Τα δυο σώματα είναι ίδια. Από ένα κιλό έκαστον.
Μονωμένο σύστημα αποτελούν μια και βρίσκονται στο διάστημα.
Κάποια στιγμή προσδίδουμε στο αριστερό την ταχύτητα που βλέπετε, κάθετη στο ελατήριο και μέτρου 10 m/s.
Η μέγιστη επιμήκυνση του ελατηρίου είναι 4m.
- Ποια είναι η σταθερά του;
- Με ποιο ρυθμό μεταβάλλεται η δυναμική ενέργεια του ελατηρίου όταν αυτό έχει μήκος 9m;
- Σε πόσο χρόνο θα αποκτήσει το ελατήριο για πρώτη φορά το μέγιστο μήκος του;.
- Ποια γωνία σχηματίζει με την οριζόντια διεύθυνση το ελατήριο, την στιγμή που έχει μήκος 9m;
Στην ανάρτηση του Σπύρου ,
σε κάποιο σχόλιο, είχα κάνει έναν υπαινιγμό-υπόδειξη απλοποίησης του προβλήματος των δύο σωμάτων που συνδέονται με ελατήριο.
Υλοποιώ την υπόδειξη.
Γιάννη έχεις κάνει τον “παρατηρητή” σου “από μηχανής θεό”!! Λύνει και δένει τα πάντα! Τον έχεις εκπαιδεύσει άριστα.Εύγε.
Ευχαριστώ Πρόδρομε.
Είναι ο εύκολος τρόπος.
Όταν μας ρωτήσουν να δώσουμε ένα χαρακτηρισμό στο Γιάννη, τι θα απαντήσουμε;
Ο κινούμενος παρατηρητής!
Για μια ακόμη φορά συγχαρητήρια Γιάννη.
Πολύ καλή.
Ευχαριστώ Διονύση.
Συγχαρητήρια Γιάννη. Πολύ δυνατή άσκηση.
Ευχαριστώ Χριστόφορε.
Δεν είναι στον χώρο των μαθητών πάντως μια και τα ολοκληρώματα……
Δεν πειράζει Γιάννη. Λύνουμε και παρουσιάζουμε ασκήσεις και για μας. Για να σκεφτόμαστε και για να προβληματιζόμαστε.
Α ναι.
Πολλά είναι για μας. Μεγάλα σουξέ του υλικονέτ ήταν ιστορίες για συναδέλφους. Στην αρχή ας πούμε (2009-2010).
Γιάννη καλησπέρα, πολύ καλή η λύση για μία ακόμη φορά, συγχαρητήρια.
Το ενδιαφέρον με αυτές τις αρχικές συνθήκες, είναι ότι το ελατήριο δεν συμπιέζεται ποτέ, αλλά ταλαντώνεται μεταξύ της θέσης φυσικού μήκους και της μέγιστης επιμήκυνσης των 4m. Στο σχήμα που ασκολουθεί το αντίστοιχο γράφημα.
Παρεμπιπτόντως το νέο περιβάλλον των σχολίων είναι πολύ ωραίο!
Γιάννη καλησπέρα, πολύ καλή λύση, συγχαρητήρια.
Το ενδιαφέρον με αυτές τις αρχικές συνθήκες, είναι ότι το ελατήριο δεν συμπιέζεται
ποτέ, αλλά ταλαντώνεται μεταξύ της θέσης φυσικού μήκους και της μέγιστης επιμήκυνσης
των 4m.
Γιάννη καλησπέρα, πολύ καλή λύση, συγχαρητήρια.
Το ενδιαφέρον με αυτές τις αρχικές συνθήκες, είναι ότι το ελατήριο δεν συμπιέζεται
ποτέ, αλλά ταλαντώνεται μεταξύ της θέσης φυσικού μήκους και της μέγιστης επιμήκυνσης
των 4m.
Παρεμπιπτόντως το νέο περιβάλλον των σχολίων είναι πολύ καλό!
Ευχαριστώ Στάθη.
Το ότι δεν συμπιέζεται μπορεί να εξηγηθεί κάπως με επίκληση αδρανειακών δυνάμεων.
Ας υποθέσουμε ότι συμπιεζόταν. Τότε η διατήρηση ενέργειας θα απαιτούσε να έχει μικρότερη ταχύτητα από την αρχική. Τότε όμως δεν διατηρείται η στροφορμή. Θα έπρεπε η στροφορμή να μικρύνει από την αρχική της τιμή.
Συμφωνώ Γιάννη, υπάρχει και μια φυγόκεντρος η οποια δεν αφήνει το σύστημα να συμπιεστεί.