίου
Απάντηση σε  Μάγκος Γιάννης

Γιάννη, 

Έχεις δίκιο, ελπίζω ο βαθμολογητής να μην δείξει αυστηρότητα και να αξιολογήσει την ουσία.

"το copy paste από τα ξενόφωνα φαίνεται ότι έφερε τα σύμβολα"

Πράγματι, τα εισαγόμενα θέματα και οι έτοιμες ασκήσεις που εμφανίζονται στην ΚΕΕ έχουν κάψει τους υποψήφιους.

Καλά αποτελέσματα !

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Ξεπερασμένα θέματα ; !!!

Δηλαδή ο φετινός μαθητής έχει δώσει άλλες 5 φορές και τα έχει ξαναδεί;

Τα Δ2, Δ3 πέρα από την ασάφεια και τα λάθη ποιό κεφάλαιο της ύλης εξετάζουν;

13 μονάδες .. βιομηχανικής χημείας ! (2 απο αυτές με μια εξουδετέρωση που εμφανίσθηκε με μορφή ογκομετρησης..)

Χριστίνα Tσιούφη
27/06/2020 3:19 ΜΜ
Απάντηση σε  Σπύρος Πάγκαλος

Κακως η ΕΕΧ έλυσε τα ''ασαφή και με άθλια διατύπωση '' θέματα !Δηλ χορευουμε όλοι μας στο παιχνίδι μερικων, που δεν είναι ουτε εκπαιδευτικοι ουτε χημικοί !Και κυριως την πληρωνουν , οχι μόνο οι μέτριοι μαθητές, αλλά και οι διαβασμένοι (γιατί αυτοί καταννοουν τις ασάφειες ).   

Ψαρουδάκης Νίκος
27/06/2020 3:44 ΜΜ

Συμφωνω απολυτα. Καποιος πρεπει να πιεσει γι αυτο ομως. Η ένωσή μας εχει κανει κατι γι αυτο αραγε;

Ψαρουδάκης Νίκος
27/06/2020 3:50 ΜΜ
Απάντηση σε  Κονιδάκης Γιώργος

Παρα πολυ σωστός. Συμφωνω απόλυτα σε όλα. Να δουμε μονο πως θα γινει η βαθμολόγηση

Ψαρουδάκης Νίκος
27/06/2020 3:56 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Πολυ καλή τοποθέτηση Αντωνη. Απορω πως ορισμένοι, ευτυχως ελάχιστοι χαρακτηριζουν ωραια αυτα τα θεματα. Οσον αφορα το Δ3 θεωρω απραδεκτο να μην βαθμολογηθουν σαν σωστες και οι δυο απαντησεις ή να μην ακυρωθει το θεμα εντελως. Εχει πιεσει καποιος προς αυτη την κατεύθυνση; Ειναι αδικο για ενα λαθος εξ ορισμου θεμα να βαθμολογει καθε βαθμολογητης κατα την κριση του

Ζησόπουλος Αθανάσιος

Σχόλια γιά τα θέματα Χημείας

«Quis custodiet ipsos custodes?»

Ποιος θα φυλάξει τέτοιους φύλακες αναρωτιέται ο Γιουβενάλης

Η δημιουργία θεμάτων με την λογική σοφιστείας δεν τα καθιστά όμορφα,έξυπνα ,προτότυπα και πανεπιστημιακού επιπέδου,όπως νομίζουν ορισμένοι.Αντίθετα,εκφράζει την ανεπάρκεια από μία ανεπίγνωστη καβαλημένη επιτροπή,να δημιουργήσει σαφή,καθαρά,έξυπνα  και διακριτά  θέματα καθώς και την αδυναμία της να συνειδητοποιήσει  σε ποιους απευθύνεται.

Θα μπορούσαν άνετα να κάνουν καριέρα ως στρεψόδικοι  δικολάβοι της κακιάς ώρας.

Για όσους τα βρίσκουν όμορφα και προτότυπα αναρωτιέμαι γιατί ποτέ δεν δίνουν τις λύσεις την ώρα των εξετάσεων αλλά είναι ΚΧ(κάπου χαμένοι)και εμφανίζονται εκ των υστέρων να κάνουν υψηλή κριτική;

Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουν ότι η διαβάθμιση στην δυσκολία καταστρέφεται  οριζόντια από τέτοια ομιχλώδη θέματα;

Τέλος γιατί το υπουργείο δεν δίνει στην δημοσιότητα πλήρως αιτιολογημένες τις απαντήσεις των θεμάτων,ώστε να μπορούμε όλοι να έχουμε πρόσβαση ,προκειμένου να κάνουμε update στις γνώσεις μας;

Ο Θεός να μας φυλάει από τέτοιες επιτροπές ή όπως θα έλεγε ο Πλάτων στην Πολιτεία«Γελοῖον γάρ, ἦ δ' ὅς τόν γε φύλακα φύλακος δεῖσθαι».

Υ.Γ,Για την θλιβερή ΟΕΦΕ μεταφέρω απλά την έκφραση γονέα μετά το χθεσινό ξέρασμα.

«Κουφάλες φροντιστές , ο λύκος στην αναμπουμπούλα  χαίρεται»

Αυτά και μένω.

