web analytics

Η μαγνητική ροή και η ένταση του ρεύματος σε πλαίσιο

Ένας μεταλλικός κλειστός κυκλικός αγωγός, βρίσκεται μέσα σε ένα ομογενές μαγνητικό πεδίο, κάθετα στις δυναμικές γραμμές του. Κάποια στιγμή μεταβάλλεται η ένταση του πεδίου, με αποτέλεσμα η μαγνητική ροή που διέρχεται από το πλαίσιο, να μεταβάλλεται, όπως στο διπλανό διάγραμμα.

i) Τη στιγμή t1 ή τη στιγμή t6 ο αγωγός διαρρέεται από μεγαλύτερη ένταση ρεύματος;

ii) Αν i2 η ένταση του ρεύματος τη στιγμή t2 και i3 η αντίστοιχη ένταση τη στιγμή t3 (κατ’ απόλυτο τιμή) ισχύει:

α)  i2 < i3,     β)  i2 =  i3,    γ)  i2 > i3.

iii) Να βρεθεί η φορά του ρεύματος που διαρρέει τον κυκλικό αγωγό (πλαίσιο) τις χρονικές στιγμές t4 και t5.

iv) Να κάνετε τις αντιστοιχίσεις της μαγνητικής ροής που διέρχεται από ένα παρόμοιο κυκλικό πλαίσιο, της αριστερής στήλης του παρακάτω πίνακα, με την ένταση του ρεύματος που διαρρέει το πλαίσιο:

341

342

Να δώσετε σύντομες δικαιολογήσεις στις απαντήσεις σας.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Η μαγνητική ροή και η ένταση του ρεύματος σε πλαίσιο
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Η μαγνητική ροή και η ένταση του ρεύματος σε πλαίσιο

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
11/10/2020 11:59 ΠΜ

Καλημέρα Διονύση και καλή Κυριακή

Εξαιρετική!!!

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση και καλή Κυριακή.

Συμφωνώ απόλυτα με το Χρήστο (Καλημέρα Χρήστο!) ουσιαστικότατη και πολύ διδακτική η πρότασή σου.

Δείχνει ποιος έχει κατανοήσει την επαγωγή και την έννοια του ρυθμού μεταβολής της μαγνητικής ροής.

Νομίζω ότι πλησιάζει η ώρα να δούμε ένα Β΄ θέμα περιγραφικό στις πανελλήνιες… Βέβαια θα υπάρχει το πρόβλημα με την κατανομή των μονάδων βαθμολόγησης αλλά επιτέλους θα δούμε ποιος καταλαβαίνει…

Υ.Γ. Διορθώνω αυτή τη στιγμή γραπτά από διαγώνισμα προσομοίωσης… Στα περισσότερα γραπτά βλέπω μόνο τύπους…. Ούτε μια εξήγηση… θα μου πεις ότι δεν σας λέω τίποτα καινούριο… αλλά έλα που έχω λυσσάξει στην τάξη και λέω στα παιδιά…. "Εξηγήστε με λίγα λόγια ότι γράφετε''… Και που το είπα …

 

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Αυτό είναι το στυλ των Β΄ θεμάτων που θα ήθελα να βλέπω.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.

Πολύ καλές οι ερωτήσεις σου!

Καλό μεσημέρι

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
11/10/2020 3:24 ΜΜ

Καλημερα και Καλη Κυριακη !

Διονυση η μελετη τετοιων θεματων περα την γνωση της Φυσικης του θεματος προϋποθέτει και την καταλληλη μαθηματικη γνωση για την μελετη συναρτησεων σε καποιο καλο βαθμο . 

Σιγουρα η παρουσιαση που εχεις κανει εξηγεί διεξοδικά το τι και το πως , εχει ομως γνωση απο πισω η οποια διευκολυνει τετοιου ειδους χειρισμούς .

Μας θύμησες  πραγματα και αυτο ειναι καλο !

Ειπα να τα θυμηθώ λοιπον _____smiley

{ Για μια μικρη επαναληψη ας παρει καποιος την f(x)=ημ(x) μετα την f ' (x) = συν(x) και την f " (x) = – ημ(x)  να κανει τις γραφικες παραστασεις τους απο 0 μεχρι 2π  απο το προσημο της  f ' (x) να δει την μονοτονια της  f (x) εκει που μηδενιζεται η  f ' (x)  στο xo εχουμε ακροτατο .

Αν αριστερα αυτου η  f ' (x)>0 και δεξια αυτου η  f ' (x)<0 εχουμε τοτε  f (xo) = max μαλιστα θα δει οτι  f " (xο) < 0 .

Ενω αν αριστερα αυτου η  f ' (x)<0 και δεξια αυτου η  f ' (x)>0 εχουμε τοτε  f (xo) = min μαλιστα θα δει οτι  f " (xο) > 0 .

