Στο διπλανό σχήμα, ένας οριζόντιος κυκλικός αγωγός, συνδέεται σε ένα κύκλωμα, που περιλαμβάνει πηγή και ένα αμπερόμετρο, το οποίο δείχνει μια ορισμένη ένδειξη Ιο. Αφήνουμε από κάποιο ύψος έναν ραβδόμορφο μαγνήτη να πέσει με τον Βόρειο πόλο του να πλησιάζει το κέντρο του κυκλικού αγωγού.
i) Τη στιγμή που ο μαγνήτης βρίσκεται στη θέση που δείχνει το σχήμα, η ένδειξη του αμπερομέτρου είναι Ι, όπου:
α) Ι < Ιο, β) Ι = Ιο, γ) Ι > Ιο.
ii) Ποια θα ήταν η αντίστοιχη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, αν ο μαγνήτης έπεφτε με τον Νότιο πόλο του να πλησιάζει τον κυκλικό αγωγό;
ή
Θα μεταβληθεί η ένδειξη του αμπερομέτρου;
Θα μεταβληθεί η ένδειξη του αμπερομέτρου;
Αφιερωμένη στους συνομιλητές δίπλα.
Στους Γιάννη, Στάθη, Πρόδρομο, Μανόλη, Ιάκωβο, Σπύρο που …τίποτα δεν τους σταματά, ούτε καν η ζέστη!!!
Ελπίζω να μην εγερθούν ιδιαίτερες αντιδράσεις ότι "το παιχνίδι" γίνεται με δύο πηγές
Απλά είναι μια αφορμή, να πω μερικά πράγματα… από το παράθυρο
Ευχαριστώ.
Έτσι πιστεύω πως πρέπει να είναι τα δεύτερα θέματα. Δεν είναι άσκηση.
Δεν είναι πρωτόλειο θέμα, όμως είναι κάτι που μπορεί να ζητηθεί. Οι δύο πηγές (του σχολίου) παρακάμπτονται, άσχετα με το αν θα μας έδιναν απλούστερη εξήγηση.
Γράφαμε μαζί όταν εξέφρασες επιθυμία συζήτησης περί των δύο πηγών.
Γιάννη δεν έβαλα θέμα συζήτησης. Απλά προσπάθησα να προκαταλάβω αντιρρήσεις για εκτός ύλης θέμα…
Δεν είναι εκτός ύλης.
Η όποια επιθυμητή μεταβολή ενός μαγνητικού πεδίου που επιβάλλεται από τον κανόνα του Lentz συνοδεύεται από μεταβολή του ρεύματος του δαχτυλιδιού.
Όμως ας θέσουμε το θέμα των δύο πηγών. Τι σημαίνει "είναι εκτός";
Μάλλον σημαίνει "μη βάζετε ασκήσεις με κανόνες Κίρχωφ σε πολύπλοκα κυκλώματα.
Το πρόβλημα δεν έχει προκύψει διότι ούτε πυκνωτές παίζουν ούτε αυτεπαγωγές ούτε φορτίσεις μπαταριών.
Όμως και όταν έπαιζαν στην ύλη υπήρχε (αν θυμάμαι καλά) αντίστοιχη οδηγία αποφυγής των δύο πηγών.
Αν έλεγε κάποιος ότι όσο φορτίζεται ο πυκνωτής μειώνεται το ρεύμα διότι……. θα ήταν εκτός ύλης;
Μια οδηγία που δόθηκε στα πλαίσια Γενικής Παιδείας της Β προκαλεί προβλήματα θεματοδοσίας στην Γ και μάλιστα σε θέματα Εξετάσεων.
Καταλαβαίνουμε όλοι ότι πολλά πρέπει να αλλάξουν. Διαφορετικά θα μείνουν μόνο τυποποιημένα θέματα.
Αυτό Γιάννη:
"Καταλαβαίνουμε όλοι ότι πολλά πρέπει να αλλάξουν. Διαφορετικά θα μείνουν μόνο τυποποιημένα θέματα."
Δεν καταλαβαίνουν όμως όλοι πως οι περιορισμοί στην ύλη οδηγούν σε εκζητήσεις και υπερπαραγωγές.
Η Επαγωγή των Δεσμών ήταν πολύ πιο εκτεταμένη από την παρούσα. Όμως τα θέματα ήταν λογικότερα.
Καλησπέρα Διονύση. Ευχαριστώ για το δικό μερίδιο στην αφιέρωση.
Διονύση σε ευχαριστώ. Συγχαρητήρια για το όμορφο θέμα που είναι εντός ύλης και αποτελεί μια πρόταση για ένα νέου τύπου Β θέματα που όλοι μας πιστεύω ότι θα θλελαμε
Καλημέρα .
Διονύση ένα εξαιρετικό Β θέμα, που ξεχωρίζει "την ήρα από το στάρι"!!!
Έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια (;) που "απαγορεύεται" να ..αναφέρουμε τον 2ο νόμο του Kirchhoff, από μιά εντολή κάποιου..υπευθύνου , που όρισε το πλαίσιο "δράσης" στην ύλη της Β Λυκείου γενικής Παιδείας!
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ αδερφοί!
Γιατί εξαιρείται;
Η κοπτοραπτική της ύλης της Φυσικής σε διάφορες τάξεις, είναι κάτι που κάθεται στο λαιμό των διδασκόντων, εδώ και χρόνια!
Μας πνίγει. Επιτέλους, βάλτε στην ύλη κάποια κεφάλαια χωρίς εξαιρέσεις, να υπάρχει αρχή, μέση, τέλος!
Φωνή βοώντος εν τη ερήμω!!!
ή "στου κουφού την πόρτα…"
Έλεος!
Καλημέρα Πρόδρομε!
Προσυπογράφω…
Καλησπέρα κ.Διονύση,
Ευχαριστώ για το μέρος της αφιέρωσης που με αφορά!
Είναι πάρα πολύ ωραίο θέμα, με πολύ φυσική.
Οι πειραματικοί θα μιλούσαν για την ένδειξη στο μιλιαμπερόμετρο και μάλιστα ψηφιακού.
Στα κλασσικά αναλογικά όργανα με βελόνα, λόγω αδράνειας η βελόνα δεν θα παρουσίαζε μεταβολή!
Καλησπέρα Βασίλη και σε ευχαριστώ για την παρέμβαση.
Δίκιο έχεις για το τι θα δείξει ένα πραγματικό σύνηθες αναλογικό αμπερόμετρο, αλλά όταν απευθυνόμαστε σε μαθητές, πολλές φορές αποφεύγουμε τις "άγνωστες λέξεις", για να μην χαθεί ο στόχος…