Άγγελος Δάσκαλος
27/06/2020 4:23 ΜΜ

Να σχολιάσω κι εγώ τα χτεσινά θέματα λίγο καθυστερημένα αλλά ήθελα να το κάνω με νηφαλιότητα!

ΘΕΜΑ Α: To A1 έπρεπε να αποφευχθεί μιας και η οργανική ήταν εκτός. Αναφέρεται στην ενότητα 5.3 αλλά το δουλεύουμε κυρίως στην οργανική ακόμα και σε ασκήσεις. Και το περίεργο είναι ότι στο παλιό σύστημα δεν το είχαν! Το Α5 3 απαράδεκτο!

ΘΕΜΑ Β: B1,Β2 κλασικά θέματα χωρίς δυσκολίες.

Β3: Απαιτεί πολύ καλή γνώση του κεφαλαίου.Θα μπορούσαν να το έχουν καλύτερα διατυπωμένο

Β4. Πολύ καλό ερώτημα. Συμφωνώ για τις καμπύλες αλλά δεν επηρεάζει την απάντηση αυτό.

ΘΕΜΑ Γ. Δεν παρουσιάζει δυσκολίες αλλά έχει μεγάλη έκταση και πολλές πράξεις.Επίσης το Γ4 έχει ασάφεια. Γενικά θα έπρεπε να είναι αλλιώς δομημένο.

Δ1. Βατό αλλά με πολλές πράξεις

Δ2. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΚΦΩΝΗΣΗ!!!

Δ3. Το θέμα είναι λάθος διατυπωμένο και πρέπει ή να ακυρωθεί ή να δεχθούν σωστές απαντήσεις και τα 6Kg και τα 5,4 Kg. Διαφορετική προσέγγιση είναι εγκληματική από την επιτροπή!

Δ4. Κλασικό.Θα μπορούσε να το είχαν πιο νωρίς γιατί κάποιοι δεν πρόλαβαν να φτάσουν εκεί!

Γενικά είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. Το θέμα όμως είναι ότι η δυσκολία είναι στις κακές εκφωνήσεις, στην έκταση και στις αδικαιολόγητα πολλές πράξεις και μετατροπές. Και αυτό είναι απαράδεκτο να γίνεται! Σε συνδυασμό με το ότι η χημεία είναι η χαρά του παιδιού μέχρι Β λυκείου και ξαφνικά στη Γ πρέπει να διδαχθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο! Κάποια στιγμή αυτή η ανώνυμη και άγνωστη επιτροπή πρέπει να δώσει εξηγήσεις!

Eφη Ελευθεριου
27/06/2020 4:48 ΜΜ

Μετα την περσινη  ατομικη ακτινα του ιοντος που έπρεπε να την καταπιω αμασητη και να βαθμολογησω μια κατοσταρια γραπτα, να σου φετος το αποκορυφωμα.

Συμφωνω απολυτως σε ολα.   Το Α1 έπρεπε να μπει στο παλαιο συστημα και οχι στο νεο

Το Γ4 έπρεπε να δινει την σταθερα

Το Δ2…. Ειπε εδω κάποιος συναδελφος οτι αδυνατουσε να καταλαβει. Κι εγω το ιδιο… Μια αποδοση ειναι 98%εστω και βιομηχανικη οταν το 98% μετατρέπεται σε προϊόν. Οχι οταν ενα μερος του προϊόντος που εχει παραχθει κατα 100% μετατρεπεται σε κατι αλλο στη συνεχεια… Και εν πασει περιπτωσει, πού τα εχουν δει τα παιδιά αυτα; Και αν ηταν σωστα διατυπωμένο, γιατι αλλαξε μαγικα η διατύπωση μετα, στα θεματα του παλιου συστηματος; Εκει γιατι ηταν σαφες; 

Πως σε μια αντιδραση που ισχυει η αρχη διατηρησης της μάζας κολλας διπλα και παραπροιοντα; Στους 25 που ειμασταν μαζεμενοι χθες και οι εικοσπεντε το λυσαμε λαθος. Κανενας, λογω κεκτημενης ταχυτητας δεν προσεξε την "αντιδραση?!". Οταν μασ εμεινε χρονος μετα το αντιληφθηκαμε οτι δεν κολλουσε… 

Πώς περιμενουμε απο το παιδι να το παρτηρησει;

Πώς περιμενουμε απο το παιδι να λυσει τα θεματα σε τρεις ωρες, οταν η ιδια η επιτροπη εστειλε τις απαντησεις μετα απο δυομιση ωρες; 

Δεν ειναι επιστημονες, μαθητες ειναι. Παιδια… Μεχρι τις εντεκα χθες το βραδυ μιλούσα με τα παιδια του σχολειου μου. Ηταν απαρηγορητα. 

Να βαλουν θεματα πρωτοτυπα, και ας ειναι και δυσκολα. Συμφωνω. Αλλα να ειναι σωστα  διατυπωμενα, σαφή καιβαντιστοιχα με την υλη που διδάσκονται. Αν ειναι εκτος πραγματικοτητας να μην μπαινουν σε επιτροπες. Να κανουν επιδειξη "γνωσεων" στον καθρεφτη τους. 

Δυστυχώς, τα παιδια θα αρχισουν μα μισουν τη Χημεία…