Το προσημο της  f " (x) δινει το πως στρεφει τα κοιλα η συναρτηση , θα δει εκει που η  f "(x) < 0 η γραφικη παρασταση της  f (x) ειναι "κατω" απο την εφαπτομενη σε οποιοδηποτε σημειο αυτης , στρεφει τα κοιλα προς τα κατω.

 Εκει οπου f "(x) > 0 η γραφικη παρασταση της  f (x) ειναι "πανω " απο την εφαπτομενη σε οποιοδηποτε σημειο αυτης , στρεφει τα κοιλα προς τα πανω . 

Τελος εκει που η f " (x) = 0 εχουμε σημειο καμπης και εκατερωθεν αυτου η f " (x) αλλαζει προσημο . Στο σημειο  αυτο η εφαπτομενη "διαπερνα" την γραφικη παρασταση της f(x) . 

Ολα αυτα μπορει να τα διαπιστώσει κανεις κανοντας τις γραφικες παραστασεις των συναρτησεων που προτεινα } 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση. Εξαιρετική μελέτη της κλίσης της γραφικής παράστασης Φ – t. Στη συνέχεια τα α, β, γ, δ κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα, δίνουν μια ωραία αλλά δύσκολη ερώτηση αντιστοίχισης, που θα μπορούσε να μπει και 1ο Θέμα.
Για τα λόγια που δεν γράφουν οι μαθητές, θα πρόσθετα ότι η τεράστια πίεση που έχουν στις εξετάσεις από το χρόνο και την απαιτούμενη μαθηματική επεξεργασία, έχουν επισκιάσει τόσα χρόνια την λεκτική εξήγηση. Και εμείς που βαθμολογούμε, μόνο τύπους και αντικαταστάσεις βλέπουμε – έτσι είναι και οι επίσημες τηλεγραφικές λύσεις της ΚΕΕ. Τι να κάνουν οι μαθητές; 
Να είσαι καλά!

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
11/10/2020 9:26 ΜΜ

Εξαιρετική

Ευχαριστώ Διονύση

…ούτε παραγγελιά να ήταν 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Σε ένα τμήμα υγείας, δεν θα δυσκολευτώ να πείσω πως τις στιγμές t1, t4, t6 το ρεύμα είναι μηδενικό

Ίσως κάποιοι στην t4 συμφωνήσουν για να μην μου χαλάσουν το χατίρι….

Στα διαγράμματα Φ-t (α) και (β) θα βρούμε σχετικά εύκολα το ταίρι Ι-t

Στο (δ) νομίζω με ιδρώτα θα τα καταφέρω….

Στο (γ) με πολύ ιδρώτα θα πείσω αυτούς που τελικά θα γράψουν καλά στη φυσική 

και στην Α Λυκείου δεν έκαναν μόνο s=υt και s=1/2 at^2

Όμως ξέρω πως όσο και αν "κτυπηθώ" τις t2 και t3 δεν θα πείσω κανέναν…..απλά διότι ξεπερνά

τα σημερινά παιδιά που δεν γνωρίζουν τίποτα από παράγωγο και στιγμιαία κλίση

Αυτά είναι καλά για εικονικές τάξεις με εικονικούς μαθητές

Επειδή λοιπόν Διονύση, εσύ εκπαιδεύεις δασκάλους που θα εκπαιδεύσουν μαθητές,

καλά κάνεις και τα θυμίζεις……

Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές…..και ειλικρινείς….αυτά ξεφεύγουν…

πόσο δε όταν το σχολικό βιβλίο περιορίζεται μόνο σε γραμμικές μεταβολές της ροής….

 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή και Διονύση

Παρ’όλο που αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες που εντοπίζεις και επειδή αγωνιστή σε ξέρω και από έδρας ,μου δημιουργείται μια αντιφατική αίσθηση στη βάση του σχολιασμού σου και συγκεκριμένα στα σημεία που λες:

«Στο (γ) με πολύ ιδρώτα θα πείσω αυτούς που τελικά θα γράψουν καλά στη φυσική 

και στην Α Λυκείου δεν έκαναν μόνο s=υt και s=1/2 at^2»  και

«Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές….. και ειλικρινείς…. αυτά ξεφεύγουν…

πόσο δε όταν το σχολικό βιβλίο περιορίζεται μόνο σε γραμμικές μεταβολές της ροής….»

Στο (γ) αν εννοείς πως η ένταση του ρεύματος δεν ξέρουμε αν είναι γραμμική σε σχέση με το χρόνο συμφωνώ, όμως από τις δεδομένες παραστάσεις δεν υπάρχει άλλη που να δείχνει  την i με  αρνητικό πρόσημο και απολύτως αύξουσα μια και  dΦ/dt >0 και αύξουσα δηλ. Εεπ<0 άρα i<0

Στο σχολικό της Α λυκείου υπάρχουν οι ερωτήσεις : 12 , 27 ,28 που κάτι απαιτούν απ’αυτά που λες…’’ξεφεύγουν’’ και βέβαια υπάρχει και το εναλ/νο που εντοπίζει ο Διονύσης  …

Επίσης μη ξεχνάμε τις Πανελλαδικές 1993 με τη Φ-t … και τη διφορούμενη οπτική

Με τον ‘’ιδρώτα’’ αποβάλλουμε τοξίνες , άρα καλό είναι …και γιαυτό βγαίνω για δυναμικό βάδην…

Να είστε καλά

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Διονύση, δεν έγραψα πως έχεις λάθος να τα αναφέρεις….

Επειδή όμως ζω τη σχολική καθημερινότητα σε ένα κεντρικό σχολείο αστικής  περιοχής,

οφείλω να αναφέρω τι εισπράττω …. και αυτό δεν είναι θέμα περσινής δυσλειτουργίας…

Τα παιδιά αντιλαμβάνονται μέχρι γραμμικές συναρτήσεις με σταθερή κλίση….

Τη ροή της μορφής Φ=Φοημωt θα την αναφέρω apriori θα κάνω τη γραφική παράσταση

αφού από άλγεβρα και τριγωνομετρία ελάχιστα αντιλαμβάνονται….. κάτι ανάλογο

με την αφαίρεση διανυσμάτων…(έχω καταλήξει πως ό,τι μαθηματικά χρειάζομαι

εγώ θα πρέπει να τα διδάξω….) και μετά θα τους πω πως το -dΦdt αντιστοιχεί σε -συνωt

και θα τους κάνω πάλι τη γραφική παράσταση, αφού ταλαντώσεις για μένα δεν έχουν διδαχτεί

Εννοώ στο σχολείο.. και χρησιμοποιώ ως δεδομένα μόνο ότι έχω πει σχολείο….

Αυτό παλεύεται…..

Και η  περίπτωση Φ=at^2 παλεύεται , αλλά με περισσότερο κόπο….. και για όσους μπορούν

να καταλάβουν τη στιγμιαία κλίση….

Πιστέψτε με πως κάθε χρόνο είναι  λιγότερα τα παιδιά που μπορούν….

Όμως σύγκριση στιγμιαίας κλίσης σε καμπύλη που αλλάζουν τα κοίλα….ναι αυτό μας ξεπερνά ως πραγματικότητα….

Ας καταθέσουν και άλλοι συνάδελφοι τη γνώμη τους...μπορεί εγώ να το βλέπω λάθος….

Για την αρχική φάση που λες….

Ας γίνει ένα γκάλοπ

Πόσοι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν τη γραφική της χ=Αημ(ωt+π/3)……

Βάζω στοίχημα πως θα είναι λιγότεροι από 20%….

Ζητήθηκε ποτέ σε εξετάσεις;;;; 

Γιατί να το μάθουν αφού ξέρουν πως δεν….

Μόνο να βρίσκουν την αρχική φάση ξέρουν…..

Και αν είναι "ζόρικο" να σχεδιαστεί…..να το αντιστρέψω…

Δόθηκε ποτέ γραφική παράσταση και να ζητηθούν στοιχεία από αυτή;;;;;

Υπάρχει πρωτόκολλο….που πρέπει να τηρείται…. αυστηρά 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Παντελή καλησπέρα, το 1993 φαντάζει εξωτικό…..και το επίπεδο όσων διδάσκονταν απέχει έτη φωτός από τη σημερινή

πραγματικότητα….. Τι θέλουν σήμερα……λίγο…λίγο από όλα….. και ουσιαστικά τίποτα…..

και καλός καθηγητής για τους εν δυνάμει αξιολογητές είναι …το πολυ-εργαλείο που μπορεί να κάνει απ' όλα  και από λίγο…

Δεν χρειάζονται πολλές γνώσεις σε ένα αντικείμενο…..

Παλεύω με την Α' Λυκείου να εξηγήσω γιατί η y=ax, a>0 έχει κλίση προς τα πάνω και περνά από την αρχή των αξόνων

ενώ η y=ax+b a<0 έχει κλίση προς τα κάτω και δεν περνά από την αρχή των αξόνων…..

Νιώθω δε, ότι διδάσκω τουλάχιστον θεωρία υπερχορδών…..

Η σημερινή πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτό που θυμάσαι….

και όχι μόνο σε γνωστικό επίπεδο…..αλλά και σε διάθεση γνώσης…

Σίγουρα φταίνε πολλά….